Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-26, 18:04
  #83917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Det var kittlande med Borgnäs teori att de finska flickorna kanske egentligen träffat "dekorimamannen" på andra sidan gatan . De var ej från city och kanske förla träffen till den sidan för att de vet att mordet inträffade där. Då skulle det kunna var samma person med brun skinnjacka som setts en stund tidigare på samma plats med WT. Och även samma person som en stund efter mordet "kutar som fan" in på tunnelgatan. Och även som Borgnäs sa att flickorna såg en WT, men tyckte att det blänkte till som ett vapen, det kan vara en efterhandskonstruktion. En finne 30-35 år. Som bodde i trakterna kring Upplands-Väsby. Arbetslös med 2-3 barn och en Volvo kombi. Borgnäs var på gymmet men hittade ingen som stämde helt. Men fick bekräftat av de som tränade där att polisen knappt visat sig där, och hade gjort få eftersökningar. Han var ingen kroppsbyggare utan en besökare där.

Då är "Dekorimamannen" ej GM. Utan endast en WT bärare med oklar uppgift. Ändå det närmaste spåret kring GM. Om det är sant
Citera
2017-05-27, 04:35
  #83918
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
frågan är: Vem ägde bilen?
röd Porsche och smith & wesson hör ihop…

I will ask the question one more time - this time in English. Who owned the Red Porsche? Who was it registered to? A person or a Company? What was the "false name used for the "American from Los Angeles" stopped going from Sweden to Denmark?

Does someone on the Board have access to that information?

This quote from the German newspaper is VERY specific "THE WEAPON USED IN THE SHOOTING WAS A SMITH & WESSON .357 MAGNUM AND WAS SMUGGLED INTO SWEDEN FROM THE USA" - why would they say that?

In my opinion: This is one of the few statements that are true! ( 1976 ) with ammo!

Feel free to answer in English or Swedish!!!
Citera
2017-05-27, 13:03
  #83919
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Denne Hellgren är ju det sista vittnet(som vi känner till?), 1,5 min innan mordet även om tiderna är ytterst osäkra att fastställa.
Man skulle ju kunna tänka sig att GM inte stod helt still i väntan på Palme och således inte var där när Fauzzi eller Hellgren passerade, men här vi ju ytterligare vittnen som passerat den tomma platsen.
Rolder, samt "grandvittnena" Ålenius och Landgré.
Skulle han/GM ha uppehållit sig på eller runt platsen borde någon kanske ha nämnt "en person". (Givit mer bäring på ett mötesscenario)
Jag är nog också nere på max 1 minut.


Detta är också min bild, i stort, av händelseförloppet.
Punkt 3 har jag dock inte i mina anteckningar. Men jag kanske missat nåt förhör?
Jag har att Cecilia såg en person bakom paret Palme där hon inte kunde avgöra avståndet mellan dessa 3. Vidare så hade hon ju heller inte på sig sina glasögon och såg inga detaljer, pratade och lyssnade på hög musik

Punkt 3 är mitt eget antagande för att försöka få ihop Cecilias uppgift att de tre sneddade in mot Dekorima. Hon trodde att de kom från andra sidan Sveavägen. GM bör alltså ha rört sig från skyltfönstret och lyckats komma bakom paret Palme. Ett sätt är då att gå lite norrut i riktning reklampelaren och sedan vända upp bakom dem.

Den här rörelsen måste också ha varit kortvarig eftersom IM inte nämner den. Han säger bara att GM stod vid skyltfönstret och att han "gick upp bakom".

IM säger att "det är nåt med reklampelaren" som antyder att GM rörde sig mot den och sedan gick upp bakom paret Palme.
Citera
2017-05-28, 10:04
  #83920
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
Inget skämt. kan du svara på frågorna?

Jag kan inte svara på frågorna men har en motfråga och kommentarer:
- Varfrån kommer uppgiften att vapnet skulle ha smugglats in från USA? Alltså, var har uppgiften sitt ursprung?

Kommentar:
Varför smuggla in en revolver från USA när det är en vapentyp som det finns gott om i landet? Det enda jag kan tänka mig är att även den eller dom som utförde mordet också är från utlandet och inte hade någon pålitlig kontakt i Sverige som kunde ordna fram en ett lämpligt vapen.

Jag var länge inne på att vapnet kom utifrån. Men då från Tyskland. Men med tiden så har den här idéen med vapnsmuggling börjat framstå som allt mer onaturlig, onödig och komplex. I alla fall om den/dom som ligger bakom mordet är svenskar.
Om mordet är in intierat från svensk säkerhtstjänst av något slag så finns absolut inga skäl att smuggla in vapen. Jag säger som Leif GW Persson; Varför krångla till det?

Men, nu finns dt ju dom som menar att det var en utländsk operation, och då kommer ju saken i annan dager.
Citera
2017-05-28, 17:01
  #83921
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Jag kan inte svara på frågorna men har en motfråga och kommentarer:
- Varfrån kommer uppgiften att vapnet skulle ha smugglats in från USA? Alltså, var har uppgiften sitt ursprung?

