2017-05-30, 06:08
  #1693
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1907.Skane
Flaggor är vanligtvis värre.

För övrigt riktigt skön stämning på HIF-Syrianska i första halvlek. Jag fick flashbacks till 00-talet då HIF var överlägset bäst i Allsvenskan supportermässigt.
förtälj gärna. och länka gärna rörlig bild och andra bevis för ditt påstående. hur kan ni ha varit bäst i sverige supportermässigt?
Citera
2017-05-30, 07:43
  #1694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Håller med. Hammarby slogs väl ihop Johanneshov och spelade i Hovets svartgulrandiga tröjor ett tiotal år efter det? Det sammanslagna laget spelar väl fortfarande sina hemmamattcher på plastgräset vid Hovet förresten?

Same-same bara att det gått lite fler år.

Nu har de bytt till vita tröjor...


😁

60 år var de tvungna att ha på sig sin rivals färger för att kunna ta upp den andra klubben i sin verksamhet.

(Sen ska man komma ihåg att AIK och Bajen var långt ifrån rivaler på den tiden.)
Citera
2017-05-30, 07:52
  #1695
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simaõ
En fråga som säkert varit och snurrat förr, men jag vill verkligen veta: varför viftar (framför allt) Stockholmslagens supportrar alltid med svenska flaggor? Heja Sverige?
Hos oss tror jag bara flaggan förekommer mot skånelagen, som en rolig pik. Jag har inte märkt av flaggan i någon annan match i år än hemma mot Malmö.

Gnaget viftar såklart med flaggan för att dom är nynazister.
Citera
2017-05-30, 08:34
  #1696
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanland
Är det bara jag som är lite missnöjd över Malmös klack ikväll.

Stundtals lite dassigt, men överlag mycket bra. Rätt sköna toppar då och då. Otrolig skillnad på att stå där nere jämfört med tidigare.

AIK såg ut att hålla i gång rätt bra och jag gillar många av era ramsor. Synd att ljudet inte riktigt når fram bara. Blir ett helt annat tryck på tele2.
Citera
2017-05-30, 09:46
  #1697
Medlem
snurresnigels avatar
Snart har vi sålt ut vår kortsida till derbyt på söndag trots att vi har 18 jävla raka derbyn utan vinst mot aik och bajen (med cupderbyt). Den statistiken är helt jävla sinnessjuk!


Visst har bajen fler på matcherna totalt sett.. och vi, MFF och gnaget är jämna bakom men jag är fundersam om bajens "kärna" hade sålt ut deras kortsida i det läget då dom två gånger på rad inte fyllt friends nedre mot gnaget.


Jävligt stolt över en del av vår "kärna"!
__________________
Senast redigerad av snurresnigel 2017-05-30 kl. 09:55.
Citera
2017-05-30, 10:04
  #1698
Medlem
Istok91s avatar
Ska man inte få vifta en svensk flagga nu heller? Jävla luffare.
Citera
2017-05-30, 11:28
  #1699
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Mig veterligen bryter inte Ryssholm mot några regler. Konventioner och traditioner kanske, men sådant värdesätter kanske inte jag lika mycket som alla andra. De enda jag hört protestera mot flytten är supportrar till andra klubbar. Jag hörde inte AFC-supportrar som följde dem i superettan protestera.

Den svenska idrottshistorien är också fylld av exempel på när man gått emot traditionerna. Den svenska idrottshistorien är inte så homogen som alla tycks tro.

Varför protesterade ingen när Örgryte gick i konkurs och fick börja om i söderettan istället för i division åtta?

I många fall har uppköp av klubb slutat lyckligt. Det har inneburit pengar till nyförvärv och framgång. Jag har inte hört några svenska supportrar protestera mot att det har kommit in riskkapitalister med pengar till spelare. Att klubbar sålt rättigheter till spelare är väl fullständigt emot den svenska idrottstraditionen. Har jag hört några Djurgårdare protestera mot att de har blivit räddade ekonomiskt av rika supportrar? Är det att skapa framgång på egen styrka, eller?

Att inga AFC-supportrar som följde dom i superettan protesterade beror ju på att det inte fanns några...
Det gick inte att bli medlem i klubben överhuvudtaget innan det uppmärksammades, det sattes sedan en direkt horibel nivå på medlemsavgifter och röstningsförfarandet och längden på ordförandens mandat gör det ändå stört när omöjligt att byta denne. Detta medför att supportrar inte ens har möjlighet att styra klubben efter majoritetsbeslut.

Risken är givetvis att ett accepterande av AFC och dess metoder riskerar 51%-regeln och den är en överväldigande majoritet av fansen för, att det sedan alltid finns dom som är motvalls för att vara just det är en annan femma.

I övrigt finns en afc-tråd.
Citera
2017-05-30, 16:48
  #1700
Medlem
metalcorenightfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simaõ
En fråga som säkert varit och snurrat förr, men jag vill verkligen veta: varför viftar (framför allt) Stockholmslagens supportrar alltid med svenska flaggor? Heja Sverige?
Är ju inte konstigare än att vi alltid har skåneflaggor på läktarna?
Citera
2017-05-30, 17:00
  #1701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Snart har vi sålt ut vår kortsida till derbyt på söndag trots att vi har 18 jävla raka derbyn utan vinst mot aik och bajen (med cupderbyt). Den statistiken är helt jävla sinnessjuk!


Visst har bajen fler på matcherna totalt sett.. och vi, MFF och gnaget är jämna bakom men jag är fundersam om bajens "kärna" hade sålt ut deras kortsida i det läget då dom två gånger på rad inte fyllt friends nedre mot gnaget.


Jävligt stolt över en del av vår "kärna"!

Kul, har du varit på alla 18? Hur känns det att ha lagt ca 5000(?) spänn, (sedan Mona Sahlin var partiledare för S), utan att uppleva en vinst?

På den tiden snittade Bajen ca 6-7000 på läktarna. Ska vi gissa att 80% av dagens Bajensupportrarna aldrig sett Djurgården vinna ett derby live?
Citera
2017-05-30, 17:03
  #1702
Medlem
Simaõs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metalcorenightfall
Är ju inte konstigare än att vi alltid har skåneflaggor på läktarna?

Med tanke på att alla lag kommer från Sverige tycker jag nog det. Men tack, Wad, för svaret. Då är jag med på banan.

Ni som tolkade min fråga som att man inte "får" ha svenska flaggor kan tagga ner. Ni får vifta med precis vad ni vill.
Citera
2017-05-30, 17:09
  #1703
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metalcorenightfall
Är ju inte konstigare än att vi alltid har skåneflaggor på läktarna?
en skåneflagga är en dansk flagga som en svensk har kissat på.
Citera
2017-05-30, 17:46
  #1704
Medlem
metalcorenightfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
en skåneflagga är en dansk flagga som en svensk har kissat på.
Haha, ok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in