2017-05-23, 13:38
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Hur oldschool känns inte det o behöva andra i adressfältet då? Det är 2017 o nog borde ni kunna införa gamla sidsystemet även i denna koden så man kan ändra som innan?

Problemet med sidnavigering kommer att fixas nu under dagen. Åtminstone för desktop.

admin
Citera
2017-05-23, 13:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Vi måste få möjlighet att själv välja webversionen även om man surfar på en mobil enhet ! Det valet har man på i princip alla forum
Här handlar det om vilken upplösning din enhet har. Eller rättare sagt med vilken sidbredd du visar forumet. Kör det i en enskild flik och dra lite i kanterna så får du se att layouten ändrar sig av sig självt.

På min dator så har jag "fullversionen", det vill säga den som i stort sett ser ut som förra designen, i telefonen har jag en mer vertikal upplevelse utan synliga ikoner och menyer och i surfplattan så har jag en mycket behaglig blandning av dom båda varianterna.

Det finns helt enkelt inte flera sidor att välja på.
Citera
2017-05-23, 13:39
Medlem
mschiefs avatar
http://i.imgur.com/c0Ayn7O.png

Fixa så att det inte bildas ett tomrum när man avaktiverat avatarfunktionen, som förr tack!
Citera
2017-05-23, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Kalla mig konservativ men tycker detta var till det sämre vill hellre ha tillbaka den gamla designen. Blev även skraj jag med när sidan uppdaterades.

Tummen ner för mig i alla fall...

Såhär reagerar man ju jämt, om några månader kommer det vara den bästa och mest självklara förändringen och man kan inte förstå hur kasst det var innan. Men just nu mår jag också lite dåligt.
Citera
2017-05-23, 13:42
Medlem
5549s avatar
Lite konstruktiv kritik i punktform:

- Ge oss tillbaka möjligheten att välja bredd på sidan.
- Varför är det bara två sidor som anges när man ska bläddra mellan sidor i en tråd? Det borde vara fler.
- Användare utan avatarer har ett onödigt mellanrum mellan sina namn och regdatumet.
Citera
2017-05-23, 13:42
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Hur prenumerarar man?

Överst till vänster i tråden finns en liten ruta med 3 prickar på. Klicka där och välj Prenumerera på detta ämne.
Citera
2017-05-23, 13:43
Medlem
Ser jättesnyggt ut!
Kul att ni vågar ändra och uppgradera lite!
Citera
2017-05-23, 13:43
Medlem
ninjutsus avatar
Har inte läst igenom alla sidor men har några anmärkningar i alla fall.

Man verkar bara kunna hoppa en sida i taget? Vore bra med ett lite större spann, samt att man kan skriva in vilken sida man vill till. Det skulle underlätta när man bläddrar och letar efter saker i en längre tråd.

Hade tänkt anmärka på att top-baren försvinner och att prenumerationer också borde ligga där, men verkar vara fixat redan.

I övrigt gillade jag när det var färgkodning för olästa inlägg när man besökte en tråd, nu ser allting likadant ut.
Citera
2017-05-23, 13:44
Medlem
Doodis avatar
Jag tycker att det ser helt okej ut, kanske lite tråkig design om jag ska anmärka på någonting.

Det jag däremot vill påpeka en sak väldigt noga för er som gett det nya forumet "tummen ner" och ansåg att den förra versionen var mycket bättre. Det lät exakt likadant senast de bytte utseende på sidan. Många klagade och gnällde, allt var så dåligt. Sedan när det gått ett par dagar så hade opinionen vänt totalt och så gott som alla älskade den nya(nu gamla) versionen.

Ge det här någon vecka så är jag övertygad om att så gott som alla kommer att tycka bättre om den versionen. Förstår ärligt talat inte hur någon kan komma med så helsäkra åsikter om att den förra var bättre när den knappt har testat den nya.
Citera
Bannlyst
Dom färgklickar på ämnen var en dålig ide känns som man får mycket mindre ämnen!
Och skrollar fortare förbi ämnen man bemöter inte udda ämnen.
Det är bättre att inte ha någon färgklickar eftersom man bemöter ämnen med samma överblick.

Snälla bytt tillbaks till det gamla! Det här är värdelöst
Citera
Medlem
tupplurarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Det kommer nog ska du se. Admin/FB behöver bara återimplementera teman och sedan be någon/några skapa ett par teman. Att dessa för närvarande är deaktiverade beror högst förmodligen på att alla gamla teman är inkompatibla med den nya sajten så det finns helt enkelt inga teman än.

Jag skulle gärna hjälpa till med något sådant. Inte så mycket som behöver ändras. Lite avstånd och annat som är smått irriterande och skulle vilja kasta in lite javascript för att ändra hur toppmenyn fungerar. Däremot skulle jag gärna se att man också återlanserar att kunna ha huvudteman och subteman för om man t ex endast vill byta typsnitt/textstorlek till C men vill ha huvudtemat A.
Ja, det blir nog bättre när teman är utarbetade. Jag skulle också uppskatta möjlighet att skräddarsy sajten, men det beror såklart på hur pass man gillar defaulten. Det gäller bara att ta för vana att logga in varje gång man kommer hit, vilket inte är självklart för mig som läser mycket mer än jag skriver.

Du verkar ju veta vad du pratar om, så jag håller tummarna att du får del i uppdraget
Citera
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Jag skulle önska det fanns ett litet utrymme där man kunde, med siffror, skriva önskad sida att komma till. Tex sid 18 när sista sidan är 40. Nu får man trycka en sida i taget, uppåt eller neråt.

Vi arbetar på att fixa den funktionen.

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in