Citat:
Ursprungligen postat av
~Kikki~
Genom att bara använda varmvattnet? I min kran blir varmvattnet betydligt varmare än lagom ättemperatur .
Står i FUP. Är det nåt man googlar som förstagångsförälder – och blir noga informerad om – så är det att ALDRIG använda varmt kranvatten till ersättningen. Det finns väl ingen utom riktiga dårar som ens gör kaffe på varmt kranvatten? Klart de visste det.
Det är ju något som totalt motsäger deras gemensamma historia om att ha varit omtänksamma föräldrar. Skulle trycka på det om jag var åklagare...
FUP s 1842
A: Eh, jag, alltså ibland så tar vi kranvatten eh varmt, jättevarmt vatten och sen så håller vi i pulver och sen så lägger vi det under kranen och sen så tar vi det och sen skakar den. Och sen så sätter jag den och sen så låter jag den svalan alltså utan att man häller kallt vatten på den.
FUP s 1690
E: Vi gjorde inte likadant, han ville jag skulle göra som han men jag gjorde på mitt sätt. Han ville lägga pulvret först o vatten sen, jag gjorde tvärtom. Det blir väl samma sak, jag ville ha vattnet rätt. Jag var ganska dålig på det där, jag var bättre på min mjölk. Ersättning med vanligt varmt vatten (kranvatten) o bröstmjölk i vattenbad.
---
OF: Hur varmt var vattnet och från vilken kran?
E: I köket, ibland kunde det vara varmt så det rök, kran i form av blandare.