2017-05-31, 15:45
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
I ett tåg är det kanske svårt, tåget är det hur lätt som helst.

Det har pratats om återvinningsgård här i tråden, jag tänker containrar, han kan finnas var som helst.

Nu vet jag inte om du försökte skämta eller leka språkpolis i en väldigt sorglig tråd, men att vara på ett tåg innebär även att man är inne i vagn, dvs helt korrekt svenska. Vill du utveckla funderingarna mer så kan du ta det i språkforumet.

https://m.youtube.com/watch?v=4JwfARG7E9M

Ja, han kan finnas precis var som helst. Stora ytor att genomsöka och svårt att veta hur långt han gått.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-31 kl. 15:48.
Citera
2017-05-31, 16:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nu vet jag inte om du försökte skämta eller leka språkpolis i en väldigt sorglig tråd, men att vara på ett tåg innebär även att man är inne i vagn, dvs helt korrekt svenska. Vill du utveckla funderingarna mer så kan du ta det i språkforumet.

https://m.youtube.com/watch?v=4JwfARG7E9M

Ja, han kan finnas precis var som helst. Stora ytor att genomsöka och svårt att veta hur långt han gått.

Inte meningen att förarga dig, ville bara på ett ironiskt vis säga att det är fullt möjligt att ta livet av sig genom att klättra upp på en järnvägsvagn, spårområdet är undersökt, det utgår jag ifrån.

Svårt att veta var och vart han har gått, dock så är min tankegång att han inte har gått särskilt långt ifrån sina väskor, mitt intresse för den närmsta omgivningen kring väskorna grundar sig i det.

Jag kan inte se en rimlig anledning till att lämna väskorna för att sedan traska till Bergslagen eller ens till Netto, vad skulle skälet vara till ett sådant tillvägagångssätt? Och varför lämna väskorna just där de återfanns, kunde ju stått kvar tåget, så slapp han ha bekymmer med dem.

Det bör finnas en logisk förklaring till att väskorna fanns där de hittades, frågan är om P eller någon annan har placerat dem där. Förvillning tror jag inte på, lite för mycket dålig deckare över ett sådant upplägg tycker jag.

Om datorn fanns kvar i en av väskorna så talar det för att det inte handlar om ett rån, jag utesluter rån i nuläget.

Om någon annan än P har placerat väskorna där de hittades så bör vecerbörande ha kikat på innehållet, datorn borde inte ha funnits kvar, därför utesluter jag att någon annan än P har hanterat väskorna. Om datorn fanns i en av väskorna vill säga.

Om P plötsligt fick för sig att lämna jordelivet och om han ansåg att väskorna hindrade honom att ta sig dit han ville så kan det betyda att han har klättrat över ett stängsel eller tagit sig förbi något annat hinder där väskor i handen omöjliggör eller försvårar för honom.

Om jag har förstått saken rätt så hittades minst en av hans väskor öster om Dollarstore, där finns en inhängnad transformatorstation.

Jag känner till minst ett fall där en ung kille har klättrat upp i en kraftledningsstolpe och hittats död nedanför.

Pup!
Citera
2017-05-31, 16:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Inte meningen att förarga dig, ville bara på ett ironiskt vis säga att det är fullt möjligt att ta livet av sig genom att klättra upp på en järnvägsvagn, spårområdet är undersökt, det utgår jag ifrån.

Svårt att veta var och vart han har gått, dock så är min tankegång att han inte har gått särskilt långt ifrån sina väskor, mitt intresse för den närmsta omgivningen kring väskorna grundar sig i det.

Jag kan inte se en rimlig anledning till att lämna väskorna för att sedan traska till Bergslagen eller ens till Netto, vad skulle skälet vara till ett sådant tillvägagångssätt? Och varför lämna väskorna just där de återfanns, kunde ju stått kvar tåget, så slapp han ha bekymmer med dem.

Det bör finnas en logisk förklaring till att väskorna fanns där de hittades, frågan är om P eller någon annan har placerat dem där. Förvillning tror jag inte på, lite för mycket dålig deckare över ett sådant upplägg tycker jag.

Om datorn fanns kvar i en av väskorna så talar det för att det inte handlar om ett rån, jag utesluter rån i nuläget.

Om någon annan än P har placerat väskorna där de hittades så bör vecerbörande ha kikat på innehållet, datorn borde inte ha funnits kvar, därför utesluter jag att någon annan än P har hanterat väskorna. Om datorn fanns i en av väskorna vill säga.

Om P plötsligt fick för sig att lämna jordelivet och om han ansåg att väskorna hindrade honom att ta sig dit han ville så kan det betyda att han har klättrat över ett stängsel eller tagit sig förbi något annat hinder där väskor i handen omöjliggör eller försvårar för honom.

Om jag har förstått saken rätt så hittades minst en av hans väskor öster om Dollarstore, där finns en inhängnad transformatorstation.

Jag känner till minst ett fall där en ung kille har klättrat upp i en kraftledningsstolpe och hittats död nedanför.

Pup!

Oj, förlåt att jag överreagerade. Förstår vad du menar, men om han försökt sig på nåt sånt på ett tåg skulle han ju redan ha hittats.

Ja, antagligen var det för jobbigt att släpa på väskorna. Han var ju tunn och förmodligen inte så värst stark. Och han kan mycket väl ha känt att väskorna var i vägen för att klättra över ett stängsel, ta sig fram genom buskage etc.
Citera
2017-05-31, 16:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Oj, förlåt att jag överreagerade. Förstår vad du menar, men om han försökt sig på nåt sånt på ett tåg skulle han ju redan ha hittats.

Ja, antagligen var det för jobbigt att släpa på väskorna. Han var ju tunn och förmodligen inte så värst stark. Och han kan mycket väl ha känt att väskorna var i vägen för att klättra över ett stängsel, ta sig fram genom buskage etc.

Hallsberg har en av landets största bangårdar, vet vi att hela området är avsökt? Finns mängder med spår och vagnar tänker jag mig.
Citera
2017-05-31, 16:45
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Hallsberg har en av landets största bangårdar, vet vi att hela området är avsökt? Finns mängder med spår och vagnar tänker jag mig.

Jag tänker mig att eftersom det är där han försvann, så är det där man sökte först.
Citera
2017-05-31, 16:58
Medlem
Browngreeneyess avatar
Tror att han under resans gång bestämde sig för att avsluta sitt liv.

-hänga sig = kräver snara = viss förberedelse
-hoppa framför tåg = kräver ingen förberedelse
-hoppa från byggnad = kräver ingen förberedelse
-överdos på avlägsen plats = kräver mediciner = viss förberedelse

Hängning tror jag inte på men ser inte hopp alt. överdos som omöjligt.
Citera
2017-05-31, 17:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Tror att han under resans gång bestämde sig för att avsluta sitt liv.

-hänga sig = kräver snara = viss förberedelse
-hoppa framför tåg = kräver ingen förberedelse
-hoppa från byggnad = kräver ingen förberedelse
-överdos på avlägsen plats = kräver mediciner = viss förberedelse

Hängning tror jag inte på men ser inte hopp alt. överdos som omöjligt.

Jag tror på hängnig i form av strypning. Du knäcker inte nacken utan tuppar av. Du behöver ingen hög höjd utan kan stå på knä och luta dig framåt med snaran fäst på t ex en stark gren. Och du kan strypa dig med en sjal, kläder, skosnören etc.

Citat:
5. Vad är det vanligaste suicidsättet när man är 25 resp. 65 år?

