2017-05-31, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Jag uppmärksammade inte att klippet i TS inte var samma som jag sett. Beskåda spektaklet i dess fulla galenskap här: https://www.svt.se/kultur/performance-konstnarer-galopperar-mot-patriarkatet

Jag har nu sett det 6-7 gånger i sin helhet och kan inte sluta garva åt galenskapen. Tack, radikalfeminister! Detta är första gången dom gjort något utav någon sorts värde, om än underhållningsvärde av den löjeväckande karaktären.
Klippet blir verkligen bättre om man inte bara ser det en gång. Det var den andra gången som jag fullt ut förstod och skönjde den sanna dårskapen i det hela.

Det känns ganska oproduktivt. Och kommentaren om att folk stirrar och blir provocerade "för att de är kvinnor som tar plats" blir otroligt komisk när hon inte verkar begripa att det inte är varje dag NÅGON ser ett gäng om 20 hönor(?) springa förbi och gnägga i staden.

Snarare, för deras egen kamps skull, borde de lägga konkreta förslag/crowdfunda till en staty av en historisk kvinna. Känns liksom lite mer.. konstruktivt.
Citera
2017-05-31, 19:34
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag tycker att det är mycket intressant att antifeminister alltid är så fixerade vid sex.

Det jag såg var lite modern dans med en rätt skojig och intressant vinkel. Inte så mycket att hetsa upp sig över tycker jag. Däremot ser jag en hel del kvinnohat och frustration i den här tråden. Vilket är betydligt mer oroväckande än en dansperformance om att låta hästtjejer ta plats i det offentliga rummet.
Sexfixeringen står Feministhororna för. ALLT ska ses via sexualitet, inte gärningar.
Citera
2017-05-31, 20:24
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Om män gör något "tramsigt" så gör de det med finess. Feminister har ingen finess, de är bara vandrande mentalpatienter.
Rätt så .
Här visar jag riktig kultur som levs vidare genom historien.
https://out.reddit.com/t3_6dhdpn?url=https%3A%2F%2Fwww.svd.se%2Fhur-kan-samhallet-ha-overseende-med-detta%2Fom%2Ffinalen-i- europa-league-2017&token=AQAA9BcvWZ72-sj13_z5ZVCMVaLedO-RM_JsAbD_PwOfyQBFS9pL&app_name=mweb2x
Citera
2017-05-31, 21:39
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Kan du peka ut inkäggen med kvinnohat eller är det fria fantasier?

På vilket sätt skulle feminismen minska ett ev kvinnohat menar du?

Har egentligen lovat mig själv att ignorera dig för att jag vägrar diskutera med någon som inte klarar av att hålla god ton. Men gör ett litet undantag.

I var och vartannat inlägg skrivs det om slynor, horor och kärringar. Misstänker att du inte ser detta som kvinnohat utan att det bara är "härlig manlig jargong" men för gemene man är det absolut synonymt med kvinnohat.
Citera
2017-05-31, 21:52
Medlem
Gollumns avatar
Citat:
Har egentligen lovat mig själv att ignorera dig för att jag vägrar diskutera med någon som inte klarar av att hålla god ton. Men gör ett litet undantag.

I var och vartannat inlägg skrivs det om slynor, horor och kärringar. Misstänker att du inte ser detta som kvinnohat utan att det bara är "härlig manlig jargong" men för gemene man är det absolut synonymt med kvinnohat.

Frågan var, kan du peka ut inläggen

Då svarar du svepande med "i vart och vartannat inlägg"

Om jag kallar dig kärring nu efter att ha blivit upprörd över din efterblivna debatteknik, är det kvinnohat då?
Citera
2017-05-31, 22:02
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:

Är mansgris, surkuk och gubbe synonymt med manshat? Jag tycker det är ganska omoget och ointelligent att märka ord på det sättet och ignorera den övergripande konversationen som förs. Om man fastnar vid att någon säger ett fult ord så kommer man ju ingen vart.
Citera
2017-05-31, 22:10
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gollumn
Frågan var, kan du peka ut inläggen

Då svarar du svepande med "i vart och vartannat inlägg"

Om jag kallar dig kärring nu efter att ha blivit upprörd över din efterblivna debatteknik, är det kvinnohat då?

Gick igenom de tio första sidorna och tycker att följande inlägg har en hel del kvinnohat i sig:
#39 #45 #65 #67 #70 #78 #85 #93 #105. Men har sett betydligt värre grejer i mitten av tråden.
Citera
2017-05-31, 22:11
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Som andra har påpekat, så var frågan om du kan peka ut inläggen i denna tråd.
Citera
2017-05-31, 22:12
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Som andra har påpekat, så var frågan om du kan peka ut inläggen i denna tråd.

Och nu har jag gjort det. Ett gäng inlägg från de tio första sidorna. Dock så eskalerar tråden kraftigt senare, så de tio första sidorna är bland de mer mjuka.
Citera
2017-05-31, 22:21
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Gick igenom de tio första sidorna och tycker att följande inlägg har en hel del kvinnohat i sig:
Citat:
Haha, vad? Säg att du skämtar? Det går inte ens att bemöta det där svamlet. Det finns många kvinnliga ryttare. En av de få saker som kvinnor råkar vara bra på. Skulle de bara släppa hästarna lösa eller vad är poängen?