Kommentar:
Varför smuggla in en revolver från USA när det är en vapentyp som det finns gott om i landet? Det enda jag kan tänka mig är att även den eller dom som utförde mordet också är från utlandet och inte hade någon pålitlig kontakt i Sverige som kunde ordna fram en ett lämpligt vapen.

Jag var länge inne på att vapnet kom utifrån. Men då från Tyskland. Men med tiden så har den här idéen med vapnsmuggling börjat framstå som allt mer onaturlig, onödig och komplex. I alla fall om den/dom som ligger bakom mordet är svenskar.
Om mordet är in intierat från svensk säkerhtstjänst av något slag så finns absolut inga skäl att smuggla in vapen. Jag säger som Leif GW Persson; Varför krångla till det?

Men, nu finns dt ju dom som menar att det var en utländsk operation, och då kommer ju saken i annan dager.


"Varfrån kommer uppgiften att vapnet skulle ha smugglats in från USA? Alltså, var har uppgiften sitt ursprung?"

Gå tillbaka i tråden. Läs de två artiklarna - citatet kommer från en av artiklarna. Fråga - varför skulle han säga det?
Vad var det falska namnet på personen som stoppades från Sverige till Danmark som var från USA?
Vem var den röda porschen registrerad till?
Citera
2017-05-28, 18:02
  #83922
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Jag körde en analys på podden med borgnäs (ang finska flickorna) i mitt privata spaningsregister med över tusen namn böcker, texter mm.

Resultat
Mannen i den bruna skinnjackan ingick i en hemlig kuppövning.
Mannens namn är T**e U*ri**en.
Mannen är inte direkt inblandad i mordet.
__________________
Senast redigerad av fornamn.efternamn 2017-05-28 kl. 18:04.
Citera
2017-05-28, 18:14
  #83923
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
"Varfrån kommer uppgiften att vapnet skulle ha smugglats in från USA? Alltså, var har uppgiften sitt ursprung?"

Gå tillbaka i tråden. Läs de två artiklarna - citatet kommer från en av artiklarna. Fråga - varför skulle han säga det?
Vad var det falska namnet på personen som stoppades från Sverige till Danmark som var från USA?
Vem var den röda porschen registrerad till?

Hittar tyvärr inga artklar i dom närmaste sidorna och inte lust att harva igenom hela tråden...
Sökfunktionen gav inget.

Jag tror hela historien är påhittad, evetuellt saknar koppling till mordet. Man åker inte i en röd porsche om man smugglar, det vet alla. Speciellt smugglare.

Någon som har länkar till artiklarna får gärna posta länkar igen.
Citera
2017-05-28, 18:52
  #83924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Jag körde en analys på podden med borgnäs (ang finska flickorna) i mitt privata spaningsregister med över tusen namn böcker, texter mm.

Resultat
Mannen i den bruna skinnjackan ingick i en hemlig kuppövning.
Mannens namn är T**e U*ri**en.
Mannen är inte direkt inblandad i mordet.

Ja, men han heter nu Ture Reino Lindén; Källdisvägen 18, Täby.
Citera
2017-05-28, 21:24
  #83925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Det var juggarna Mijuskovic uch Biric som greps på färjan mot Helsingör den sjätte mars. Hos spaningsledningen fanns nog MB i bakhuvudet på spaningsledningen. Det skulle dröja till förvintern 86 innan dom avfördes som misstänkta. Det fanns fler juggar som utreddes av Rikskrim som av Hans Holmer fått dessa på sin lott.

http://articles.latimes.com/1986-03-...swedish-police
Citera
2017-05-28, 21:25
  #83926
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
frågan är: Vem ägde bilen?
röd Porsche och smith & wesson hör ihop…


http://www.skandinaviflorida.com/web...ks/JEIE-8D7KXM
Citera
2017-05-28, 21:37
  #83927
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
http://www.skandinaviflorida.com/web...ks/JEIE-8D7KXM

Länken går till den här sidan:

Citat:
Http Status Code: 404

Reason: File not found or unable to read file

Har garanterat inte med mordet att göra. Http var inte uppfunnet 1986.

Edit:
OK, nu har jag fått länken att funka.
Från kommentarerna till artikeln:
Citat:
Swedish embassy in The Hague has evidence.
Sweden promised to pay one million U.S. dollars in exchange for receiving the revolver with which Palme was murdered ...

Och här har vi väl pudelns kärna. Inforrmationsbedrägeri. Någon försöker sälja en påstådd mordrevolver som jugoslaviska underrättelsetjänsten skulle ha grävt ned i en park i Haag...
__________________
Senast redigerad av LeifD2 2017-05-28 kl. 21:47.
Citera
2017-05-28, 21:46
  #83928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Länken går till den här sidan:



Har garanterat inte med mordet att göra. Http var inte uppfunnet 1986.


http://www.skandinaviflorida.com/web...ks/JEIE-8D7KXM

Den borde fungera
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback