2017-05-30, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
"Det är väl den lilla vinst vi har uppnått, att fanskapet har slutat visa sig offentligt!"
Citat av LGWP Publicistklubben 2017-05-29

Ha Ha Ha

/Provokatör

Förstår inte varför DJ och GW ska gå på personangrepp hela tiden? Tappar så mycket respekt i mina ögon iallafall.
Citera
2017-05-30, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solicitas
adept och lite annat mer personligt jag inte vill ta upp här. Men inser att jag måste börja revidera en del, verkar som han duperat mig och andra adepter...dock ett antal år sedan.

Du verkar ju inte helt hjärndöd...

Men alltså, det är först nu du börjar tvivla en aning på SÅC och hans teorier...?

Har du hört talas om en man vid namn Quick?
Citera
2017-05-30, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Kan det vara en efterhandskonstruktion att pappan skulle ha begärt ut den? Han kan ha fått rådet att säga så för att förstärka att familjen varit ett offer för polisen och för att föräldrarnas agerande under utredningen är lite konstigt såhär i efterhand. Men som sagt alla är offer i den här röran. Om man som förälder i det här fallet verkligen hade velat ta del av utredningen så hade man nog inte ställt frågan via en annan polis till Sandberg (om det nu gjordes så som det påstods) ...och nöjt sig med ett muntligt nej. Det går ju inte till så när man begär handlingar från en myndighet. Vände han sig till myndigheten? I så fall så finns det ett beslut om varför han har nekats.

https://polisen.se/Service/Ta-del-av-allman-handling/

Vad är det som säger att bröderna inte har fått se delar av utredningen nu på senare år om dom har gjort en begäran. Vet vi det?

Alla är offer i den här röran?

Nä, Sven Å Christianson, åklagaren, Rolf Sandberg och resten av poliserna är inga offer.

De ska straffas så hårt som det är möjligt.
Citera
2017-05-30, 09:28
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Två frågor:

Har du papper på att du är galen?

Känner du över huvud taget till teorin bakom Ockhams rakkniv: den enklaste förklaringen är oftast riktig, MED HÄNSYN TAGET TILL ALLA TILLGÄNGLIGA FAKTA.

Jag vet att det du skriver inte är riktat mot mig - men du förstör tråden med sådana här kommentarer.
Det här är en tråd om en liten 4-årings död och dess följder, låt oss hålla oss till ämnet. Sannolikt är inte någon postare här riktigt galen.

Det är ovanligt få fynd på Kevins kropp som har rapporteras - och de få fynden kan ha andra förklaringar än ett sexualmord. Om det stämmer att man varken har tagit fingeravtryck från Kevins kropp, hans DNA eller fiberprover och hårstrån från honom - är det något som faktiskt redan 1998 är riktigt galet. Någon måste ha fått hjärnsläpp som missat detta!

Om man har gjort ett sådant fel - ihop med de fel vi sett i förhör och intervjuv uttandet från ex RS eller ansvarig åklagare - så har väldigt, väldigt mycket blivit fel i fallet Kevin. Att man då också bedömt obduktionsfynd och händelseförlopp fel är inte omöjligt.
Citera
2017-05-30, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
ja han verkade ju må skit. Trist att se. Han satt liksom och hånskrattade åt det mesta. Tycker rätt bra om GW egentligen men man säger inte "att fanskapet har slutat visa sig offentligt", osv.
Såg halva debatten nu i natt, tänkte en del på det här med pengarna, att det kostat mycket att göra dokumentären och Aftonbladet fått skjuta till med pengar. Det borde väl inte gå till så egentligen, att avlöjanden av rättsövergrepp hänger på att det finns en massa pengar. Nåt annat sätt att få granska FUPen och förhören borde finnas utan att man måste luras och låtsas intervjua poliserna "snällt" först och hoppas på att någon smusslar till journalisterna FUPen.
Kanske har det något med "bra tv" att göra också, det byggdes ju upp som att de upptäckte oväntade saker hela tiden. "Men då hände något oväntat" osv. Hade journalisterna kunnat ta genväg över någon tex GW och få tillgång till FUPen direkt?

