2017-05-23, 16:13
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin

Håller med om att prickan kan bli bättre.
Ska se vad vi kan hitta på här.

Fast den har redan ändrats till det bättre.

Den var mindre för ett tag sedan.
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Jag hittade nog en CSS-bugg. Jag skulle i desktopversionen trycka på sök "förstoringsglaset" i svarta listen. Tryckte istället på min "ringklocka" så att rutan med mina citeringar visades. Sen tryckte jag med rutan fortfarande nere på förstoringsglaset - och då hoppade förstoringsglaset och sök-inputen ner på raden under den svarta så den svarta listen blir bredare och förstoringsglaset hamnar under notifieringsklockan.

Reload löser buggen, men det är ändå en CSS-bugg
Citera
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
Tycker inte om designen men man vänjer väl sig. Något helt oacceptabelt är den svarta toolbaren på toppen av mobilsidan som aldrig försvinner. Vanligtvis ska sådana försvinna när man scrollar ner och sen dyka upp när man scrollar upp men tycker att ni ska ta bort den helt eller låta den vara på toppen av sidan utan att följa efter skärmen. Man använder den ju sällan, och då kan man ju bara scrolla upp.
Fast där finns ju ikoner för PM, notifieringar, sökrutan och även "verktygsmenyn" (användarmenyn är nog ett bättre namn). Det finns liksom funktionalitet som man förmodligen vill ha lätt åtkomligt. Inte ska man behöva scrolla upp bara för att komma åt till exempel sin inkorg.

Däremot hade det förmodligen varit smexigare om den låg dold tills man kom nära övre delen med muspekaren.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är klart att jag har testat och på olika platser i forumet. Det fungerar för mig precis som det alltid har gjort.
Ah, så du får upp en träfflista på BARA INLÄGG I BERÖRD TRÅD, en postlista?

Jag har supermodern dator, varför får jag bara upp trådar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Men flashback ska inte skrivas från mobil!

Jag hatar detta, Jag hatar detta Jag hatar detta totalt värdelöst.

Värför ändra när det var så bra?

Varför SKA det inte skrivas från mobil/platta?
När FB kom fanns inte mobiler eller plattor på samma sätt. Men Sverige 2017 så har varenda jävel en platta eller mobiltelefon. Att då Flashback gör sig mer användarvänlig för just dom enheterna är väl vettigt?

Eller tycker du att ABS och Servo är jävligt kasst på bilar också, eftersom det "inte var så innan"?
Citera
2017-05-23, 16:14
Medlem
mrtowlies avatar
Finns det någon tanke bakom ordningen i mobilsidans högermeny (de 3 prickarna)?

Jag kollar alltid prenumerationer, aktuella ämnen och "mina citerade inlägg" i 99% av fallen.

Nu ligger "mina citerade inlägg" UNDER "min profil" och "kontrollpanel".

Mina citerade inlägg besöker man väl betydligt oftare än tex kontrollpanelen?

Den optimala ordningen för mig personligen vore:

Aktuella ämnen
Prenumerationer
Mina citerade inlägg
Nya ämnen
Nya inlägg
Mina startade inlägg

...resten.
Citera
2017-05-23, 16:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ah, så du får upp en träfflista på BARA INLÄGG I BERÖRD TRÅD, en postlista?

Jag har supermodern dator, varför får jag bara upp trådar?
Det fungerar precis som det alltid har gjort. Nu har jag dessutom testat på en Macbook, en iPad, en iPhone och en Windows-dator.
Citera
2017-05-23, 16:15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Det fungerar precis som det alltid har gjort. Nu har jag dessutom testat på en Macbook, en iPad, en iPhone och en Windows-dator.
OM DET ÄR MENINGEN att det ska funka som det gör nu kan ni lika gärna ta bort "sök i detta ämne" eftersom träfflistan ÖHT inte visar ämnet!!
Citera
2017-05-23, 16:16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
OM DET ÄR MENINGEN att det ska funka som det gör nu kan ni lika gärna ta bort "sök i detta ämne" eftersom träfflistan ÖHT inte visar ämnet!!
För dig. För mig fungerar det som sagt som det har gjort så länge jag kan minnas.
Citera
2017-05-23, 16:16
Medlem
Puukkos avatar
Historiskt, ha den äran!
Citera
2017-05-23, 16:17
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
För dig. För mig fungerar det som sagt som det har gjort så länge jag kan minnas.
Men får du även upp andra trådar i sökträffen? DÅ är det något fel på sökfunktionen.
Citera
2017-05-23, 16:18
Medlem
StefanHeterJags avatar
Wow! Jag gillar det!
BRA JOBBAT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem