2017-05-26, 22:16
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Aha okej. Det är ju sant. Om de skulle visa något som helst bra om Trump så är det propaganda. Det har du ju rätt i. Men både Hannity och Tucker och Jeanine jobbar ju på men det är tungt nu. Hannity lipar om att han inte tagit tillbaka någonting så han får nog sluta snart. Snart är det inte många som kör den här propagandan som talar om längre.

Jag har aldrig sagt att en media kan vara oberoende. Medias syfte är att skapa opinion, dvs propaganda i gammaldagsa ord.

Opinion är bara fint uttryck för propaganda.
2017-05-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag har aldrig sagt att en media kan vara oberoende. Medias syfte är att skapa opinion, dvs propaganda i gammaldagsa ord.

Opinion är bara fint uttryck för propaganda.

I gammaldagsa ord så är medias syfte att skapa opinion. Det har du rätt i vad gäller ledarsidorna i alla fall men annars så försöker nog många förmedla vad som händer. Det även om förstås alla har en vinkel.

Trump vill ju kunna åtala reportrar. Vore ju bra så att de kan få slå sönder deras glasögon utan en massa tjafs från idioter som vill skapa opinion. Eller propaganda mot republikanerna. Det vore rätt häftigt. Och bra!

Trump gillar WikiLeakes eller hur är det med det nuförtiden? Har du koll?
2017-05-26, 22:22
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Märks att du har ett förakt emot folk som stödjer Trump eller gynnas av Trumps politik. Typiskt folk som du är inget annat än hycklare som ser ned på andra människor för att dem är inte politiskt korrekt.

Att kalla folk som liter för låg lön, för looossers, bevisar att du är en stereotypisk Demokrat. Kvalitén på ditt liv kan inte vara något vidare.
Oj! Jag är jätteledsen!
Trodde du förstod parodi av din egen "GUD" men tydligen inte! men om du bara förtydligar vad du menar på min fråga istället!
Citat:
Nu vill jag inte tolka utan din Svenska som kan vara ditt tredje/fjärde - språk:
Så om Media inte är snälla så kommer alla lida, eller menar du att de själva inte förstår hur bra Donald är om 1 år så det vissas dåligt i de siffror du vill se?
2017-05-26, 22:38
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Klassföraktet hillary-demokrater och ärke-feminister har mot vanliga "vanilla-fruar" är ju nästan stötande...

Elitistiskt/ feministiskt och rätt så mycket nazistiskt grundtänk bland våra goda neo-liberaler.

Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Mer legitim som vad? Förklara vad du menar så ska jag svara så utförligt jag kan.

Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Enligt mig så ger det henne mer än någon annan rätten att prata, men du menar att hon inte har rätten att prata?

Vad gör du i denna tråd? kan du svara när du får frågor?
eller är du bara en version 1.2 av TrumPUTIN ?
Ska kolla om detta fungerar: Ungern är jättebra, alla älskar Viktor Orbán !
2017-05-26, 22:39
Bannlyst
Citat:
Enligt mig så ger det henne mer än någon annan rätten att prata, men du menar att hon inte har rätten att prata?

Hon hade ju för faan 80 procent av all jävla media 2 år före valet som hennes främsta valarbetare... globe å times å post har ju gått ut 3 dagar efter presidentvalet och bett om ursäkt för att dom vart stora jävla svinpälsar i nästan tre års tid....

Men du kanske har glömt bort det?
2017-05-26, 22:47
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Hon hade ju för faan 80 procent av all jävla media 2 år före valet som hennes främsta valarbetare... globe å times å post har ju gått ut 3 dagar efter presidentvalet och bett om ursäkt för att dom vart stora jävla svinpälsar i nästan tre års tid....

Men du kanske har glömt bort det?
Så du vill "tysta henne"?

Varför bry dig? ingen här tar upp Hillary efter valet utom Donalds anhängare. Bästa sättet är att inte bry sig. Men inte Donald och hans anhängare! det ska ältas in i förbannelse. falskröster, elektorsröster, personer vid invigningen mmmmmm
Ingen bryr sig!
2017-05-26, 22:53
Bannlyst
Citat:
Så du vill "tysta henne"?

Varför bry dig? ingen här tar upp Hillary efter valet utom Donalds anhängare. Bästa sättet är att inte bry sig. Men inte Donald och hans anhängare! det ska ältas in i förbannelse. falskröster, elektorsröster, personer vid invigningen mmmmmm
Ingen bryr sig!

Tysta?? vem?

- hon fick ju sjunga ut till hela befolkningen i fly-by states (ung 170 milj) i flera års jävla tid. Men tydligen så gillade inte människorna socialliberalism där så jävla mycket, as a matter of fact, så ogillade dom det så pass jävla mycket så att dom valde att rösta in en estradör från 80-talet istället.
2017-05-26, 23:00
Medlem
Dagens fråga: Många av gärningsmännen från 11 september attacken mot New York kom från Saudiarabien.
Människor från Saudiarabien stödjer direkt och indirekt IS.
Kommer Donald Trump att inkludera Saudiarabien i sitt muslimban?
2017-05-26, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Dagens fråga: Många av gärningsmännen från 11 september attacken mot New York kom från Saudiarabien.
Människor från Saudiarabien stödjer direkt och indirekt IS.
Kommer Donald Trump att inkludera Saudiarabien i sitt muslimban?

Saudihuset som sitter nu är värsta banditgänget som finns på bild. Svärden på flaggjäveln deras är inte för syns skull.

Dessutom sitter dom fortfarande (ev. tillsammans med ryssarna) på de största oljetillgångarna i världen.. Inte läge att börja svinga mot dom just nu...
2017-05-27, 00:09
Medlem
squeakys avatar
felpost....
2017-05-27, 09:22
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Snarare tycks snacket vara att Flynn har börjat prata med FBI, men oavsett om det är sant eller falsk finns det inget positivt för Trump i att Kushner nu utreds; till skillnad från Flynn kan inte Trump distansera sig från honom om han skulle behöva.

Det kommer uppgifter om att det var just Kushner som pratade med Kislyak om att öppna en direktkommunikation mellan Trump och Putin genom den Ryska ambassaden. För att på så sätt undvika att blanda in diplomater och underrättelsetjänster. Detta möte skedde efter valet och självklart var även Flynn på ambassaden. Det är knappast Kushner eller Kislyak som snackar med FBI om vad som diskuterades på mötet.

http://www.reuters.com/article/us-usa-trump-fbi-kushner-exclusive-idUSKBN18N018

Jag var bara mest nyfiken på den galna idén att Flynn var "Friad" av FBI när han troligen skulle få runt tio års fängelse om han åtalades idag. Han är självklart fortfarande aktuell i utredningen på ett eller annat sätt kanske hans roll tillslut blir som ett vittne.
2017-05-27, 11:15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Media går ut nu idag och säger att Pence förbereder sig på att bli USA's 46:e president.

Samtidigt visar media att opinionsundersökningar för Trump minskar mer och mer.

Är allt detta för att etablissemanget vill ha bort honom?

Men jag tror att Trump sitter kvar så länge han är God för USA's ekonomi.

Däremot väljarna för Trump gillar honom fortfarande.

När är det senat och kongressval i USA?
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2017-05-27 kl. 11:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in