Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-24, 22:17
  #2929
Medlem
zebra121s avatar
Jag har precis lagt ut en annons på Tradera där jag säljer en plåt till ett event. Var dock tvungen att fylla i mina bankuppgifter för utbetalning och där stod det att det skulle ta 1-2 dgr innan pengarna var framme. Är inte tanken med Swish att de ska kunna ses direkt?

Nån som kan hjälpa mig och förklara? Hur kommer man dessutom åt att skriva ett vinnarmail?
Citera
2017-04-25, 09:49
  #2930
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Hur länge är brukligt att vänta på att få betalt för en avslutad auktion. Det har snart gått tre dygn sedan min auktion gick ut och jag har inte hört något från köparen än. Han har tusentals positiva omdömen och inga negativa och har kanske fullt upp. Är det vanligt att det tar många dar innan köparen hör av sig? Jag har skickat ett inledande meddelande till honom redan första kvällen.
Citera
2017-05-08, 01:29
  #2931
Medlem
Elementarts avatar
Fattar inte vad det är för fel på vissa säljare på tradera. För mina senaste 5/6 köp har säljarna bara slagit in paketet i vanligt A4-papper
Citera
2017-05-17, 11:14
  #2932
Medlem
jag har adres bor utanför eu europa men är svenskkan jag då skaffa nytt traderakonto
Citera
2017-05-19, 23:07
  #2933
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
En sju år gammal 80 GB SSD med ett originalpris på omkring 2000 kronor, begagnadpris på omkring 700 kronor säljs ny i förpackning för 10000 på ebay. 999 Eur. Wtf?!

http://www.ebay.com/itm/Intel-SSD-31...IAAOSwvzRXxMO3


https://www.amazon.com/Intel-mSATA-S.../dp/B004I8YM4A begpris.

http://hothardware.com/reviews/intel...0gb-ssd-review nypris.

Är det knark i paketet eller använder man ebay för att smuggla pengar?
Citera
2017-05-24, 20:07
  #2934
Medlem
Så gör försäljare som har många varor utlagda på Ebay, I det här fallet är antagligen varan slut i lager och i stället för att ta ner auktionen/annonsen sätter man upp priset så högt att ingen köper , fråga mig inte varför , men det är ett mycket vanligt förfarande.
Citera
2017-05-27, 21:43
  #2935
Medlem
Varför är Tradera-köpare så jävla långsamma med att lämna omdömen, och varför finns det ingen funktion som tvingar både köpare och säljare att efter avslutad auktion (då inom överskådlig framtid, säg två veckor efteråt) tvingas lämna omdöme?
Citera
2017-06-04, 12:19
  #2936
Medlem
Sålde tidigare mycket på tradera men efter en tid s kapades mit konto (min mailadres kapades)
Då fösökte jag skapa nytt konto men pensonsnumret fins ju på det gamla kapade kontot så det blev tji då de bara ett konto per personumer.
Hur ska jag lösa det
Citera
2017-06-04, 12:21
  #2937
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Sålde tidigare mycket på tradera men efter en tid s kapades mit konto (min mailadres kapades)
Då fösökte jag skapa nytt konto men pensonsnumret fins ju på det gamla kapade kontot så det blev tji då de bara ett konto per personumer.
Hur ska jag lösa det

Ring Tradera. De brukar kunna lösa det.
Citera
2017-06-07, 04:07
  #2938
Medlem
Mitt Hotmailkonto till mitt Traderakonto är kapat så jag kan ju inte logga in på mitt konto.
Jag Kan ju inte starta ett nytt konto då kontona är koplade till mitt P nr
Nått tips om lösning så att jag kan få tilbaka mitt konto på Tradera
Citera
2017-06-13, 11:57
  #2939
Medlem
Jag bor och är skriven utanför EU /Sverige men är Svensk och skulle vilja öppna ett Tradera konto, går det?
Citera
2017-06-13, 18:37
  #2940
Medlem
donaukinds avatar
En snabb fråga bara, om en köpare ångrar sig och jag betalar tillbaka, ska jag då betala med fraktkostnaden? Alltså det jag betalade schenker för att skicka, eller endast det personen betalade för varan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback