Citat:
Ursprungligen postat av
Baphometboy
Två frågor:
Har du papper på att du är galen?
Känner du över huvud taget till teorin bakom Ockhams rakkniv: den enklaste förklaringen är oftast riktig, MED HÄNSYN TAGET TILL ALLA TILLGÄNGLIGA FAKTA.
Nej, jag har papper på att jag är läkarutbildad och jag har därmed läst ett antal kurser i RM. Folk tror att RM uttalar sig om exakt vad som hänt, de gör de inte, de uttalar sig om vad skadorna stämmer mest överens med för förlopp. Och det finns ingen skillnad mellan en pinne som trycks mot halsen med relativt svag kraft och att Kevins avsvimmade huvud trycker halsen mot pallkanten efter att fått ett mycket kraftigt slag då han föll och orsakat en vasovagal reflex.
inget stämmer med att kroppen placerats på den platsen, den är inte gömd, den ligger på mage, gm skulle varit tvungen att blöta ner sig, pallen framför är i vägen. En pinne mot halsen är ett mycket svårt sätt att kväva någon, jag kan inte komma ihåg något sådant fall, du använder händerna. Ockhams rakkniv talar tydligt för en olycka och att RM tolkat skadorna fel, sannolikt då de inte fått teorin om pallkanten framförd. RM är som alla andra, de gissar på det vanligaste de känner till och det är strypning utförd av någon annan, och missar då osannolika förlopp som stämmer på skadorna, trots att dessa stämmer bäst in med alla andra observationer om brottet.
Du verkar ganska korkad, varför deltar du i diskussioner som ligger långt ovanför din intelligensnivå? har du ingen fotbollstråd du kan härja i?