2017-05-31, 13:08
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Gud vad skönt att ett lass är borta. Hoppas det går snabbare framöver och att ordet massutvisning börjar gälla.
Men vad menas med ett lass? Är det ett stort flygplan proppat med utvisade eller är det en handfull det handlar om?
Citera
2017-05-31, 16:38
Medlem
KeithRichardss avatar
Migrationsverket (eller polisen) har börjat blåsa batikmammorna för att slippa deras försök att förhindra avvisningar.
Citat:
Enligt den svenska mamman till den suicidbenägne ungdom som blev tvångsdeporterad blev han akut intagen på sjukhus söndag kväll. Måndag eftermiddag fick hon besked om att han skulle stanna på sjukhuset fram till fredag den 2 juni. Med kort varsel fick hon under måndagen ett ändrat besked; nu hade han istället både besöks- och telefonförbud. Förvarsombudet kontrollerade då om han var bokad på deportationsplanet vilket visade sig vara fallet. Under tisdagen försökte mamman och ombudet söka information om var ungdomen befann sig utan resultat. Man lämnade även in ett verkställighetshinder angående ungdomens dåliga psykiska hälsa vilket avslogs.

Vid femtiden på tisdagen ringde ungdomen från ett enskilt rum han själv benämnde "cell". Han var enligt mamman förvirrad; han sluddrade och visste inte vilken dag det var.

Vi vet alltså med säkerhet att en suicidbenägen ensamkommande ungdom blev tvångsdeporterad.
https://www.mynewsdesk.com/se/number-vistaarinteut/pressreleases/vi-kraever-att-ud-goer-en-ny-saekerhetsbedoemning-av-laeget-i-afghanistan-1888463
Senast redigerad av KeithRichards 2017-05-31 kl. 16:42.
Citera
2017-05-31, 17:37
Medlem
Provokatörs avatar
Tänk om det varit 35.000 thailändskor mellan 15-35 som togs omhand av äldre gubbar i Norrland istället, hur tror ni debatten hade varit då?

/Provokatör
Citera
2017-05-31, 17:58
Medlem
-Sommarkatter kallar vi skäggbarnen på Gotland nu när dom blir åldersbestämda (och vuxna) och staten drar in bidragen..sommarkatter som åker ut till hösten.
Senast redigerad av OberynMartell 2017-05-31 kl. 18:01.
Citera
2017-05-31, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Migrationsverket (eller polisen) har börjat blåsa batikmammorna för att slippa deras försök att förhindra avvisningar.

https://www.mynewsdesk.com/se/number-vistaarinteut/pressreleases/vi-kraever-att-ud-goer-en-ny-saekerhetsbedoemning-av-laeget-i-afghanistan-1888463

Citat:
Enligt den svenska mamman till den suicidbenägne ungdom

Vadå den svenska mamman? Hon är väl för fan inte hans mor?

Citat:
Under tisdagen försökte mamman och ombudet söka information om var ungdomen befann sig utan resultat.

De är inte släkt. Punkt slut. Hon har inte adopterat honom.

Citat:
Vid femtiden på tisdagen ringde ungdomen från ett enskilt rum han själv benämnde "cell". Han var enligt mamman förvirrad; han sluddrade och visste inte vilken dag det var.

Vi vet alltså med säkerhet att en suicidbenägen ensamkommande ungdom blev tvångsdeporterad.

Hur vet de var han ringde ifrån? Var det rummets akustik som avslöjade det?

Citat:
Deportationsplanet med ensamkommande landade på onsdag morgon vid 7-tiden. Kort därefter detonerade en bilbomb nära flygplatsen.

Flygplatsen är inte särskilt nära alls. Om det nu skulle vara otryggt i Kabul som argument, hur kommer det sig att 3,7 miljoner bor där och inte har flytt landet?
Citera
2017-05-31, 19:45
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Vadå den svenska mamman? Hon är väl för fan inte hans mor?

De är inte släkt. Punkt slut. Hon har inte adopterat honom.
Jag vet, det var därför jag skrev "batikmamma".
Citat:
Flygplatsen är inte särskilt nära alls. Om det nu skulle vara otryggt i Kabul som argument, hur kommer det sig att 3,7 miljoner bor där och inte har flytt landet?
Du behöver inte argumentera mot mig, vi har samma syn i frågan...
Citera
2017-05-31, 20:02
Medlem
-Skitsamma om det är otryggt i Kabul,de flesta Hazarerna kommer från Teheran en mångmiljonstad utan krig.Dom kommer alltså inte från nån lerig jävla by uppe i Kybherpasset,googla på Teheran.Det är därför alla skäggbarn är så jävla acklimatiserade med sina mobiler modekläder och frillor-dom är storstadsmänniskor i Iran.
Citera
2017-05-31, 20:24
Medlem
Varangians avatar
Förr betalades professionella gråterskor med pengar. I dagens Sverige räcker det med likes på Facebook.
Citera
2017-05-31, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Jag vet, det var därför jag skrev "batikmamma".

Du behöver inte argumentera mot mig, vi har samma syn i frågan...

Det var inte dig jag riktade inlägget mot. Men förstår att det kan se ut så. Tänkte mest allmänt raljera kring deras förvirrade pressrelease.
Citera
2017-06-01, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Men vad menas med ett lass? Är det ett stort flygplan proppat med utvisade eller är det en handfull det handlar om?
Alldeles för få om jag själv får tycka. Däremot skulle dom plocka upp afghanhannar efter vägen i Danmark och Österrike. Då blir det ett lass i slutändan.
Citera
2017-06-01, 07:55
Medlem
Mohaves avatar
Går det att utvisa dessa välgörenhetsdamer? De älskar ju afghaner och somalier så högt. Då gör vi dem en tjänst genom att skicka dem till dessa länder.

Ett flygplan om dagen med batiktanter från Arlanda och Landvetter med destination Kabul och Mogadishu föreslår jag. Där får de leva med sina själsfränder och njuta av paradiset.
Citera
2017-06-01, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Går det att utvisa dessa välgörenhetsdamer? De älskar ju afghaner och somalier så högt. Då gör vi dem en tjänst genom att skicka dem till dessa länder.

Ett flygplan om dagen med batiktanter från Arlanda och Landvetter med destination Kabul och Mogadishu föreslår jag. Där får de leva med sina själsfränder och njuta av paradiset.

Alltid märkligt hur de vurmar för mångkulturen här, men vägrar att flytta dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in