2017-05-30, 20:49
Medlem
Pappersvargens avatar
Jag har ett Gigabyte GA-ZP97P-D3 tillsammans med ett GTX 960 samt 2*4 GB Corsair RAM.

Idag installerade jag ytterligare RAM och för enkelhetens skull beställde jag exakt samma minne som satt i tidigare.

När jag startar datorn med alla 4 minnesmoduler upptagna får jag inte någon bild på skärmen. Tar jag bort de nya minnena startar datorn galant. Sätter jag tillbaka dem blir det ingen bild.

Vad beror felet på? Mina gamla minnen sitter i slot 1 och 3, de nya i 2 och 4.
Citera
2017-05-30, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Jag har ett Gigabyte GA-ZP97P-D3 tillsammans med ett GTX 960 samt 2*4 GB Corsair RAM.

Idag installerade jag ytterligare RAM och för enkelhetens skull beställde jag exakt samma minne som satt i tidigare.

När jag startar datorn med alla 4 minnesmoduler upptagna får jag inte någon bild på skärmen. Tar jag bort de nya minnena startar datorn galant. Sätter jag tillbaka dem blir det ingen bild.

Vad beror felet på? Mina gamla minnen sitter i slot 1 och 3, de nya i 2 och 4.

Testa de nya minnena i samma slots som de gamla. Fungerar det inte så testa dem var för sig för att se om något av dem är defekt.
Om de fungerar kan du testa de gamla och de nya i slot 2 & 4 för att se om något av slotsen är trasiga.
Citera
2017-05-30, 21:06
Medlem
Jag hade samma problem. Mitt löste sig när jag verkligen klickat i båda minnena korrekt. Man får fan ta i ordentligt.
Citera
2017-05-30, 21:06
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeboxo42
Jag hade samma problem. Mitt löste sig när jag verkligen klickat i båda minnena korrekt. Man får fan ta i ordentligt.
Testade ju två gånger och tycker jag tryckte som fasen. Båda klickade i ordentligt i alla fall. Ska testa ånyo.
Citera
2017-05-31, 11:10
Bannlyst
Citat:
Testade ju två gånger och tycker jag tryckte som fasen. Båda klickade i ordentligt i alla fall. Ska testa ånyo.

Ta bort dom gamla minnena o testa enbart dom nya. Clearat bios ?
Citera
2017-05-31, 13:27
Medlem
Pappersvargens avatar
Nu har jag fått till det.
Satte in de nya minnena, tryckte som fan men hjälpte inte.

Plockade bort de gamla stickorna och satte de nya på 1-3. Gav bild.
Satte sen tillbaka de gamla stickorna en i taget och testade. Fungerade utan problem. Ingen aning om vad felet var, om det var att det satt i för dåligt (vilket jag har svårt att tro) eller om det var något annat.
Citera
2017-06-08, 19:28
Bannlyst
Citat:
Nu har jag fått till det.
Satte in de nya minnena, tryckte som fan men hjälpte inte.

Plockade bort de gamla stickorna och satte de nya på 1-3. Gav bild.
Satte sen tillbaka de gamla stickorna en i taget och testade. Fungerade utan problem. Ingen aning om vad felet var, om det var att det satt i för dåligt (vilket jag har svårt att tro) eller om det var något annat.

Alla minnen e inte gjorda o köra ihop. Finns alltid en liten risk att dom skulle ogilla varandra då dom inte e gjorda ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in