Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Hörde just Macron tala lite om Trump på en presskonferens. Hade rätt goda ord att säga om honom -- att han var villig att lyssna, bla. Självklart betyder dock detta i sig inte särskilt mycket, då det är givet att Macron knappast kunde säga att "fan Trump, vilken jävla buffel killen var."
Dock ska han också ha sagt till Macron att "du var min kandidat", och att han aldrig supportade Marine Len Pen.
Årets lögn av Trump. Måste ha varit ren ironi med tanke på att Le Pen har haft kopplingar till Trump enligt rykten. Macron är inget annat än en nål i öga på Trump.
Trump vill vara Trump. Inte följa krav från EU-länder.
Citat:
Ursprungligen postat av
dubbelbottnad
Dina analyser är alltid lika idiotiska! Läs lite mer i världspressen och pa webben, innan du uttalar dig! Le Pen - kopplingar till Trump?! Trams!
Så här står skrivet i
en nordamerikansk källa (men detta konfirmerades alltså av Macron idag):
Citat:
U.S. President Donald Trump told Emmanuel Macron on Thursday that he had been his favorite to win the French presidential election and media reports that he was backing far-right leader Marine Le Pen were wrong, a French official said.
"You were my guy," Trump told the new French president when they met for the first time in Brussels, the French presidency official said.
Trump told Macron that, contrary to media reports during the race, he had not backed Le Pen and had followed Macron's campaign with great attention, the source said, adding that the two leaders had spoken in English.
White House spokesman Sean Spicer said he did not know if Trump had said this to Macron but noted that the two men had good chemistry.
Sen, som sagt, väger dessa ord kanske relativt lätt nu när valet är avklarat. Han hade ju knappast sagt till MLP att han backat Macron om nu hon vunnit. Tror också han ska ha sagt till Macron att han inte träffade MLP då hon gjort en blixtvisit till Trump Tower (vilket förvisso var allmänt känt).
Några officiella kontakter mellan Trump och MLP har mig veterligen aldrig funnits, och hon kritiserade honom också hårt efter bombningarna i Syrien. Men möjligen försökte hon få nått banklån från det hållet; sen ska det ha talats en del om nån förbindelse mellan systerdottern Marion Marechal-Le Pen och nåt folk kring Bannon, tror jag det var.