Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-28, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
http://www.skandinaviflorida.com/web/sif.nsf/d6plinks/JEIE-8D7KXM

Den borde fungera

Ursprungligen postat av mvagrippa
Det var juggarna Mijuskovic uch Biric som greps på färjan mot Helsingör den sjätte mars.

Är det samma personer i de två artiklarna???
Citera
2017-05-28, 21:48
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
http://www.skandinaviflorida.com/web/sif.nsf/d6plinks/JEIE-8D7KXM

Den borde fungera

Det gör den, tack.

Det löste sig (se inlägg ovan), men det kan ju vara fler än jag som vill läsa.

Som sagt ovan; jag tycker det här luktar som ett försök till att sälja falsk information/falsk mordrevolver.
Citera
2017-05-29, 12:22
Medlem
geir44s avatar
Uppenbarligen var det Skandiamannen (död 2000). Han återvende til platsen för mordet för att erkjänna, men blev inte gjenkjent av Lisbet Palme. Då växte en plan innom honom. Jag forsöker komma undan med det här.....

Citera
2017-05-29, 21:32
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Uppenbarligen var det Skandiamannen (död 2000). Han återvende til platsen för mordet för att erkjänna, men blev inte gjenkjent av Lisbet Palme. Då växte en plan innom honom. Jag forsöker komma undan med det här.....

Men frågan är varför han skulle välja att erkänna om han kom undan med mordet? Låter märkligt. Var i Stockholm i helgen och bodde på sveavägen 44! (ett hotell).

Egentligen ingen nytt men vad som slog mig var avståndet. Hade glömt hur passa nära allt ligger. Biografen grand ligger ju bara en drive från mordplatsen. Går man ut på gatan kan man i princip vinka till varandra. Vad jag vill ha sagt är att jag tror mördaren slog till på första bästa plats som lämpade sig hyfsat och att inget annat ligger bakom valet av mordplats. Tillfälligheter kombinerat med kyligt kalkylerande. Dock tror jag Palme var övervakad både innan och efter besöket på Biografen.
Citera
2017-05-30, 05:05
Medlem
Citat:
http://www.skandinaviflorida.com/web...ks/JEIE-8D7KXM

Well, I hate to tell this blog / board. My belief is that the Porsche and the gun belong together. Question - how do you find you out who the red Porsche is registered to? A company of a person?
Why would a Yugoslav be selling a boat in February for 70.000 SEK?

Why would another Yugoslav be bragging about knowing about a Smith & Wesson being "smuggled" in to Sweden via BOAT?

I don't care about "false information" - what I would like to know is - who was the red Porsche registered to. And what was the false name used by the second person stopped going from Sweden to Denmark in early March 1986 - as per the article.

Another question: How many red Porsche's were registered in Sweden in 1986 (not very many - would be my answer!!!)

Mvgrippa - believed that the Yugoslav stopped in early March 1986 going from Sweden to Denmark was a certain Yugoslav individual - is there any way to prove that?

Is there any connection to the German newspaper article? My point is - the quote from the German newspaper article regarding the gun being smuggled from the USA to Sweden via boat is very specific. Almost too specific.

Up to this point (31 years later ) you would almost think the GM has not made a mistake - hell - he got away with it for 31 years.

I believe he / they did. They are human. And there are only so many things that can be covered up.

Again! who is the red Porsche registered to? Who / what was the false name used for the 2nd person that said they were from the USA???

Thanks!
Citera
2017-05-30, 13:07
Medlem
geir44s avatar
Det största problemet med Skandimann-teorien är vel att han stemplade ut 23:20 och knappast kunne nå fram i tid. Men han springer\löper hyfsad, dock.
Citera
2017-05-30, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Det största problemet med Skandimann-teorien är vel att han stemplade ut 23:20 och knappast kunne nå fram i tid. Men han springer\löper hyfsad, dock.

Skandiahuset ligger ju precis vid mordplatsen, så nog skulle han hinna. Är trots det skeptisk, får inte in honom i något scenario. Han beter sig verkligen inte som någon en organisation vill ha som hitman. Och ska han vara ensam GM så krävs det en rad bisarra sammanträffanden som jag helt enkelt inte tror på.
Citera
2017-05-30, 16:31
Medlem
FurirRevaers avatar
Det är ju mycket riktigt nära varandra alla dessa platser. T-banan Rådmansgatan har också en avsevärd likhet med Tunnelgatan. Där finns trappor till parallellgator som omöjliggör förföljande annat än till fots. Tror att förstavalet för mördarna var Rådmansgatans T-nedgång.

Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Men frågan är varför han skulle välja att erkänna om han kom undan med mordet? Låter märkligt. Var i Stockholm i helgen och bodde på sveavägen 44! (ett hotell).

Egentligen ingen nytt men vad som slog mig var avståndet. Hade glömt hur passa nära allt ligger. Biografen grand ligger ju bara en drive från mordplatsen. Går man ut på gatan kan man i princip vinka till varandra. Vad jag vill ha sagt är att jag tror mördaren slog till på första bästa plats som lämpade sig hyfsat och att inget annat ligger bakom valet av mordplats. Tillfälligheter kombinerat med kyligt kalkylerande. Dock tror jag Palme var övervakad både innan och efter besöket på Biografen.
Citera
2017-05-31, 15:33
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=f4gzmfKfhWg

Ca. 35.30-36.00. Någon som vet vad Borgsnäs syftar på angående att Lisbeth inte gett korrekta uppgifter om händelserna vid mordplatsen?
Citera
2017-05-31, 15:49
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov

Ca. 35.30-36.00. Någon som vet vad Borgsnäs syftar på angående att Lisbeth inte gett korrekta uppgifter om händelserna vid mordplatsen?

Jag gissar på att det handlar om Gun och Katrin och mannen med brun rock. Varken LP, MP, IK, BR eller AR nämner något om denna händelse. Jag gissar på att det var Björn Rosengren och att han var Stay Behind och att händelsen hemlighålls.

(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Citera
2017-05-31, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag gissar på att det handlar om Gun och Katrin och mannen med brun rock. Varken LP, MP, IK, BR eller AR nämner något om denna händelse. Jag gissar på att det var Björn Rosengren och att han var Stay Behind och att händelsen hemlighålls.

(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

OK, men dessa vittnen är väl utanför Grand, men om jag förstår Borgsnäs rätt i detta program så syftar han på mordplatsen? Men om jag förstår dig rätt menar du att Björn Rosengren på något sätt kan varit inblandad i mordet?
Citera
2017-05-31, 16:26
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov

Kan inte gärna vara något annat än de två gärningsmännen som Lisbeth Palme talar om på Sabbatsberg med Åke Rimborn, Gösta Welander och de från Rosenbad anländande statsråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in