2017-05-27, 13:39
Medlem
Fridfullts avatar
Är det någon Flashbackare som deltar i sökandet på plats och som kan uppdatera oss om vilket område man söker i för tillfället?
Citera
2017-05-27, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Så du menar med andra ord att han kan ha haft problem med folk från Malmö? Kanske pluggade i en annan stad för att komma undan kriminella gäng i Malmö?

Vet någon om Patrik har haft en bråkig ungdom?

Lägg ner dina vanföreställningar. Hur många helsvenska killar som studerar musik på högskolenivå (eller ens gymnasienivå) brukar vara med i kriminella gäng?
Jag har själv gått på liknande skolor och träffar fortfarande många sådana elever. Jag har hittills inte sett en ända på snart 20 år. Lite sprit och röka kanske, men annars en mycket engagerad grupp.
Citera
2017-05-27, 15:06
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljudkellgren
Lägg ner dina vanföreställningar. Hur många helsvenska killar som studerar musik på högskolenivå (eller ens gymnasienivå) brukar vara med i kriminella gäng?
Jag har själv gått på liknande skolor och träffar fortfarande många sådana elever. Jag har hittills inte sett en ända på snart 20 år. Lite sprit och röka kanske, men annars en mycket engagerad grupp.

Som du skriver "Lite sprit och röka", nyckelordet är "röka", då beblandar man sig med kriminella människor med tanke på att det är olagligt och inget man handlar på ICA. Det kan vara en knarkskuld eller liknande.
Citera
2017-05-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Som du skriver "Lite sprit och röka", nyckelordet är "röka", då beblandar man sig med kriminella människor med tanke på att det är olagligt och inget man handlar på ICA. Det kan vara en knarkskuld eller liknande.

Även alkohol säljs av kriminella, vet vi att Patrik inte hade spritskulder till någon polsk smuggelliga?
Citera
2017-05-27, 17:39
Moderator
pudelluss avatar
Det finns tre olika dammar inom 1 km från Hallsbergs station.

Söderut från stationen ner mot sjön Tisaren finns mycket skog, flera gamla gruvhål och även sankmarker.

Var har de sökt någonstans?
Senast redigerad av pudellus 2017-05-27 kl. 17:43.
Citera
2017-05-27, 17:47
Medlem
Fridfullts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Det finns tre olika dammar inom 1 km från Hallsbergs station.

Söderut från stationen ner mot sjön Tisaren finns mycket skog, flera gamla gruvhål och även sankmarker.

Var har de sökt någonstans?

Jag har också noterat att terrängen söder om stationen är mycket tätare än vad den är norr om stationen.
Det jag läst är att man hittills sökt norr om stationen, troligtvis för att det var där hans väskor hittats och för att det bland annat finns vittnesuppgifter om att han ska ha synts till vid Netto (som också ligger norr om stationen).

Noteras bör att hans mobiltelefon slagits av i samband med ankomst till Hallsberg, så han lär inte ha kunnat orientera sig särskilt väl/planerat en plats att ta sig till. Frågan är dock varför han väljer att gå över till den norra sidan (troligtvis via gångbron som löper över alla spår). Hans tåg kommer in på spår 1 som är närmast stationshuset, vilket är placerat söder om alla spår. Det är här som vänthallen finns och huvudentrén som leder en rakt söderut. Som resenär går man alltså rent instinktivt söderut när man kommer till Hallsberg (i alla fall om man som Patrik kliver av på spår 1).
Senast redigerad av Fridfullt 2017-05-27 kl. 17:55.
Citera
2017-05-27, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljudkellgren

Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
Jag har också noterat att terrängen söder om stationen är mycket tätare än vad den är norr om stationen.
Det jag läst är att man hittills sökt norr om stationen, troligtvis för att det var där hans väskor hittats och för att det bland annat finns vittnesuppgifter om att han ska ha synts till vid Netto (som också ligger norr om stationen).

Noteras bör att hans mobiltelefon slagits av i samband med ankomst till Hallsberg, så han lär inte ha kunnat orientera sig särskilt väl/planerat en plats att ta sig till. Frågan är dock varför han väljer att gå över till den norra sidan (troligtvis via gångbron som löper över alla spår). Hans tåg kommer in på spår 1 som är närmast stationshuset, vilket är placerat söder om alla spår. Det är här som vänthallen finns och huvudentrén som leder en rakt söderut. Som resenär går man alltså rent instinktivt söderut när man kommer till Hallsberg (i alla fall om man som Patrik kliver av på spår 1).

Varför slog han av telefonen och lämnade kvar sina väskor? Som någon redan nämnde i den här tråden så verkar det som att han vill att andra ska veta att han har varit där men ändå inte vill bli hittad, typ som ett avsked. Det bådar ju inte något bra när han inte har hittats på snart 1 vecka, de verkar inte ha hittat något idag heller. De kanske borde försöka logga in på hans facebook konto eller andra sociala medier eller låta någon gå in i hans rum i Falun? Där kanske det finns fler ledtrådar till hans försvinnande?
Citera
2017-05-27, 18:18
Medlem
Fridfullts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Varför slog han av telefonen och lämnade kvar sina väskor?

Vi vet väl egentligen inte om mobiltelefonen medvetet slagits av.
Enligt någon tidning ska batteriet ha tagit slut och enligt någon tidning ska kontantkortet ha tagit slut.
Citera
2017-05-27, 19:46
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
Vi vet väl egentligen inte om mobiltelefonen medvetet slagits av.
Enligt någon tidning ska batteriet ha tagit slut och enligt någon tidning ska kontantkortet ha tagit slut.

Föräldrarna har köpt biljetten och han har den troligen i sin mobiltelefon. Om batteriet dör i Hallsberg (och telefonen kopplar ner, vilket kan vara orsaken till att mobilmasten noterar mobilen?) förstår han att han inte kommer att kunna visa upp biljetten på nästa tåg om han inte kan ladda batteriet på tåget eller under väntetiden i Mjölby. Han tvekar.

Han kanske också befarar att det är personalbyte i Hallsberg och ny biljettkontroll. Han får panik.

Eller också är han inte riktigt säker om det var Mjölby eller Hallsberg han skulle av i och mobilen är död så han kan inte se biljetten. Han kanske vet att tåget går till Mjölby, men är ändå osäker på om det är där han ska byta den här gången.

Han kan också ha blandat ihop Mjölby och Hallsberg när han ser ett snabbtåg, men det är inte rätt tåglinje. Han hoppar snabbt av tåget när det stått på stationen i drygt tio minuter. När han inser sitt misstag är det för sent...
Citera
2017-05-27, 21:08
Medlem
RetroLovers avatar
Nu har jag inte läst alla inlägg så jag vet inte vilja teorier som redan tagits upp, men kanske valde han att fortsätta sin hemresa via något annat transportmedel? Hallsberg är inte så värst stort, och jag har svårt att tänka mig att en 22-åring som hamnat på fel station går och irrar ner sig i något vattendrag.
Citera
2017-05-27, 22:04
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetroLover
Nu har jag inte läst alla inlägg så jag vet inte vilja teorier som redan tagits upp, men kanske valde han att fortsätta sin hemresa via något annat transportmedel? Hallsberg är inte så värst stort, och jag har svårt att tänka mig att en 22-åring som hamnat på fel station går och irrar ner sig i något vattendrag.

Utan sina väskor?

Det tror jag inte.
Citera
2017-05-27, 22:13
Medlem
http://www.na.se/orebro-lan/hallsberg/fortsatt-sokande-i-hallsberg-under-lordagen-efter-patrik-22
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in