2017-06-01, 14:57
Medlem
valleros avatar
Rättegångspausen är slut. Nu börjar kaffedrickandet...
Citera
2017-06-01, 14:58
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Hikes får sina fiskar varma av AM...

från svt:

"Hikes: Du har ju beskrivet tiden efter - hur du har mått och hur du mår i dag. Det här med att du var misstänkt själv?
- Ja, det ju horribelt.

Hikes: Ja, jag stannar där.
idag 14.54"

...undrar just om Hikes får sina fiskar varma från JM nu när hon inte lyckades pressa mamman tillräckligt hårt???
Citera
2017-06-01, 14:58
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
...men vad är det för jävla frågor AH drar till med??? De flesta borde hon väl ha kunnat skippa! Vad vill AH bevisa med dessa? Fattar inte....

Edit
"Hikes: Hur var din tand innan det här?^
- Den var perfekt."
Ehhh...what?

Ja ad fanken ställer hon den frågan för? Vill Hikes påskina att den ändå var på väg att lossna och den därför inte föll ut på grund av våld?? Fattar verkligen inte...
Citera
2017-06-01, 15:00
Medlem
Ser att fler har rört vid det, men nu när Hikes är färdig med sin utfrågning- vad fick hon ut av detta som på något sätt ska vara fördelaktigt för JM? Jag ser det inte? Vad tror ni hon hade för hänsikt?
Citera
2017-06-01, 15:06
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Saxat från aftonbladet:

"När mamman i detalj beskrev dådet brast det för Mohammad Rajabi, det var då hans advokat begärde att han skulle få sätta sig i medhörningssalen i stället.

Då bröt Arbogakvinnans mamma in på eget bevåg och pratade till honom.

– Han kan titta på mig tycker jag.
– Säg förlåt.

Vid tidpunkten gråter Mohammad kraftigt.

– Jag tycker att du ska berätta hela sanningen och inte förtiga nåt. Lovar du det?

Rajabi gråter och nickar. Han nickar flera gånger.

– För det har du inte sagt än, säger mamman strax innan Rajabi förs ut av häktesvakter."

Vi får se!
Men uppenbarligen visar MR mer empati och känslor än vi sett från JM. Totalt...

Man undrar vad AM syftar på när hon menar hela sanningen.

Jag är inte helt övertygad om hans empati är äkta.
Citera
2017-06-01, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Rättegångspausen är slut. Nu börjar kaffedrickandet...
Japp mycket pauser i rättegången.
Citera
2017-06-01, 15:08
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chebba
Ser att fler har rört vid det, men nu när Hikes är färdig med sin utfrågning- vad fick hon ut av detta som på något sätt ska vara fördelaktigt för JM? Jag ser det inte? Vad tror ni hon hade för hänsikt?
Obegripligt. Fanns det någonting i fup där AM påstår sig se en annan gestalt utöver mördaren? (Jag är inte lat men fupen är ogenomtränglig utan sök.) Det är det enda jag kan tänka mig.
Citera
2017-06-01, 15:08
Medlem
snaffrans avatar
Citat:

Mina personliga spekulationer:
JM har försökt få AH att försöka pressa och fråga ut AM med en hel del påståenden. (Dessa vet enbart JM o AH vilka de är.) Men med tanke på den klienten AH företräder så är det säkert "way-over-there"-frågor som JM vill att AM ska svara på - sånt som AH i sin yrkesroll vet att hon inte kan ställa (frågor alltså) och som kommer att visa/bevisa/överbevisa vilket gökbo som rör sig i huvudet på JM. Det vill säga rikta pilarna ännu mer mot sin klient....så AH vill nog bara "rädda" sin klient - så mycket den nu räddas kan...

JM ville att AM skulle frågas ut av AH. Mission accomplished!

Edit: Oh DEAR Lord!!! säger jag bara
Senast redigerad av snaffran 2017-06-01 kl. 15:22.
Citera
2017-06-01, 15:09
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Äntligen någon som reagerar så som man förväntar sig. Detta ökar Mohammads trovärdighet något enormt.

I citatet här ovanför om "hela sanningen" tror jag han menar att han ska berätta detaljerat och noggrant.

Vi får hoppas på att det är sanningen, återstår att se, hur det ska kunna kollas är en annan fråga.
Citera
2017-06-01, 15:10
Medlem
[quote=chebba|60883108]Ser att fler har rört vid det, men nu när Hikes är färdig med sin utfrågning- vad fick hon ut av detta som på något sätt ska vara fördelaktigt för JM? Jag ser det inte? Vad tror ni hon hade för hänsikt?[/QUOTE

Hon vill så tvivel i förhöret med mamman.
Hikes försöker få till det att mamman har uppfattat det på ett annat sätt.
Hon kör på den linjen att JM är oskyldig till mordet och mordförsöket.
Citera
2017-06-01, 15:14
Medlem
valleros avatar
[quote=Luxors|60883188]
Citat:
Ser att fler har rört vid det, men nu när Hikes är färdig med sin utfrågning- vad fick hon ut av detta som på något sätt ska vara fördelaktigt för JM? Jag ser det inte? Vad tror ni hon hade för hänsikt?[/QUOTE

Missuppfattat vad? Hur?
Citera
2017-06-01, 15:15
Medlem
snaffrans avatar
[quote=Luxors|60883188]
Citat:
Ser att fler har rört vid det, men nu när Hikes är färdig med sin utfrågning- vad fick hon ut av detta som på något sätt ska vara fördelaktigt för JM? Jag ser det inte? Vad tror ni hon hade för hänsikt?[/QUOTE

Förstår ju att Hikes "bara" gör sitt jobb men att fråga hur AMs tand var innan attacken???
Där säger det totalt SWOOOSH ovanför mitt huvud iaf....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in