Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-16, 07:56
  #8989
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starxgvs
Älskar hur ödmjuk du är och din härliga framtoning i dina svar i tråden.
Jag som precis tänkte skriva att ditt svar till honom var så mycket bättre än mitt! Som en karismatisk pastor fick du ut ditt dundrande domedagsbudskap som hade skrämt bort vem som helst från att ta en prilla till
Ha en fin snusfri dag!
Citera
2017-05-16, 08:16
  #8990
Medlem
Snusfri 1.5 år snart. Snusade i över 15 år. Det roliga är att jag inte hade några planer på att nånsin sluta. Det bara blev så. Fick problem med daglig ångest, som jag fortfarande kämpar med och märkte att ångesten och oron i kroppen blev mycket värre när jag hade en snus i. Tydligen förvärrar nikotin ångest/oro. Så jag slängde dosan. Köpte nån ny några gånger men varje gång jag la i en blev min oro 10 ggr värre. Saknar det inte alls. Noll sug. Och nästan alla jag känner snusar. I början var det jobbigt efter man ätit en riktig brakmåltid, då satt en snus alltid bäst.

Nu har man inte så vackert tandkött. Blottade tandhalsar. Ilningar. Tänk på det ni som inte snusat så länge. Tandkött växer inte tillbaka tyvärr.

Kämpa på
Citera
2017-05-16, 16:45
  #8991
Medlem
Tattarkungen, är du säker på att tandkött inte växer tillbaka?

Jag har varit snusfri i 2 år efter drygt 25 års snusande och mitt tandkött har krupit ner och snusgroparna under överläppen har definitivt krupit ner och numera känner jag botten med tungan. Antingen det eller så har tungan blivit längre... 😄

//B
Citera
2017-05-17, 11:39
  #8992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Att använda nicorette efter så lång nikotinfrihet kommer inte maxa din upplevelse så mycket som ditt beroende. Gör det inte!


Citat:
Ursprungligen postat av starxgvs
Jag lovar dig, du kommer tycka att det var den mest pissiga semestern och kanske den mest pissiga stunden i ditt liv om du snusar den veckan! Till och med du själv vet innerst inne att du kommer fortsätta snusa som ett snusmongo när du kommer hem! Skärpning!

Där kom svaren jag både förtjänade och behövde, tack! Jävla piss skitet hyr nog fortfarande en enrummare någonstans i mitt undermedvetande, dags att vräka jäveln inkommande sommar.
Citera
2017-05-17, 20:49
  #8993
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrar-sa-flundran
Där kom svaren jag både förtjänade och behövde, tack! Jävla piss skitet hyr nog fortfarande en enrummare någonstans i mitt undermedvetande, dags att vräka jäveln inkommande sommar.
Helt rätt, vräk utan uppsägningstid, ner med den lille jäveln i rännstenen bara
Citera
2017-05-19, 22:47
  #8994
Medlem
Typ två veckor utan nu. Suget har faktiskt försvunnit mycket mer än jag trodde att det skulle.

Kan tänka mig att det kommer att komma tillbaks lite då och då men i stort sett känner jag mig fri.

Så svårt var det inte för mig trots 10 års snusande.
__________________
Senast redigerad av Shwp 2017-05-19 kl. 22:51.
Citera
2017-05-21, 20:22
  #8995
Medlem
Spider-Girls avatar
Min 3-årsdag som snusfri! Inte ett enda återfall! Så jävla härligt

Tänk att jag slösade 25 år av mitt liv på något jag mår så himla bra utan....
Citera
2017-05-23, 06:43
  #8996
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Min 3-årsdag som snusfri! Inte ett enda återfall! Så jävla härligt

Tänk att jag slösade 25 år av mitt liv på något jag mår så himla bra utan....

Inte en enda gratulation här
Skärpning
Citera
2017-05-23, 07:29
  #8997
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Inte en enda gratulation här
Skärpning

Kul! Grattis.
Citera
2017-05-23, 07:33
  #8998
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Slutade snusa för ett år sen, maj 16, började när jag var 13 så nästan 15 år sen, hela faderullan började med nikoplåster + tuggummin. Gick över i e-cigg, kände dock efter ett halvår av konstant e-ciggande att det fan inte kan vara bra för kroppen det heller. Fick ett återfall på 2 stockar snus kanske i januari eller februari. Sen dess gått på zonnic 4mg + mindre mängd e cigg. Slutade tvärt med e-cigg för 1-2 veckor sen och tvärt med zonnic igår, inget mer nu, för dyrt... kostar minst 58kr om dagen.

Haft ett jobbigt jävla dygn, trött, känner mig helt knäpp i huvudet, blev tvungen o lägga mig o sova igår, har konstiga tankar. Abstinens. Blä! Men efter ett dygn med denna skit är det fan inte värt att få återfall. Då är detta dygn hela i onödan.
__________________
Senast redigerad av Spelmissbruket 2017-05-23 kl. 07:54.
Citera
2017-05-23, 09:00
  #8999
Medlem
Panzarphungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Inte en enda gratulation här
Skärpning

Vi som har mindre tid gången sen vi tog vårt förnuft till fånga skäms över vår senfärdighet...
(för egen del skyller jag på att nån tyckte han behövde min laptop bättre än jag, och har nu fått fixat lånedator, pallar inte surfa på mobilen..)

Stort grattis!

Ni som slutat är verkliga inspirationskällor för mig som ibland "vacklar" i beslutsamheten..
(Snart klarat 4 månader, varav ca 3 helt utan nikotingift)
Citera
2017-05-23, 14:04
  #9000
Medlem
IIMorbiids avatar
Min sista snus tog slut igårkväll och nu sitter jag här ute i skogen utan en ända prilla. Funderar på om man ska ta tillfället i akt och inte åka till affären och köpa mer utan bara ta steget att sluta istället!

Man blir lite inspirerad av andra här i tråden så får se om jag klarar mig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback