2017-05-23, 20:44
Medlem
afKnollentotts avatar
Från dagens slut i rätten enligt VLT:

"Svärsonen var fram till idag det sista vittnet som är kallat till rättegångens första del. Nu har advokat Amanda Hikes ju kallat ytterligare fem vittnen efter att åklagarsidan la till kvävning som möjlig dödsorsak i det misstänkta mordet mot exmaken."

"Men efter de fem vittnena är det sakframställan som återstår av rättegångens första del. Sakframställan är planerad att börja nästa vecka. Efter det börjar del två. Det gäller mordet på 42-åringens pappa och mordförsöket på hennes mamma."

"Advokaten får frågor om den bevisning hon tänker lägga fram och vilka vittnen det gäller. Hon svarar att hon kommer lägga fram allt tillsammans i en samlad bevisning.
– Det hade ju gått snabbare för oss att förbereda oss om vi får reda på det innan, säger Jessica Wenna.
– Ja, säger advokat Amanda Hikes. "
Citera
2017-05-23, 20:45
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
OK, jag kompletterar.

Uppgifter som JM lämnat om hur Aki P dog.

– Fiskeolycka.
– Drunknat när han simmade berusad vid Granliden.
– Trafikolycka.
– Ramlat från byggnadsställning.
– Överdos.
– Hjärtstopp.
– Drunknat vid sin systers sommarstuga.

Jag hittar inte den version som JM berättat för RS.

Det är ändå symptomatiskt och helt i linje med de nio olika versionerna om vad JM gjorde då Göran mördades och Anki var nära att mördas.

Till föräldrarna hade hon sagt att han dött i en arbetsplatsolycka.

Var inte det samma som "ramlat från byggnadsställning"?

Tokigt med alla dessa olika versioner är det, oberoende av om det är sju eller fler.

Citera
2017-05-23, 20:48
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott

"Svärsonen var fram till idag det sista vittnet som är kallat till rättegångens första del. Nu har advokat Amanda Hikes ju kallat ytterligare fem vittnen efter att åklagarsidan la till kvävning som möjlig dödsorsak i det misstänkta mordet mot exmaken."

"Men efter de fem vittnena är det sakframställan som återstår av rättegångens första del. Sakframställan är planerad att börja nästa vecka. Efter det börjar del två. Det gäller mordet på 42-åringens pappa och mordförsöket på hennes mamma."

"Advokaten får frågor om den bevisning hon tänker lägga fram och vilka vittnen det gäller. Hon svarar att hon kommer lägga fram allt tillsammans i en samlad bevisning.
– Det hade ju gått snabbare för oss att förbereda oss om vi får reda på det innan, säger Jessica Wenna.

Jag noterade också det något anmärkningsvärda svaret från AH.

Ska det tolkas som "det är bra, för jag tar betalt per timme"?

Citera
2017-05-23, 20:49
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

Det här var ett konstig uttalande från Amanda H, jag tycker mkt har varit konstigt i denna rättegång, överläggningar ett antal ggr.

Kan inte proffsen juridiken?
Senast redigerad av Smhf 2017-05-23 kl. 21:01.
Citera
2017-05-23, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Kan du ge källa till det jag fetat. FUP är icke hanterbar Var hittar jag detta?

1. Framgår av förhören med PG + AG. FUP:ens sidnr 174-199 (sidnumren tagna ur minnet - många utdrag från Lantmäterimyndigheten i bilaga och sidnumren +/- 5 sidor.
Citera
2017-05-23, 20:58
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det här var ett konstig uttalande från Amanda H, jag tycker mkt har varit konstigt i denna rättegång, överläggningar ett antal ggr.

Även tidsspillan arvoderas, självförvållad eller ej, jag tänker hissåkning t.ex. Många bäckar små.....
Citera
2017-05-23, 21:02
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Tack för detta.Vet du om dag 16 är 30 maj eller 31 maj?

Idag var det dag 8 av 23 så tvivlar starkt på att dag 16 hinns med nästa vecka....
Citera
2017-05-23, 21:04
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Även tidsspillan arvoderas, självförvållad eller ej, jag tänker hissåkning t.ex. Många bäckar små.....

Ja du, det ska bli intressant att få veta vad denna rättegång kommer att kosta i slutändan.

Svensken betalar med skattepengarna, JM kommer att bli försörjd ett antal år med svenskens skattepengar,
Citera
2017-05-23, 21:08
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Kan inte proffsen juridiken?

Men så är detta fall säkert inte vardagsmat för våra kära advokater/jurister...icke att förglömma...

Med tanke på alla versioner som bara vi har hört, både i rättegång och läst i FUP, så borde Hikes hört ett antal versioner till under sina överläggningar med sin klient. Vette fasen - kanske har Hikes inte ens själv riktigt bra koll på vilka det verkligen är, som hon ska kalla in som nya vittnen...därför hon beter sig lite "oadvokatigt"....skulle inte förvåna mig ett dugg iaf...
Citera
2017-05-23, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Protokollbilaga 2017-03-22 Förhör del 2 3

Förhör 2016-10-27 kl 11.20 - 11.35 med person. SR, särbo/sambo med AB (sid 134/142)
SR berättar att telefonen ringt på morgonen den 8 augusti 2015. Lite senare ringer polis och vill att AB ska komma ut för A*i är försvunnen. Senare ringer AB till SR och berättar att de har hittat A*i drunknad nedanför bryggan.

Några dagar senare var JM hemma hos AB och SR. Hon berättade att A*i kommit ut till Granliden berusad. JM tvingade honom att lämna sommarstugan och JM låste därefter sommarstugan. JM sa att A*i tagit en överdos innan han drunknade.
A*i hade kommit till Granliden ett par timmar efter att JM och tvillingarna kommit dit. SR vet inte hur A*i tog sig ut till Granliden.

Har detta förhör med AB:s särbo med att A*i skulle kommit ut dit ensam varit uppe för granskning i tråden. Såg detta först idag.
Otroligt om det är ännu en osann redogörelse av JM.

Den förlorade versionen, som en uppmärksam lekatt hittade i fup. Men togs det upp i rätten? (För visst har SR hörts? Har inte följt supernoga.)
Citera
2017-05-23, 21:14
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruppmupp
Den förlorade versionen, som en uppmärksam lekatt hittade i fup. Men togs det upp i rätten? (För visst har SR hörts? Har inte följt supernoga.)

Bra jobbat, pruppmupp! (och lekatt)

Så i den här versionen 2.0 har AP varit berusad, tagit en överdos OCH drunknat!

EDIT stavfel (retar mig grymt)
Citera
2017-05-23, 21:17
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Men så är detta fall säkert inte vardagsmat för våra kära advokater/jurister...icke att förglömma...

Med tanke på alla versioner som bara vi har hört, både i rättegång och läst i FUP, så borde Hikes hört ett antal versioner till under sina överläggningar med sin klient. Vette fasen - kanske har Hikes inte ens själv riktigt bra koll på vilka det verkligen är, som hon ska kalla in som nya vittnen...därför hon beter sig lite "oadvokatigt"....skulle inte förvåna mig ett dugg iaf...

Jag tror det blir ngr kiselalg- vittnen, AH var ju bara lekman i detta ämne. ändå försökte hon sätta Druid på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in