Det var inte Aftonbladet utan SVT som sköt till mer pengar.
Citera
2017-05-30, 10:14
Medlem
Lite material från 1998-

https://dacostarkivet.wordpress.com/2017/05/30/kevinfallet/

Om 12-åringen som erkände

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Kevin%20Hjalmarsson%201998/Doc%20-%202017-05-29%20-%2012-11-page-012_zpscacrkk7z.jpg.html

SåC:

"Det kan hända igen":
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Kevin%20Hjalmarsson%201998/Doc%20-%202017-05-29%20-%2012-10_zpsji4vvtiu.jpg.html

"Barnförhören har påbörjats" Om fallet i Orrefors.
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Kevin%20Hjalmarsson%201998/Doc%20-%202017-05-29%20-%2012-11-page-038_zpsqf81tiey.jpg.html

Om Rolf Sandberg: "Känslan ledde honom rätt"
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Kevin%20Hjalmarsson%201998/Doc%20-%202017-05-29%20-%2012-11-page-015_zpsls4tnmse.jpg.html

Psykologen "Det var inte en lek som spårade ur":
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Kevin%20Hjalmarsson%201998/Doc%20-%202017-05-29%20-%2012-11-page-006_zps5jzneyir.jpg.html

"Det blev bråk om fiskeleken"
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Kevin%20Hjalmarsson%201998/Doc%20-%202017-05-29%20-%2012-11-page-008_zpsgrvjr3wz.jpg.html
Senast redigerad av echoesofglory 2017-05-30 kl. 10:42.
Citera
2017-05-30, 10:19
Medlem
p.norths avatar
Sven-Åke Christianson - Redan i tidiga skolåldern kan barn fantisera om hur det känns att döda en annan. Christianson skiljer sig lite från de övriga röster som gjorts hörda genom att han tonar ner det avvikande i handlingen något genom att säga att det är normalt att barn fantiserar om att döda.
Citera
2017-05-30, 10:39
Bannlyst
Citat:
Två frågor:

Har du papper på att du är galen?

Känner du över huvud taget till teorin bakom Ockhams rakkniv: den enklaste förklaringen är oftast riktig, MED HÄNSYN TAGET TILL ALLA TILLGÄNGLIGA FAKTA.

Nej, jag har papper på att jag är läkarutbildad och jag har därmed läst ett antal kurser i RM. Folk tror att RM uttalar sig om exakt vad som hänt, de gör de inte, de uttalar sig om vad skadorna stämmer mest överens med för förlopp. Och det finns ingen skillnad mellan en pinne som trycks mot halsen med relativt svag kraft och att Kevins avsvimmade huvud trycker halsen mot pallkanten efter att fått ett mycket kraftigt slag då han föll och orsakat en vasovagal reflex.
inget stämmer med att kroppen placerats på den platsen, den är inte gömd, den ligger på mage, gm skulle varit tvungen att blöta ner sig, pallen framför är i vägen. En pinne mot halsen är ett mycket svårt sätt att kväva någon, jag kan inte komma ihåg något sådant fall, du använder händerna. Ockhams rakkniv talar tydligt för en olycka och att RM tolkat skadorna fel, sannolikt då de inte fått teorin om pallkanten framförd. RM är som alla andra, de gissar på det vanligaste de känner till och det är strypning utförd av någon annan, och missar då osannolika förlopp som stämmer på skadorna, trots att dessa stämmer bäst in med alla andra observationer om brottet.

Du verkar ganska korkad, varför deltar du i diskussioner som ligger långt ovanför din intelligensnivå? har du ingen fotbollstråd du kan härja i?
Citera
2017-05-30, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja vad var det med LGWP ikväll???
När brukar hans 1/2 års alkoholkonsumtion börja, är det ungefär nu?

Jag har funderat mycket över varför inte LGWP varit på Kevinfallet tidigare.
Detta jätteunika mordfall - hur har han kunnat hålla fingrarna borta? Med LGWPs kontakter och forskningsstudier borde han utan vidare kunnat komma åt FUP och inspelade förhör. Då borde han ju reagerat - som vi alla gör nu.