Performancekonst eller psykbryt? Det är frågan.
Citat:
Men handlade det inte om feminin kultur dess yttringar? Att kvinnor inte har lyckats bygga en vidare kultursfär tror jag enkom beror på deras ovilja att vara en del av den normala debatten och alltid måste se sig som offer och därefter alltid agera i någon form av polemik. Börja producera genuint intressant innehåll, så tror jag att det löser sig.
Citat:
Kvinnornas uppvisade som vilda ston symboliserar deras innre önskan att tämjas och bli underkastade civilisationens ok. Minst sagt en intressant föreställning!
Citat:
Kvinnor i Sverige har storhetsvansinne. Kan inte dom här "speciella feministerna" åka och skapa ett nytt land där vi slipper beblandas men skiten? Vem vill ha en skrönande jävla höna liksom?
Citat:
Tycker som du; man kan alltid uppskatta ett gäng ideologiskt vilsna feministslynor som älgar runt i tajta brallor och gör sig till, men själva grejen är så skrattretande löjlig att all sorts eventuell poäng går förlorad.

Konstnärens egna utvärdering av tidigare verk är fantastiskt rolig: "folk kommer fram flera år efteråt och pratar om att där hände ju det!". Ja, ungefär samma reaktion den hunsade svensken kommer ha över Drottninggatan och Åhléns i många är framöver.

Tack för länken, jag ska läsa det med stort intresse
Citat:
Snacka om att skämma ut det kvinnliga könet, tjejer är verkligen dumma.
Varför är ar vänsterfeminister så fula så inte ens dom ensamkommande skäggbarnen vill våldta dom?
Citat:
asså vad fan i hela helvete är det för fel på idioterna? helt jävla sjukt!! det är ju för fan zombies på riktigt...fram med en jävla shotgun bara
Citat:
Ja, varför inte ersätta Gustav II Adolf med riksfittan Schyman ridandes på en kvast och med huckle på huvudet. Det skulle på ett utmärkt sätt illustrera de knäppa feministerna. De galopperande damerna verkar ha en massa energi över. Synd, den borde ha kunnat användas bättre till exempel genom hushållsarbete så att maken får vila.
#105.
Citat:
Tja...det positiva med det hela är att de verkar ha fått bra med motion. Det mindre positiva...behöver jag ens?
När man var barn så hände det stundtals att spekulationerna gick hur världen skulle se ut om kvinnor satt vid makten.
Jag tror inte någon kunde föreställa sig den här mentala härdsmältan som numera råder. Vi var barn då, men det var en svunnen tid ; och jag vet iallafall att jag har lämnat det stadiet. Men gud vad jag längtar tillbaka.

Okey så kritik av feminister är din definition av kvinnohat - då vet vi.

Personligen känner jag mig inte hatad av ett enda av de här inläggen.

Frågan är hur man ser på att Gudrun blir kallad riksfitta - är det ett skällsord eller inte.
Riks verkar mer handla om att hon utmärker sig i riket och ja det gör hon ju.
Fitta är ja det kvinnliga könsorganet. Skulle det vara något dåligt menar du?

Den som ville ha en shotgun verkade inte vara den vassaste kniven i lådan enligt mig. Han kanske kunde jobba på sitt sätt att artikulera sig, men här råder ju yttrandefrihet, så länge han inte uppmanar till brott, men så tolkar inte jag hans inlägg. Om du gör det så föreslår jag att du anmäler det.

Frågan är också hur du anser att feminismen skall råda bot på ovanstående, skall ni införa yttrandefrihet?
Senast redigerad av Gertrud1 2017-05-31 kl. 22:28.
Citera
2017-05-31, 22:24
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Rätt så .
Här visar jag riktig kultur som levs vidare genom historien.
https://out.reddit.com/t3_6dhdpn?url=https%3A%2F%2Fwww.svd.se%2Fhur-kan-samhallet-ha-overseende-med-detta%2Fom%2Ffinalen-i- europa-league-2017&token=AQAA9BcvWZ72-sj13_z5ZVCMVaLedO-RM_JsAbD_PwOfyQBFS9pL&app_name=mweb2x
Fast det är knappast något som får någon "kulturstatus" och omskrivs i medier såsom feministskiten fick.

En grupp fulla huliganer som pissar helt öppet, varken mer eller mindre.
Citera
2017-05-31, 22:27
Medlem
skotittares avatar
Citat:

#105.

Okey så kritik av feminister är din definition av kvinnohat - då vet vi.

Personligen känner jag mig inte hatad av ett enda av de här inläggen.

Frågan är hur man ser på att Gudrun blir kallad riksfitta - är det ett skällsord eller inte.
Riks verkar mer handla om att hon utmärker sig i riket och ja det gör hon ju.
Fitta är ja det kvinnliga könsorganet. Skulle det vara något dåligt menar du?

Om det där är er kritik av feminism så borde ni verkligen slipa på era argument.
Ser ingen kritik alls utan bara massa vrede och ilska.

Nu orkar jag dock inte diskutera mer idag. Har haft en dålig dag och har ingen ork att argumentera med folk som inte kan hålla god ton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in