2017-05-22, 21:03
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En rejäl reform av medborgarskap och rätten till allmän försäkring och bidrag måste komma.
Svenska skattebetalare håller på att att jobba ihjäl sig för att försörja Menafolk med bidrag.
Vi har dessutom redan låtit hundratusentals snyltare kommit hit.

Att låta icke-medborgare som aldrig lyft ett handtag få fulla sociala förmåner är ohållbart och måste ändras.

Skatten måste hela tiden upp = folk röstar i allt större mån på partier som vill sänka skatten.

Och ja, att låta icke-medborgare få fulla sociala förmåner är helt otänkbart i samtliga länder i hela världen utom i Sverige. Problemet här är dock att vi väldigt snabbt också gör folk till medborgare utan någon som helst prestation (även detta är vi ensamna om i världen), något som är knepigt att sedan ta tillbaka.
2017-05-22, 21:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Skatten måste hela tiden upp = folk röstar i allt större mån på partier som vill sänka skatten.

Och ja, att låta icke-medborgare få fulla sociala förmåner är helt otänkbart i samtliga länder i hela världen utom i Sverige. Problemet här är dock att vi väldigt snabbt också gör folk till medborgare utan någon som helst prestation (även detta är vi ensamna om i världen), något som är knepigt att sedan ta tillbaka.
Absolut, dock måste den praxisen ändras. Även dubbelt medborgarskap som grundregel måste bort.
Om man inför bo och skatteinbetalningsår så kommer blattar som landat här i 40/50 års åldern aldrig få full pension eller fulla bidrag.
Svenskar och blattar som är födda här får det, pga bosättningstid.

SD måste börja lyfta de här frågorna.
2017-05-22, 21:41
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
SD måste börja lyfta de här frågorna.

Det kommer nog annars får vi nog lägga ned allt vad välfärd heter för det kommer inte att hålla i framtiden.
2017-05-22, 21:42
Medlem
Jag är SD-medlem och optimistisk för SD:s fortsatta utveckling som parti och opinionsmässigt, det sistnämnda handlar ju tråden om.... ...

Jag är dock realistisk och tillhör inte dom som har våta efternattsdrömmar om över 30%. Jag uppskattar fortfarande den hårda kärnan till lite över 16%...lite förbättring. Potentialen däröver kan vara 18%, så teoretiskt kan SD nå 30% men just nu ligger siffran sammanvägt bara på 21%---23%. Jag är dock nöjd med att dessa siffror slår knut på makteliten och det innebär en revolution även om vi frälsta tycker det är en måttlig siffra.

Naturligtvis hoppas jag att verkligheten gör SD ännu större, möjligen 24%, men det vill inte opinionsinstituten ge oss till skänks. Jag tycker dock att Inizio ger SD bra siffror över 20% nu i flera mätningar men oj vad man kommer att manipulera.

Nu hyser jag också en viss oro för att sossarna har börjat fjäska för pensionärerna med "skattesänkning" och automatisk pensionuppräkning och detta folk är mycket lättlurade. Mitt tips inför valet 2018 blir då sossarna 26%, SD 23% och Batras karoliner 19%. Det blir svårt att bilda regering. Se nu inte detta som pessimism. SD blir en oerhörd maktfaktor trots viss PK-anpassning.

Angrip journalisterna, angrip lögnerna, utkräv ansvar för den vansinniga politiken.
2017-05-22, 21:53
Medlem
S.Kandals avatar
Herr Statsminister och indirekt socialdemokraterna fick sig en offentlig näsbränna idag. Löfven blev alltså utbuad av massorna när han steg upp på scenen inför hyllningarna av hockeyguldet.
En simpel händelse som detta är en opinionsundersökning så god som någon. De väluppfostrade svenskarna har fått nog och S är kraftigt överskattade i diverse mätningar. Fan vet om inte Åkesson hade klarat sig utan burop, killen är tio gånger folkligare än Löfven...märkligt nog.
2017-05-22, 22:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Herr Statsminister och indirekt socialdemokraterna fick sig en offentlig näsbränna idag. Löfven blev alltså utbuad av massorna när han steg upp på scenen inför hyllningarna av hockeyguldet.
En simpel händelse som detta är en opinionsundersökning så god som någon. De väluppfostrade svenskarna har fått nog och S är kraftigt överskattade i diverse mätningar. Fan vet om inte Åkesson hade klarat sig utan burop, killen är tio gånger folkligare än Löfven...märkligt nog.
Jisses, är det sant? Påminner inte så lite om Honecker & Ceaușescu när verkligheten började komma ifatt.
2017-05-22, 22:08
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag är SD-medlem och optimistisk för SD:s fortsatta utveckling som parti och opinionsmässigt, det sistnämnda handlar ju tråden om.... ...

Jag är dock realistisk och tillhör inte dom som har våta efternattsdrömmar om över 30%. Jag uppskattar fortfarande den hårda kärnan till lite över 16%...lite förbättring. Potentialen däröver kan vara 18%, så teoretiskt kan SD nå 30% men just nu ligger siffran sammanvägt bara på 21%---23%. Jag är dock nöjd med att dessa siffror slår knut på makteliten och det innebär en revolution även om vi frälsta tycker det är en måttlig siffra.

Naturligtvis hoppas jag att verkligheten gör SD ännu större, möjligen 24%, men det vill inte opinionsinstituten ge oss till skänks. Jag tycker dock att Inizio ger SD bra siffror över 20% nu i flera mätningar men oj vad man kommer att manipulera.

