Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Jag har funderat över hur snäll pappan var mot mamman. Jag menar, stämmer uppgifterna om strykrädd omplacerad hund och nuvarande vovve kissar på sig vid åsynen av pappan, samt att bebisen får blåmärken när han hanterat henne, så är ju något fel. Och varför skulle han då vara mjuk och go mot mamman? Kan tänka mig att han åtminstone gett henne verbala avhyvlingar av grövre sort om hon varit irriterande i hans ögon. Hon har ju varit väldigt undfallen hela tiden, jag menar, bara det att man som mamma låter pappan spela spel hela nätterna medan han "tar hand om barnet" är ju smått unikt, en gameande pappa som barnvaktar en baby nattetid skulle annars innebära stor kris i de flesta förhållanden, men här blev det normaliserat, som du skriver hon tycks inte vågat ifrågasätta.
oj, inte kommit så långt i fup:en - ej läst om hunden.
tycker det verkar som om mycket handlade om fasad för pappan, att spela upp en snygg teater.
en bra bit in i fup:en började jag känna rejäl skepsis mot att pappan skulle vara förövaren eftersom han blev så lovordad av både sin familj och sjukvården. han hade så bra hand med flickan och tog i henne så fint, verkligen en drömkille, medan mamman framställs som psykbryt (särskilt av hans familj, och i och för sig är ju uppgifterna om att hon ska ha kört in en nagel under tungan på pappans nioåriga syster så denne börjat blöda rätt läskiga).
sen läser man ex-flickvännens berättelse och får totalt motsatt bild. uppgiften om att han skickat bild på "rött märke som tennisboll på baksidan av låret" på bonusbarnet vid ett års ålder och samtidigt ställt frågan om vad det kan vara är graverande, tycker jag. han hade ju samma beteende med bebisen, skickade bilder på hennes skador till folk - t ex sin mamma –*och undrade vad det var.
samt att han var väldigt våldsam mot exflickvännen - det slutade ju med att han slog sönder hela lägenheten och hotade att döda både den då tvååriga bonusdottern och hennes mamma!
läser nu förhören där det också visar sig att han porrsurfat precis vid de tidpunkter som de legat inne på sjukhuset med barnet och, vad jag förstår, även när barnet låg för döden – visar ju på en mycket, mycket skruvad dubbelnatur.