Citat:
Ursprungligen postat av
Butter200
Nä det vet jag inte om det var därför, det är väl dessutom sekretess på alltihop nu. Det smartaste av honom hade varit att tiga från början, bara säga "jag välkomnar en ny utredning" o.s.v. Och sen väntat. Man har rätt att hålla tyst, det är ju inte någon rättegång i medierna heller.
Nej jag försvarar inte Sandberg. Som jag redan skrivit är det bra att journalister tar upp gamla fall till granskning. Sen ska det ändå inte vara de som fäller avgörandet.
Dokumentären var ju lite svinigt gjord för att den tog med saker som var totalt irrelevanta ur juridisk synvinkel. Det för att förnedra Sandberg. Ja, att han framstår som en "tävlingsmänniska" skulle bidra till att tittarna misstänkte utredningen. Det hade inte behövts, på så vis håller jag med om att dokumentären var ohederlig. Sen ska ingen ta sig rätten att säga att den och den inte ska kunna visa sig ute på gatorna igen. Det är vidrigt.
Det är bra att förundersökningen öppnats igen men det är lite äcklande med mobbarmedia.
Jag tycker för det första att du överdriver mobbningen.
För det andra var det ju knappast så att Rolf gjorde sitt jobb, stängde boken och gick vidare.
Nej, han fuskade till en "lösning" och blev en mycket villig rikskändis på kuppen.
Ironin i att Harrysson och Sandberg gick ut i tidningarna efteråt och erbjöd sin expertis åt kolleger går utanpå det mesta.
Rolf plågar och hänger ut två försvarslösa barn, krossar en familj och nu gömmer han sig som den vekling han är.
Och DU tycker att Dan är ohederlig?