Nu hyser jag också en viss oro för att sossarna har börjat fjäska för pensionärerna med "skattesänkning" och automatisk pensionuppräkning och detta folk är mycket lättlurade. Mitt tips inför valet 2018 blir då sossarna 26%, SD 23% och Batras karoliner 19%. Det blir svårt att bilda regering. Se nu inte detta som pessimism. SD blir en oerhörd maktfaktor trots viss PK-anpassning.

Angrip journalisterna, angrip lögnerna, utkräv ansvar för den vansinniga politiken.

Dina försiktiga prognoser antyder att du tror att Sifo, Ipsos, Demoskop och Novus helt plötsligt blivit kompetenta och slutat underskatta SD, vad får dig att tro det?

Allt tyder snarare på motsatsen, ta bara Sifos senaste på 16,6%. Faktum är att även Web-instituten haft en viss underskattning i jämförelse med val och de ligger i regel mellan 24-27% i nuläget.

Så hur kommer du fram till 21-23%? Det kan omöjligt vara med hjälp av fakta och att du nitiskt studerat historiska valresultat samt analyserat bakelit-institutens totala oförmåga att mäta SD.

Jag skulle påstå att det absoluta golvet i nuläget är 24%, men förmodligen ligger de ett par-tre procentenheter högre.
2017-05-22, 22:13
Medlem
rotkiw123s avatar
http://status.st/
Varför tar det så lång tid för resultaten av denna månaden att komma upp?
2017-05-22, 22:13
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal

Absolut. Det var en grym värdemätare. Allvarligt talat, hur ofta buar svenskar i en folksamling ut sin statsminister?

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jisses, är det sant? Påminner inte så lite om Honecker & Ceaușescu när verkligheten började komma ifatt.

Definitivt lite Ceaușescu-känsla över det hela. Bu-ropen slutade eftersom Tre Kronor gick in på scenen. Man ville väl inte riskera att de skulle mötas av bu-rop.

Fenomenet att bua ut 7K kan ha satts igång i detta nu. Jag gissar att partiledarna kommer vara duktigt nervösa inför framtida uppträdanden. Hur det än är, de är också bara människor.

"Sossesviiin", "Fel tillfälle"
2017-05-22, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Dina försiktiga prognoser antyder att du tror att Sifo, Ipsos, Demoskop och Novus helt plötsligt blivit kompetenta och slutat underskatta SD, vad får dig att tro det?

Allt tyder snarare på motsatsen, ta bara Sifos senaste på 16,6%. Faktum är att även Web-instituten haft en viss underskattning i jämförelse med val och de ligger i regel mellan 24-27% i nuläget.

Så hur kommer du fram till 21-23%? Det kan omöjligt vara med hjälp av fakta och att du nitiskt studerat historiska valresultat samt analyserat bakelit-institutens totala oförmåga att mäta SD.

Jag skulle påstå att det absoluta golvet i nuläget är 24%, men förmodligen ligger de ett par-tre procentenheter högre.

Mitt svar är att jag hoppas du har rätt... ....Jag tror också att det i OI sitter folk som är korrumperade men kanske kan det vända så att även Sverigevänliga krafter får inflytande överallt...

Mitt svar är också att jag tror att Inizio just nu är bäst, fast SD underskattas med 1,0---1,5%...jag går också på min väl utvecklade känsla.

Jag läser med glädje i tråden att statsministern möttes med burop, vad är det som händer?

Angrip journalisterna verbalt! Angrip sossarna ständigt vid valstugorna också.
2017-05-22, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

https://www.youtube.com/watch?v=3OV6V58laEg

Crispy kanske kan förklara varför (s)vt tog bort ljudet av buandet i svtplay-versionen

Spelarna i laget verkade inte ha så mkt till övers för statsministern heller https://twitter.com/daccraft/status/866721515538198533
2017-05-22, 22:38
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Mitt svar är att jag hoppas du har rätt... ....Jag tror också att det i OI sitter folk som är korrumperade men kanske kan det vända så att även Sverigevänliga krafter får inflytande överallt...

Mitt svar är också att jag tror att Inizio just nu är bäst, fast SD underskattas med 1,0---1,5%...jag går också på min väl utvecklade känsla.

Jag läser med glädje i tråden att statsministern möttes med burop, vad är det som händer?

Angrip journalisterna verbalt! Angrip sossarna ständigt vid valstugorna också.

Initzio? Bäst? Har de varit det rent historiskt? Jag förstår verkligen inte logiken i dina resonemang.

Angående buropen och Löfven, det tycker jag vittnar om att något fantastiskt håller på att hända. Löfven är numera Åkesson anno 2009, avskydd som pesten och älskad av få. Vindarna håller verkligen på att vända på allvar och jag kan sätta allt jag har och äger på att Åkesson skulle mötts av jubel utan dess like i samma situation.

Det är snart bara kvinnor som är naiva nog att tro på Löfven och S och ytterst få kvinnor befann sig på Sergels Torg då driftkuckun Löfven dök upp, i senaste YouGov(som grovt har viktat ned SD på senare år) fick SD över 31% nedbrutet till enbart män. Så med det sagt är det inte så konstigt att det gick som det gick för vår kära riksclown till statsminister.

Globalisten, anti-nationalisten, mångkultursvurmaren och islam-apologeten Löfven iklädd i blågul patriotisk landslagströja, kan någonting bli mer malplacerat och fel?

Tveksamt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in