2017-05-27, 22:37
Medlem
Fridfullts avatar
Missing People Sweden skriver på sin Facebooksida att de håller på att avrunda sökandet för dagen.
Sökandet lär väl återupptas i morgon förmiddag.

Är det någon som har en ungefärlig uppfattning om hur lång tid det tar för 50 personer att genomsöka en hektar skog?
Citera
2017-05-27, 22:40
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Måste ju vara Game Over för Patrik vid detta laget.

En kvalificerad gissning är väl att han har dragit en icakasse över skallen och lagt sig under en gran.

Hade han varit i liv (med någon livslust) så hade han ätit något vid detta laget.

Så, jag gissar att han ligger mot vår gamla reservhuvudstad (1940 - 1955) åt Östansjö till.
Citera
2017-05-27, 22:41
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Föräldrarna har köpt biljetten och han har den troligen i sin mobiltelefon. Om batteriet dör i Hallsberg (och telefonen kopplar ner, vilket kan vara orsaken till att mobilmasten noterar mobilen?) förstår han att han inte kommer att kunna visa upp biljetten på nästa tåg om han inte kan ladda batteriet på tåget eller under väntetiden i Mjölby. Han tvekar.

Han kanske också befarar att det är personalbyte i Hallsberg och ny biljettkontroll. Han får panik.

Eller också är han inte riktigt säker om det var Mjölby eller Hallsberg han skulle av i och mobilen är död så han kan inte se biljetten. Han kanske vet att tåget går till Mjölby, men är ändå osäker på om det är där han ska byta den här gången.

Han kan också ha blandat ihop Mjölby och Hallsberg när han ser ett snabbtåg, men det är inte rätt tåglinje. Han hoppar snabbt av tåget när det stått på stationen i drygt tio minuter. När han inser sitt misstag är det för sent...

Varför inte fråga konduktören vilken station han ska stiga av? Varför grubbla och sedan hoppa av uran att be om hjälp? Tågpersonalen brukar ju dessutom stå på perrongen innan ett tåg ska avgå, så det är ju enkelt att fråga. De brukar väl också säga att "nu kommer vid till den och den stationen. Åkande till x och y byter tåg här." Dessutom måste han ju ha åkt den sträckan förut.
Citera
2017-05-27, 23:05
Medlem
Fridfullts avatar
Givet det faktum att mobiltelefonen slagits av har han ju med största sannolikhet inte haft tillgång till någon karta, varför jag betvivlar att han sökt sig jättelångt bort. Om väskan hittats vid ett skogsområde nära Lidl borde det vara det område som finns väster om Lidl/nära Stocksätterskolan som avses. Om så är fallet borde det i min värld vara intressant att söka i det område jag ringat in med röd markering på länken nedan. Därför förstår jag inte varför Missing People har sin samlingsplats vid återvinningscentralen (som jag ringat in med svart markering). Det är ju möjligt att de faktiskt söker i det område jag tycker är intressant, men det känns som samlingsplatsen ligger lite väl långt bort. Är det någon som har koll på var de aktuella skallgångarna varit?

Länk:
http://imgur.com/a/NP3B7

EDIT:

Sökandet fortsätter klockan 11:00 i morgon söndag. Återigen är det samling vid återvinningscentralen.
Se hela Facebookinlägget för mer information.
Senast redigerad av Fridfullt 2017-05-27 kl. 23:46.
Citera
2017-05-27, 23:54
Medlem
RetroLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Utan sina väskor?

Det tror jag inte.
Ouch, glömde den detaljen. My bad.
Citera
2017-05-28, 01:24
Medlem
NinaBes avatar
Trots, att "Återvinningscentralen" verkar vara fel ställe, att söka vidare på är det där söket går även under söndagen!
Ett urklipp ur informationen med länk till platsen:

"Missing People Sweden har lagt till 4 nya foton.

ÖREBRO/HALLSBERG SKALLGÅNG:
Hjälp oss och anhöriga att hitta 22-årige Patrik som är försvunnen sedan den 22 maj 2017.

DATUM: Söndag 28 maj 2017.

TID: 11.00.

Patrik är deprimerad och troligtvis förvirrad. Påträffar du Patrik så behöver han tas väl om hand.

SAMLING: Återvinningscentralen i Hallsberg, ligger i korsningen Kajsa backsvägen/Lertagsgatan.

LÄNK TILL KARTAN: https://goo.gl/maps/FMuWpy53G3H2 "
Citera
2017-05-28, 06:46
Medlem
megareds avatar
Självmord? E ju rätt vanlig.
Citera
2017-05-28, 07:57
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
Missing People Sweden skriver på sin Facebooksida att de håller på att avrunda sökandet för dagen.
Sökandet lär väl återupptas i morgon förmiddag.

Är det någon som har en ungefärlig uppfattning om hur lång tid det tar för 50 personer att genomsöka en hektar skog?

Tio minuter
Citera
2017-05-28, 08:04
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljudkellgren
Lägg ner dina vanföreställningar. Hur många helsvenska killar som studerar musik på högskolenivå (eller ens gymnasienivå) brukar vara med i kriminella gäng?
Jag har själv gått på liknande skolor och träffar fortfarande många sådana elever. Jag har hittills inte sett en ända på snart 20 år. Lite sprit och röka kanske, men annars en mycket engagerad grupp.

Hur tänker du??? Eller Du tänker inte alls antagligen!!! Gäng mobbar andra än de egna medlemmarna, alltså vanligt folk särskilt någon som de tycker är lite udda. Blir allt hårdare att vara svensk i Malmö.
Citera
2017-05-28, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
Givet det faktum att mobiltelefonen slagits av har han ju med största sannolikhet inte haft tillgång till någon karta, varför jag betvivlar att han sökt sig jättelångt bort. Om väskan hittats vid ett skogsområde nära Lidl borde det vara det område som finns väster om Lidl/nära Stocksätterskolan som avses. Om så är fallet borde det i min värld vara intressant att söka i det område jag ringat in med röd markering på länken nedan. Därför förstår jag inte varför Missing People har sin samlingsplats vid återvinningscentralen (som jag ringat in med svart markering). Det är ju möjligt att de faktiskt söker i det område jag tycker är intressant, men det känns som samlingsplatsen ligger lite väl långt bort. Är det någon som har koll på var de aktuella skallgångarna varit?

Länk:
http://imgur.com/a/NP3B7

EDIT:

Sökandet fortsätter klockan 11:00 i morgon söndag. Återigen är det samling vid återvinningscentralen.
Se hela Facebookinlägget för mer information.

Jag har varit med vid tre andra sök med MP, och aldrig har samlingsplatsen varit precis i sökområdet. Det kan handla om logistik, staben ska ha en arbetsplats, toaletter, vatten, parkeringar, det ska vara lätt att hitta, osv. Det är även ganska mycket extra jobb att flytta staben någon enstaka kilometer varje dag. Vid 2 av de 3 söken har vi utgått med bil till sökområdet vi sedan ska till, och 1 gång till fots.
Citera
2017-05-28, 09:59
Medlem
Browngreeneyess avatar
Det här försvinnandet känns medvetet ifrån hans sida, alltså att han själv valt att avvika.

1. Han har åkt rutten flera gånger, och borde känna igen sig när han är i Mjölby. Det var dessutom ljust på dagen.

Motsvar: Det händer att man tar fel i bland. Kanske lyssna han på musik och glömde sig av.

2. Han var deprimerad och i ett sinnestillstånd då man kan tänkas göra sådana här saker.

Motsvar: Bara för att man är deprimerad kanske man inte vill ta sitt liv.

3. Han väskor återfinns en bit bort. Han har själv förflyttat dom dit?

Motsvar: Patrick kan ha blivit utsatt för något brott och GM kan ha flyttat dom dit.

4. Hans försvinner mitt på ljusa dagen bland folk. Det måste ha skett frivilligt.

Motsvar: Någon kan ha iakttagit han och förföljt han när han gick runt i Hallsberg för att få tiden att gå fortare tills nästa avgång. Här rimmar det illa: vad finns att se i Hallsberg? Det finns ett café på järnvägstationen? Varför släpa runt på sina tunga väskor när man kan koppla av i närheten?

5. Han väskor hittas vid en återvinningstation med alla prylar i.

Motsvar: kanske fanns det inget av värde att ta? En potentiell GM hade röjt undan dom och kanske slängt dom i en container eller dumpat dom på annan plats. Så långt ifrån försvinnande platsen och BO som möjligt. Såklart beror ju det också på tillgången på transport. Det är sällan "spontana" mord som sker mitt på dagen resulterar i att kroppen är borta. Oftast krävs det en viss planering från GM. GM måste reka och känna till området väl...ha transport, veta vart folk rör sig.
Citera
2017-05-28, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Hallsberg är en klassisk järnvägsknut. Ingen jättestation, men med tre olika spår med diverse byggnationer över och under för stt ta sig däremellan.
Det är oftast på sådana ställen som folk försvinner på.

Det verkar som ett sånt där klassiskt sommarmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in