2017-05-29, 12:26
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Varken plånbok eller mobil fanns i de upphittade väskorna. Så förmodligen bar han med sig dem.

Nej, inget har framkommit om att han hade fickorna fulla av pengar. Men om han hade kontanter och hela Hallsberg vet om försvinnandet - borde inte någon ha sagt att en man som passar in på beskrivningen har handlat mat i den riktning han försvann? Det finns ju inte bär och svamp att äta just nu. Och att jaga känns lite väl avancerat.

Håller med dig på sista punkten. Dock finns det flera butiker som kan ha vait ouppmärksamma. Speciellt första dagen/två dagarna. Jag vill nog ändå skriva också att en del lågpriskedjor har en tendens att ha väldigt slarvig personal dessutom.
Då han inte hade värskorna så hade han iaf potential att kunna bära med sig lite. Men, jag är också kritisk till att han mår bra. Jag vill tro att han lever, men i vilket skick vill jag inte diskutera.
Citera
2017-05-29, 12:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Håller med dig på sista punkten. Dock finns det flera butiker som kan ha vait ouppmärksamma. Speciellt första dagen/två dagarna. Jag vill nog ändå skriva också att en del lågpriskedjor har en tendens att ha väldigt slarvig personal dessutom.
Då han inte hade värskorna så hade han iaf potential att kunna bära med sig lite. Men, jag är också kritisk till att han mår bra. Jag vill tro att han lever, men i vilket skick vill jag inte diskutera.

Ja, så kan det absolut vara. Att personalen har noll koll. Men finns kameror i butiken kan polisen ha bett att få se filmerna.

Lever han så har han gått från depression till psykos. Att bo i skogen en vecka och kämpa för att hålla sig varm och mätt känns inte som något en deprimerad orkar. Men har han drabbats av en psykos och förföljelsemani är det fullt möjligt.
Citera
2017-05-29, 13:07
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ja, verkligen. Det verkar ju dock finnas anledning till att Missing People inte söker idag som ex. Men ja, kanske dyker upp en kedja även i eftermiddag. Vem vet.

Anledningen är, att tips skall överlämnas till polisen under dagen!
Källa:
" Missing People Sweden ägnar måndagen åt att samla kraft, vidareförmedla tips till Polisen och planera för fortsatta sökinsatser. Preliminärt ny skallgång i morgon eftermiddag tisdag den 30 maj. Information om tid och plats kommer tisdag förmiddag.

Missing People Sweden"
Citera
2017-05-29, 13:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Anledningen är, att tips skall överlämnas till polisen under dagen!
Källa:
" Missing People Sweden ägnar måndagen åt att samla kraft, vidareförmedla tips till Polisen och planera för fortsatta sökinsatser. Preliminärt ny skallgång i morgon eftermiddag tisdag den 30 maj. Information om tid och plats kommer tisdag förmiddag.

Missing People Sweden"

Tack för infon! Hoppas MP har viktiga tips att komma med.
Citera
2017-05-29, 13:17
Medlem
A.Noymans avatar
Väskorna hittades på åkern öster om Dollarstore. Sannahed ligger åt det motsatta hållet från järnvägsstationen räknat. Så antingen har vittnet i Sannahed sett nån annan, eller så har Patrik vänt 180 grader på sin vandring.

Jag länkar positionen för hamburgerhaket intill Dollarstore. (Google visar nämligen inte butikens placering vid sökning på Dollarstore, antagligen är det postadressen man får se.)
https://www.google.de/maps/place/Enelly's/@59.066667,15.1066732,13z/data=!4m5!3m4!1s0x465c0c92b1ccd1bb:0xed33ffd730fd9 a9d!8m2!3d59.0762178!4d15.0979238?hl=en

Troligen har Patrik fortsatt norrut från väskorna och befinner sig nog i Järsjö, Byrsta eller Björka.

Citat:
Återigen info om att han setts efter försvinnandet i byn.

Karta vart Sannahed ligger:
https://www.google.de/maps/place/692+92+Sannahed,+Sweden/@59.0819412,15.0839415,13.04z/data=!4m5!3m4!1s0x465c0db37b5263d1:0xa00fef5b28cdd 60!8m2!3d59.09295!4d15.17756?hl=en

Kanske därför de inte söker efter han då de tror han håller sig undan frivilligt?
Citera
2017-05-29, 13:25
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Noyman
Väskorna hittades på åkern öster om Dollarstore. Sannahed ligger åt det motsatta hållet från järnvägsstationen räknat. Så antingen har vittnet i Sannahed sett nån annan, eller så har Patrik vänt 180 grader på sin vandring.