I båda åldrarna är hängning det vanligaste sättet i Sverige. Fler män än kvinnor hänger sig, men tyvärr har hängningar ökat bland kvinnor under senare år. Hängningsförsök är extra allvarliga eftersom de ofta leder till döden.

http://www.ornskoldsvik.se/download/18.7c51ae0114b096779589fb2/1422262641548/Fragor-om-suicid.pdf

Citat:
Till skillnad från när hängning används som avrättningsmetod är det vanliga vid självmord genom hängning att man kväver sig själv till döds istället för det mer effektiva nackbrottet.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hängning
Citera
2017-05-31, 18:14
Medlem
Om Patrik har tagit sitt liv, vilket jag inte hoppas, så kan det gått till så här. Han sitter på tåget och ser ut genom fönstret. Efter Kumla, på väg in mot Hallsbergs station är det en kurva och där någonstans ser han ett lämpligt ställe att avsluta sitt liv. Han går av tåget och tar väskorna med sig. Han går över järnvägen och mot Dollarstore. Han är vilse och ser inte sin utvalda plats. Han ser ett tåg långt borta och förstår att hans plats måste vara åt det hållet. Patrik släpper sina väskor och går mot där han såg tåget. Någonstans där borta, i närheten av järnvägen avslutar han sitt liv.
Citera
2017-05-31, 18:52
Medlem
NinaBes avatar
Det var en vän till Patrik, som kommenterade, att jag hade fel angående, att det inte finns inlägg på P:s Facebook angående försvinnandet.
Kan inte den vännen delge oss, som inte ser inläggen ifrån 2017, hur diskussionerna går och vad ni tänker om saken?
Det finns ju en del klasskamrater, som deltagit i sökningarna efter P. DE kanske kan berätta var det sökts - ungefär i alla fall.
"MPS" vill ju inte, att exakta områden skall basuneras ut i de olika fallen, eftersom det kan störa arbetets gång.
Citera
2017-05-31, 19:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det var en vän till Patrik, som kommenterade, att jag hade fel angående, att det inte finns inlägg på P:s Facebook angående försvinnandet.
Kan inte den vännen delge oss, som inte ser inläggen ifrån 2017, hur diskussionerna går och vad ni tänker om saken?
Det finns ju en del klasskamrater, som deltagit i sökningarna efter P. DE kanske kan berätta var det sökts - ungefär i alla fall.
"MPS" vill ju inte, att exakta områden skall basuneras ut i de olika fallen, eftersom det kan störa arbetets gång.

Vad är syftet med att inte berätta vilka områden som är avsökta och hur noga? Trams!

Ju fler som vet var det inte har sökts desto större möjlighet för allmänheten att söka där det inte har sökts.

Hemlighetsmakeriet i den här frågan är mest kattskit.

EDIT;

Vet någon om P har någon anknytning till Hallsberg, lokalkännedom? Utan mobiltelefon är det kanske inte så lätt att navigera i samhället, så hur och varför hamnade väskorna där de hittades?
Senast redigerad av OY 2017-05-31 kl. 19:07.
Citera
2017-05-31, 19:23
Moderator
OYs avatar
Pappan skriver såhär på Facebook idag.

Citat;

Där har kommit in några tips igår om att han ev. setts på några andra håll bl.a ett trovärdigt från Alingsås.
Citera
2017-05-31, 19:28
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Vad är syftet med att inte berätta vilka områden som är avsökta och hur noga? Trams!

Ju fler som vet var det inte har sökts desto större möjlighet för allmänheten att söka där det inte har sökts.

Hemlighetsmakeriet i den här frågan är mest kattskit.

EDIT;

Vet någon om P har någon anknytning till Hallsberg, lokalkännedom? Utan mobiltelefon är det kanske inte så lätt att navigera i samhället, så hur och varför hamnade väskorna där de hittades?

Det är inte enligt MIG, som de exakta platserna inte skall offentliggöras!
Det står allt, som oftast i svaren, när folk vill veta var det sökts mer exakt!
Senast redigerad av NinaBe 2017-05-31 kl. 19:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in