Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Uppenbarligen funkar webbundersökningar bättre när det gäller att fånga upp SD väljare, rimligen borde man kunna köra en variant eller varför inte blanda metoderna . Det kommer fortfarande bli fel, men i lägre utsträckning.
Du menar som Novus gör
Kruxet är den alltid pågående kampanjen mot SD av media, alltid den lilla extra gliringen eller tonfallet osv.
Många vet att folk tappat jobb mm pga sina sympatier för SD så varför chansa?
Jag personligen kan ju inte tappa jobbet men vill heller inte gå ut med sympatierna pga. hjärndöda vänsterslödders syn på saker, enklast är att låta bli ämnet med folk man inte känner. En del blir fortfarande upprörda deluxe pga sympatierna.
Var senast i veckan hos en som hade en "SD är rasister" t-shirt på sig. Inga tveksamheter där inte bara att snacka väder!
Jag tror jag är som svensken överlag som inte vill diskutera detta, för hur ska man svara på frågan: Varför röstar du på SD? Svarar man jag hatar värdelösa blattar som sabbar och våldtar så vet man ju vart den diskutionen hamnar. Enklare att bara säga C och jag tror på deras landsbygdspolitik och ingen bryr sig.... sen diskuterar man invandring som ett separat ämne och att SD fanimig har haft rätt hela tiden.
Tråkigt att SD står stilla i opinionen det känns verkligen som OU har tappat kontakten med verkligheten och valet koemmmer bli en rysare. Hoppas verkligen på över 30% men tyvärr är jag nog enig med de som tippar 20-24% i dagsläget.
Terrordådet i England har heller inte slagit in ännu och statsmedia gör ju allt för att det inte skall kopplas till muslimism. Allt känns mest som business as usual.
Trumpen ligger också i en backlash känns det som, klart det är svårt med i princip alla media mot sig som drar i varje halmstrå.
Tråkigt men sant känns det som att svensken är för dum för sitt eget bästa.