2017-05-25, 20:17
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Bra initiativ, låt kvinnorna skapa en plats som inte domineras av pojkstreck och aggressiva män. Män och kvinnor kompletterar varandra inom många områden, men ibland är det nyttigt att ta en paus från varandra. Unga, testosteronfyllda män som tar alldeles för mycket plats, utan att ta hänsyn till kvinnor, ska naturligtvis tas ned på jorden.
Du och Julie Bindels mansläger.
Att du inte förespråkade koncentrationsläger med en gång? Så män kan läras att veta hut ordentligt?
Citera
2017-05-25, 20:35
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du och Julie Bindels mansläger.
Att du inte förespråkade koncentrationsläger med en gång? Så män kan läras att veta hut ordentligt?

Koncentrationsläger?
Citat:
Men det finns planer på mer belysning, öppnare ytor, platser för barn att leka på och försök att locka hit fler kvinnliga näringsidkare.

Det finns ingenting moraliskt problem med att låta kvinnor och män skapa separata, trygga platser där de samlas och umgås. Om kvinnor vill ha tjejgym så låt de ha det. Om män vill ha herrklubbar så lät de ha det. Det är inte koncentrationsläger.
Citera
2017-05-25, 20:42
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Koncentrationsläger?
Det finns ingenting moraliskt problem med att låta kvinnor och män skapa separata, trygga platser där de samlas och umgås. Om kvinnor vill ha tjejgym så låt de ha det. Om män vill ha herrklubbar så lät de ha det. Det är inte koncentrationsläger.
Du är en massiv separatist och du borde fundera på det en smula. Jag tror på fullt allvar att du skrämmer folk med din nivå av dumhet.
Sen kan du klä det i hur fina ord du vill. Om du lider av ångest/dystymi, Schizofreni eller en stressrelaterad psykos så borde du på allvar i alla fall överväga att söka hjälp. Du bor i ett av världens mest glesbefolkade och ensamma (flest ensamhushåll) och singeltätaste länder, så det kan hända att där du hämtar din visdom har fel hela tiden. Vi delar denna planet allihop och jag tänker inte vara med och skapa frizoner för dina fobier. Dem får du gå ut till skogs och göra upp med.
Citera
2017-05-25, 20:49
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Du är en massiv separatist och du borde fundera på det en smula. Jag tror på fullt allvar att du skrämmer folk med din nivå av dumhet.
Sen kan du klä det i hur fina ord du vill. Om du lider av ångest/dystymi, Schizofreni eller en stressrelaterad psykos så borde du på allvar i alla fall överväga att söka hjälp. Du bor i ett av världens mest glesbefolkade och ensamma (flest ensamhushåll) och singeltätaste länder, så det kan hända att där du hämtar din visdom har fel hela tiden. Vi delar denna planet allihop och jag tänker inte vara med och skapa frizoner för dina fobier. Dem får du gå ut till skogs och göra upp med.
Så om man är för tjejgym och gayklubbar är man en massiv separatist och dum i huvudet. Är det korrekt uppfattat?

Du kanske ska argumentera nästa igång istället för att bara häva ur dig tillmälen som inte gör mig någonting ont, men som får dig att framstå som väldigt argsint. Vad schizofreni har att göra med diskussionen vet jag dock inte.
Citera
2017-05-25, 20:59
Medlem
G13Hazes avatar
Om man tar bort eller flyttar ett kafé då det besöks av en majoritet män, gör inte det området ännu osäkrare för kvinnor, de känner sig också utsatta på platser där ingen har uppsyn över dom, då de inte kan varna om de blir övergripna. Dessa lokaler som ska användas för kvinnosysslor (diskriminerande), lär knappast vara öppna på kvällar.

Den långsiktiga lösningen kommer att bli könssegregerade offentliga rum, kaféer för män, kaféer för kvinnor, osv. Varför inte bara lösa problemet direkt genom att enbart låta kvinnor gå ut i sällskap av en manlig familjemedlem? När vi ändå har fört hit kulturer med fiqh, kan vi lika gärna tillämpa det.
Citera
2017-05-25, 21:04
Medlem
G13Hazes avatar
Citat:
Koncentrationsläger?

Det är inget problem, men det är inte feministiskt eller jämställt. Att införa separation av könen på grund utav att män ser ner på ensamma kvinnor eller tar sig friheter, eller att kvinnor känner sig utpekade och därmed införa separation av könen är att gå tillbaka till en samhällssyn som rådde för hundra år sedan. Visst, du kanske vill ogöra det de första feministerna kämpade för, dagens feminister är förklädda islamister eller misandrister.
Citera
2017-05-25, 23:24
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Så om man är för tjejgym och gayklubbar är man en massiv separatist och dum i huvudet. Är det korrekt uppfattat?

Du kanske ska argumentera nästa igång istället för att bara häva ur dig tillmälen som inte gör mig någonting ont, men som får dig att framstå som väldigt argsint. Vad schizofreni har att göra med diskussionen vet jag dock inte.
Tjejgym och gayklubbar har ingenting med vad jag sade att göra. Sluta flytta på målstolparna så fort din tes blir ansatt.
Så nej, det är fel uppfattat och jag tror du gjorde det med flit, för du har inga stödargument för vad du säger. Det i sin tur får mig att tro att den är ytlig och påklistrad som ett billigt klistermärke direkt från genusinstitutens "tankesmedjor".
För oss vanliga i den riktiga världen finns redan tjej och killtoa.
Citera
2017-05-26, 00:34
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Tjejgym och gayklubbar har ingenting med vad jag sade att göra. Sluta flytta på målstolparna så fort din tes blir ansatt.
Jag har tydligen missuppfattat din inställning till separation av könen. Jag ber om ursäkt för det.
Citat:
Så nej, det är fel uppfattat och jag tror du gjorde det med flit, för du har inga stödargument för vad du säger. Det i sin tur får mig att tro att den är ytlig och påklistrad som ett billigt klistermärke direkt från genusinstitutens "tankesmedjor".För oss vanliga i den riktiga världen finns redan tjej och killtoa.
Okej.
Citera
2017-05-26, 10:22
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag har tydligen missuppfattat din inställning till separation av könen. Jag ber om ursäkt för det.
Korrekt. Jag anser inte att det är en väg framåt att separera och exkludera någon från vårt gemensamma samhälle. Jag tror på inkluderande och samarbete.
Citat:
Okej.
Okej?
Citera
2017-05-26, 10:28
Medlem
"Kvinnor känner sig utstirrade och otrygga när de går över torget i Husby centrum."
Jag gillar hur vänstern pratar jämt om hur otrygga kvinnor i Sverige är, men vill aldrig ens medge "varför".
Det är intressant att du får aldrig generalisera om invandrargrupper och religioner, men du kan generalisera om 50% av befolkningen, fast exempelvis Brå statistiken 2005 visade att svenska män 99.92% aldrig begick brott.
Citera
2017-05-26, 11:27
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Korrekt. Jag anser inte att det är en väg framåt att separera och exkludera någon från vårt gemensamma samhälle. Jag tror på inkluderande och samarbete.
Okej?
Med andra ord är du emot tjejgym och gayklubbar. Okej.
Citera
2017-05-26, 11:41
Medlem
Citat:
Koncentrationsläger?

Bra skrivet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in