Jag länkar positionen för hamburgerhaket intill Dollarstore. (Google visar nämligen inte butikens placering vid sökning på Dollarstore, antagligen är det postadressen man får se.)
https://www.google.de/maps/place/Enelly's/@59.066667,15.1066732,13z/data=!4m5!3m4!1s0x465c0c92b1ccd1bb:0xed33ffd730fd9 a9d!8m2!3d59.0762178!4d15.0979238?hl=en

Troligen har Patrik fortsatt norrut från väskorna och befinner sig nog i Järsjö, Byrsta eller Björka.

Tack. Jag trodde än att de hittades i närheten av Netto vid återvinningscentralen. Därav min fixering vid det området.
Citera
2017-05-29, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Noyman

Från "öster om Dollarstore" finns det gång och cykelväg direkt till Sannahed, så det är fullt möjligt att han har blivit sedd i Sannahed.
Citera
2017-05-29, 15:37
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Från "öster om Dollarstore" finns det gång och cykelväg direkt till Sannahed, så det är fullt möjligt att han har blivit sedd i Sannahed.

Gång- och cykelväg direkt till Sannahed? Var då?
Citera
2017-05-29, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Gång- och cykelväg direkt till Sannahed? Var då?

Den väg som du kör in till Dollarstore fortsätter till Sannahed. Det kör även bilar där, men jag är osäker på om det är tillåtet.
Citera
2017-05-29, 16:01
Medlem
Kan vara ute och sväva fullkomligt...

https://www.sydsvenskan.se/2017-05-29/dod-person-hittad-i-bostad-i-malmo
Citera
2017-05-29, 16:17
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Kan vara ute och sväva fullkomligt...

https://www.sydsvenskan.se/2017-05-29/dod-person-hittad-i-bostad-i-malmo

Familjen bor på Koristgatan. Vet inte vilken stadsdel det är.
Citera
2017-05-29, 16:25
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Såg att Patriks pappa länkade till den här artikeln. Vet inte om den tagits upp tidigare i tråden:

http://www.na.se/orebro-lan/hallsberg/forsvunne-patrik-polisen-invantar-overvakningsfilm-fran-stationen

Citat:
De flesta tips har kollats av utan att det lett polisen närmare ett besked om vad som hänt med 22-årige Patrik, som nu har varit försvunnen i en vecka.

Citat:
Det senaste är att polisen under måndagen får ta del av en övervakningsfilm från järnvägsstationen i Hallsberg.
– Det är för att säkert fastställa att signalementet stämmer med den person vi söker efter, säger Karin Eldblom, polisens förundersökningsledare i Hallsberg.

Citat:
Hon och andra poliser i Hallsberg deltar i avstämningar några gånger om dagen för att se hur spaningsarbetet utvecklar sig.
– Just nu gör vi en bedömning från dag till dag hur mycket resurser vi ska lägga på det här.
För övrigt är det en person vid polisen i Hallsberg som arbetar med att samordna insatserna kring sökandet efter Patrik.
– Hon sköter kontakten med föräldrarna, tar emot tips och kollar av dem. Hittills är det inga tips som har lett oss vidare, säger Karin Eldblom.

Citat:
Kan ni utesluta att han inte tagit sig vidare från Hallsberg genom att lifta med någon?
– Vi har inte fått något tips från någon bilist, som säger att de plockat upp honom, säger Karin Eldblom.

Citat:
Är det säkert att de två väskor som hittades tillhör Patrik?
– Vi finner det högst osannolikt att de skulle tillhöra någon annan, det är saker i väskorna som tillhör Patrik.

Citat:
Polisen har dels sökt av området med helikopter och i helgen sattes eftersök med hund in.
– Jag vet också att man sökt igenom lador och byggbaracker i området, säger Karin Eldblom.
Byggbarackerna står uppställda vid spårområdet och hör tilldet pågående bygget av Train Alliance tågserviceanläggning.
– En del av problemet för oss är att sökområdet är så stort, det är svårt att avgränsa. Det är också så att om man skulle vilja så hinner man ta sig långt på den här tiden, säger Karin Eldblom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in