Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Nu vet jag inte om du försökte skämta eller leka språkpolis i en väldigt sorglig tråd, men att vara på ett tåg innebär även att man är inne i vagn, dvs helt korrekt svenska. Vill du utveckla funderingarna mer så kan du ta det i språkforumet.
https://m.youtube.com/watch?v=4JwfARG7E9M
Ja, han kan finnas precis var som helst. Stora ytor att genomsöka och svårt att veta hur långt han gått.
Inte meningen att förarga dig, ville bara på ett ironiskt vis säga att det är fullt möjligt att ta livet av sig genom att klättra upp på en järnvägsvagn, spårområdet är undersökt, det utgår jag ifrån.
Svårt att veta var och vart han har gått, dock så är min tankegång att han inte har gått särskilt långt ifrån sina väskor, mitt intresse för den närmsta omgivningen kring väskorna grundar sig i det.
Jag kan inte se en rimlig anledning till att lämna väskorna för att sedan traska till Bergslagen eller ens till Netto, vad skulle skälet vara till ett sådant tillvägagångssätt? Och varför lämna väskorna just där de återfanns, kunde ju stått kvar
på tåget, så slapp han ha bekymmer med dem.
Det bör finnas en logisk förklaring till att väskorna fanns där de hittades, frågan är om P eller någon annan har placerat dem där. Förvillning tror jag inte på, lite för mycket dålig deckare över ett sådant upplägg tycker jag.
Om datorn fanns kvar i en av väskorna så talar det för att det inte handlar om ett rån, jag utesluter rån i nuläget.
Om någon annan än P har placerat väskorna där de hittades så bör vecerbörande ha kikat på innehållet, datorn borde inte ha funnits kvar, därför utesluter jag att någon annan än P har hanterat väskorna. Om datorn fanns i en av väskorna vill säga.
Om P plötsligt fick för sig att lämna jordelivet och om han ansåg att väskorna hindrade honom att ta sig dit han ville så kan det betyda att han har klättrat över ett stängsel eller tagit sig förbi något annat hinder där väskor i handen omöjliggör eller försvårar för honom.
Om jag har förstått saken rätt så hittades minst en av hans väskor öster om Dollarstore, där finns en
inhängnad transformatorstation.
Jag känner till minst ett fall där en ung kille har klättrat upp i en kraftledningsstolpe och hittats död nedanför.
Pup!