Jag är SD-medlem och optimistisk för SD:s fortsatta utveckling som parti och opinionsmässigt, det sistnämnda handlar ju tråden om....

...
Jag är dock realistisk och tillhör inte dom som har våta efternattsdrömmar om över 30%. Jag uppskattar fortfarande den hårda kärnan till lite över 16%...lite förbättring. Potentialen däröver kan vara 18%, så teoretiskt kan SD nå 30% men just nu ligger siffran sammanvägt bara på 21%---23%. Jag är dock nöjd med att dessa siffror slår knut på makteliten och det innebär en revolution även om vi frälsta tycker det är en måttlig siffra.
Naturligtvis hoppas jag att verkligheten gör SD ännu större, möjligen 24%, men det vill inte opinionsinstituten ge oss till skänks. Jag tycker dock att Inizio ger SD bra siffror över 20% nu i flera mätningar men oj vad man kommer att manipulera.
Nu hyser jag också en viss oro för att sossarna har börjat fjäska för pensionärerna med "skattesänkning" och automatisk pensionuppräkning och detta folk är mycket lättlurade. Mitt tips inför valet 2018 blir då sossarna 26%, SD 23% och Batras karoliner 19%. Det blir svårt att bilda regering. Se nu inte detta som pessimism. SD blir en oerhörd maktfaktor trots viss PK-anpassning.
Angrip journalisterna, angrip lögnerna, utkräv ansvar för den vansinniga politiken.