Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Tänk på att Alex betydde väldigt mycket för henne. Det betydde även väldigt mycket för henne att äntligen ha fått en familj, eftersom hon egentligen aldrig haft någon. Jag kan faktiskt förstå att hon i det längsta förnekade problemen (OK för svagt ord, men låt gå), just för att hon inte ville riskera det hon äntligen uppnått: en familjetrygghet. Det är ju MYCKET lättare för en ung mamma som vuxit upp i en trygg och bra familj, och vet att hon alltid kan ta med sig barnet och flytta hem igen. Kanske bröder som kan skydda henne rent fysiskt dessutom om killen skull komma dit och bråka, föräldrar som har råd att betala för en bra advokat i ett vårdnadsmål, och vet vart man ska vända sig. Sådana saker.
OCH? Vad har det för betydelse om det nu är så, för du tycks VETA allt om henne, väldigt konstigt?
För när blev det ok att sätta sin käre pojkvän före sitt barn, så barnet plågas till döds?
Uppväxt, det är skrattretande det du skriver?
Hur många har inte haft en skituppväxt, men ändå klarar av att skydda sitt barn med näbbar och klor om någon kröker sitt barns huvud, eller var denna mamma blind?
Sen finns det väl inga bevis på att hon blivit misshandlad av sin pojkvän? Däremot så har hon hoppat på honom och klöst honom med sina långa naglar, enligt vittnen.
Som jag tidigare skrivit TROR jag inte att detta var en undergiven mamma,
Du däremot både förstår och VET att hon är undergiven.
Vad vet du om manipulativa människor? För du verkar köpa allt rakt av det hon säger i förhör.
Bara det att båda eller bara hon kör en rejäl fotosession på sin döende bebis, där man ser hur blek och dåligt hon mår.
Känns som att detta var ett spel för gallerian och de (hon) trodde nog att redigeringen av bilderna skulle räcka?
För man kan ju knappast beskylla dem för att vara värst smarta någon av dem, de vet ju inte ens hur man blandar mjölkersättning, hon googlade på så mycket annat, så varför inte om såna saker, fast det borde ju ha stått på paketet hur det blandas eller det var kanske bara pulvret som de fick? De har råd att köpa en dator men inte råd att köpa mjölkersättning!
Jag är heller inte helt säker att hon är oskyldig till den fysiska misshandeln även om pojkvännen stod för det grövsta ytliga våldet, så kan hon kan ha skakat sin bebis eller något annat?