Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-24, 17:16
Medlem
Mogna-Meloners avatar
[quote=Crisnic|60824778]
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Att döda en mycket mindre kvinna behöver inte ta så lång tid. Om mordet inte var alltför blodigt fanns det ju inte mycket att städa upp. Han behövde ju inte heller plocka bort bevisen på att hon varit där. Inte diska etc. Det var ju redan känt bland hennes vänner att Tova besökt....

Ja det kan nog vara så men om MBM var påverkad av droger och/eller alkohol borde det vara "lite" trögare för honom att göra allt antar jag

Jag vet tyvärr inget om forskning kring droger/alkohol och att ställas inför något "livsfarligt" eller omskakande under påverkan av droger/alkohol. Kanske adrenalinpåslaget i en maximalt stressad situation kan få hjärnan att vakna till?
Citera
2017-05-24, 17:27
Bannlyst
[quote=Mogna-Meloner|60824887]
Citat:
Ursprungligen postat av Crisnic

Jag vet tyvärr inget om forskning kring droger/alkohol och att ställas inför något "livsfarligt" eller omskakande under påverkan av droger/alkohol. Kanske adrenalinpåslaget i en maximalt stressad situation kan få hjärnan att vakna till?
Så kan det mycket väl bli.

Däremot hade jag ingen aning om att dom alla tre grabbarna bodde ihop, vet vi det med säkerhet?

Hade också varit intressant att veta hur och när de två grabbarna som var på bilträff kom hem, var dom nyktra och körde eller vem körde dom mm

Beträffande bada i 4 gradigt vatten, visst ingen man normalt gör men man mördar heller inte normalt sett så...
Citera
2017-05-24, 18:09
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så hon verkade vara duktig i simning. Skulle bli mycket förvånad om hon druckit sig dyngrak inklusive tagit något annat på det, den kväll hon blev mördad. Vi får väl se.

Jag tror inte att vi får se just om hon har druckit/tagit droger frivilligt. Även om det bevisas att hon har haft alkohol/droger i kroppen kommer det kanske inte att bevisas att hon inte intog detta frivilligt. Bara om Billy eller någon annan(kan det faktiskt vara) erkänner till att ha tvingat i henne det så får vi svar på just denna fundering. Säger han eller någon annan att det var frivilligt vet man ju inte om det stämmer.
Citera
2017-05-24, 18:17
Medlem
Mogna-Meloners avatar
[quote=kulprit|60824944]
Citat:
Så kan det mycket väl bli.

Däremot hade jag ingen aning om att dom alla tre grabbarna bodde ihop, vet vi det med säkerhet?

Hade också varit intressant att veta hur och när de två grabbarna som var på bilträff kom hem, var dom nyktra och körde eller vem körde dom mm

Beträffande bada i 4 gradigt vatten, visst ingen man normalt gör men man mördar heller inte normalt sett så...

Åklagaren sa att de tre bodde ihop. Det är därifrån vi fått uppgiften.

När det gäller killarnas alibi skulle jag tro det håller hela vägen. Åklagaren har sagt att Billy dödade och gömde kroppen själv. Vid minsta tvekan om det och likaså killarnas alibi, skulle åklagaren vara mer luddig.

Enligt åklagaren (som förmodligen fått en preliminär rapport från rättsläkaren) så drunknade inte Tova. Är ju inte så svårt att avgöra. Har hon inget vatten i lungorna dog hon inte genom drunkning.
Citera
2017-05-24, 18:26
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Mina funderingar är då, om MGM nu var påverkad av alkohol och/eller droger, hur lyckades han under ganska få timmar ta livet av henne ( och det kanske inte tar så långt tid) men sen också gömma undan henne och troligtvis sopa undan bevis? Med detta menar jag helt själv.

Citat:
Att döda en mycket mindre kvinna behöver inte ta så lång tid. Om mordet inte var alltför blodigt fanns det ju inte mycket att städa upp. Han behövde ju inte heller plocka bort bevisen på att hon varit där. Inte diska etc. Det var ju redan känt bland hennes vänner att Tova besökt honom.

Enligt åklagaren släpade väl Billy henne från huset till vattnet - eller minns jag fel? Eftersom hon inte var biffig kan det ju inte ta en timme ens. Halvtimme? Att sedan dra henne ut i vattnet måste vara den enklaste biten. Efter det upp ur vattnet, in i huset, duscha, byta kläder och bege sig från gården.

Jag tror att Mogna Meloner kan ha rätt i att mycket tid sparades på att inte behöva städa så mycket. Nyhetsartiklar som tidigare har postats i tråden hänvisade till någon(åklagaren?) som sa att det troligtvis tog "några timmar" innan Tovas kropp hamnade i vattnet. Jag tänker att han kan ha sovit av sig ruset under den tiden som var mellan dödandet och förflyttning av kroppen och när han vaknar så inser han allt och gömmer kroppen. Eller så är det detta som de tre killarna gjorde tillsammans på morgonen. Sistnämnda känns dock mycket osannolikt då Billy i så fall hade lämnat kroppen någonstans i huset/på gården, tagit sig till sin anhöriga, kontaktat vännerna via Snapchat, åkt tillbaka till gården och sedan fått dem att hjälpa honom.

Med detta sagt tror jag att om det stämmer att det tog "några timmar" så har själva händelserna skett under ett totalt sett kort tidsförlopp, kanske max 1 timme "arbetstid". Det vill säga först ett relativt snabbt dödande och sedan relativt snabbt förflyttande. Och med det sagt tror jag att dödandet inte har varit så blodigt(så att inte så mycket städning behövts), vilket eventuellt kan betyda strypning eller misshandel som gav interna blödningar.

(Borde egentligen spara ner alla källor så det blir enklare att källhänvisa, men alla nyhetsartiklar jag hänvisar till ska finnas i tråden)
Citera
2017-05-24, 19:36
Medlem
Till alla som skriver att offret mördades, försök förstå att det inte alls behöver vara så! Hon är avliden, hittad i vattnet, men det är oklart hur hon dog.

Det kan vara mord, vilket skulle innebära att en mördare planerade, det kan vara dråp, att det skedde en impulsiv handling som ledde till döden, det kan vara en olyckshändelse, där offret själv orsakade sin död ( t.ex. ett överintag av droger, faller i trappan...).

Men, det finns också en brottslig handling, flytta en avliden och placera den i sjön. Så fallet innehåller två rättsliga delar, och kräver två åtal innan det är dags för rättegång, om polisen och åklagaren gör sitt jobb.

Jag anser att alla de tre möjligheterna finns, innan annat kommer fram.

Varför skulle Billy gömma henne, om hon föll helt själv, utan att han ( eller någon annan) knuffat eller liknande? Det skulle nog en drogpåverkad Billy göra, med en misshandelsanmälan på sig, för vem ska tro honom, är väl ingen orimlig tanke i ett påverkat tillstånd? Så det är ett möjligt händelseförlopp. Mord, skulle jag säga, är det minst sannolika, med tanke på de fakta och omständigheter som framkommit.

Så igen, innan någon är dömd, använd inte "mördare" eller dråpare" eller någon annan benämning på en eventuell gärningsperson.

Personligen håller jag det för rätt sannolikt att Billy och Tova har hamnat i bråk, och det har lett till hennes död, dråp, eller vållande till annans död, således. Men det är bara en spekulation, facit kommer när rättegången är klar, långt fram i tiden.
Senast redigerad av Whyback 2017-05-24 kl. 19:51.
Citera
2017-05-24, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Till alla som skriver att offret mördades, försök förstå att det inte alls behöver vara så! Hon är avliden, hittad i vattnet, men det är oklart hur hon dog.

Det kan vara mord, vilket skulle innebära att en mördare planerade, det kan vara dråp, att det skedde en impulsiv handling som ledde till döden, det kan vara en olyckshändelse, där offret själv orsakade sin död ( t.ex. ett överintag av droger, faller i trappan...).

Men, det finns också en brottslig handling, flytta en avliden och placera den i sjön. Så fallet innehåller två rättsliga delar, och kräver två åtal innan det är dags för rättegång, om polisen och åklagaren gör sitt jobb.

Varför skulle Billy gömma henne, om hon föll helt själv, utan att han ( eller någon annan) knuffat eller liknande? Det skulle nog en drogpåverkad Billy göra, med en misshandelsanmälan på sig, för vem ska tro honom, är väl ingen orimlig tanke i ett påverkat tillstånd? Så det är ett möjligt händelseförlopp. Mord, skulle jag säga, är det minst sannolika, med tanke på de fakta och omständigheter som framkommit.

Så igen, innan någon är dömd, använd inte "mördare" eller dråpare" eller någon annan benämning på en eventuell gärningsperson.

Personligen håller jag det för rätt sannolikt att Billy och Tova har hamnat i bråk, och det har lett till hennes dös, dråp, således. Men det är bara en spekulation, facit kommer när rättegången är klar, långt fram i tiden.
Håller med dig dock kommer domen efter rättegången är klart, en dom är inget facit. Ett erkännande kan man se som ett facit möjligen.
Citera
2017-05-24, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Håller med dig dock kommer domen efter rättegången är klart, en dom är inget facit. Ett erkännande kan man se som ett facit möjligen.

Ja, så är det ju, finns den klara "sanningen" någonsin?
Citera
2017-05-24, 19:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback

Personligen håller jag det för rätt sannolikt att Billy och Tova har hamnat i bråk, och det har lett till hennes död, dråp, eller vållande till annans död, således. Men det är bara en spekulation, facit kommer när rättegången är klar, långt fram i tiden.

Du kan ha rätt i mycket. Inte säker på att håller med om allt.
Men värt att tänka på.
Tyvärr kommer inte alltid sanningen fram och vi får inte alltid veta vad som egentligen hände.
Citera
2017-05-24, 19:57
Medlem
[quote=Crisnic|60824778]
Citat:
Att döda en mycket mindre kvinna behöver inte ta så lång tid. Om mordet inte var alltför blodigt fanns det ju inte mycket att städa upp. Han behövde ju inte heller plocka bort bevisen på att hon varit där. Inte diska etc. Det var ju redan känt bland hennes vänner att Tova besökt....

Ja det kan nog vara så men om MBM var påverkad av droger och/eller alkohol borde det vara "lite" trögare för honom att göra allt antar jag
Men han har jo ikke lykkes spesielt godt med hverken å gjemme kroppen , eller å slette spor. Det tok ikke lang tid å finne tova etter arrestasjonen
Citera
2017-05-24, 20:02
Medlem
[quote=Ellen60|60825950]
Citat:
Men han har jo ikke lykkes spesielt godt med hverken å gjemme kroppen , eller å slette spor. Det tok ikke lang tid å finne tova etter arrestasjonen

Det kan vara så att det är en annan gärningsman som är ganska nöjd med att kroppen hittades på gården......
Citera
2017-05-24, 20:33
Medlem
Hur länge brukar en brottsplats vara avspärrad? Om dom hittat 100% iga bevis, borde dom väl ta bort avspärrningarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in