Varför har inte grävlingen LGWP grävt i Kevinfallet tidigare.?

Han måste ljugit om det där, SÅCs inblandning framgår med all önskvärd tydlighet i Ninas rapport som kom några år efter mordet och den borde hans forskningsavd läst. Det skrevs även om den i media. Då borde han kunnat få tag i FUP sedan. mord utfört av en 5 och 7 åring, helt unikt fall i global kriminalhistoria.
han har i så fall varit packad i de flesta framträdanden på sistone, sluddrar med halvöppna ögon, och använder ord som inte anstår en polisprofessor.
Jag har själv kollat en del av vad han sagt om Palmemordet och faktum är att han har förvånansvärt ofta fel om detaljer även om han tänker rätt om helheten.
Citera
2017-05-30, 10:58
Medlem
"Jag har varnat för de här ungarna"
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Kevin%20Hjalmarsson%201998/Doc%20-%202017-05-29%20-%2012-11-page-031_zpsmf7tgdwt.jpg.html

Om våldtäkten 1999:
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Kevin%20Hjalmarsson%201998/Doc%20-%202017-05-29%20-%2012-11-page-025_zpsydngiyjp.jpg.html
Senast redigerad av echoesofglory 2017-05-30 kl. 11:20.
Citera
2017-05-30, 11:00
Medlem
Citat:
Jag tycker den läkarutbildade, som precis börjat tvivla på den hjärntvättade dåren SÅC, förstör tråden mer.

Förresten, var det inte du som hävdade att Kevin legat flera timmar i gassande sol på kvällen? På kvällen!

Solen går ner vid kl 21 i mitten av augusti (gjorde en jämförelse i nutid).

Det var en av sommarens finaste dagar när Kevin dog, är det väl sagt. Så det måste ha varit varmt på eftermiddagen och kvällen.

http://www.vackertvader.se/arvika/sol-och-måne/2017-08-16
Senast redigerad av Pynkis 2017-05-30 kl. 11:05.
Citera
2017-05-30, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solicitas
Nej, jag har papper på att jag är läkarutbildad och jag har därmed läst ett antal kurser i RM. Folk tror att RM uttalar sig om exakt vad som hänt, de gör de inte, de uttalar sig om vad skadorna stämmer mest överens med för förlopp. Och det finns ingen skillnad mellan en pinne som trycks mot halsen med relativt svag kraft och att Kevins avsvimmade huvud trycker halsen mot pallkanten efter att fått ett mycket kraftigt slag då han föll och orsakat en vasovagal reflex.
inget stämmer med att kroppen placerats på den platsen, den är inte gömd, den ligger på mage, gm skulle varit tvungen att blöta ner sig, pallen framför är i vägen. En pinne mot halsen är ett mycket svårt sätt att kväva någon, jag kan inte komma ihåg något sådant fall, du använder händerna. Ockhams rakkniv talar tydligt för en olycka och att RM tolkat skadorna fel, sannolikt då de inte fått teorin om pallkanten framförd. RM är som alla andra, de gissar på det vanligaste de känner till och det är strypning utförd av någon annan, och missar då osannolika förlopp som stämmer på skadorna, trots att dessa stämmer bäst in med alla andra observationer om brottet.

Du verkar ganska korkad, varför deltar du i diskussioner som ligger långt ovanför din intelligensnivå? har du ingen fotbollstråd du kan härja i?

Du är alltså läkarutbildad och adept till Sven Åke Christianson, förutom en del privata kontakter med dåren som du inte närmare vill gå in på?

Du kommer in i tråden den 27 maj och påstår att du sett dokumentären flera gånger, hyllar SÅC och slår fast att småbarnen är skyldiga. Klockrent...

Du låtsas även veta mer än vad som framkommit i media.

60 FB-inlägg senare - alla i denna tråd, på känt trollmanér - är du plötsligt välutbildad inom rättsmedicin. Och enligt Ockhams rakkniv, ett uttryck du inte förstår innebörden av, så var Kevins död en olycka. Klockrent.

Samtidigt börjar du naturligt nog tvivla en aning på dina tidigare idoler SÅC och Lambertz...

Tack för underhållningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in