2017-05-22, 21:32
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Allt verkar ha sin gilla gång i E-tunatrakten - "i sakta mak". Fick inte pappa G också "ge" sig, vid ett av sina sista besök hos sjukvården ?

När då det har jag missat, det är mkt att läsa och komma ihåg i FUP?
Citera
2017-05-22, 21:32
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Sexvideo läckt - så utnyttjade Arbogakvinnan flyktingpojkarna - Nyhetsmorgon (TV4)
https://www.youtube.com/watch?v=vy4-pYIa7xs

Nån som kan tyda vad den kärlekskranka madamen klämmer ur sig för nåt medan akten pågår
som bäst...?

Arbogakvinnan gjorde miljonvinst i våras - Nyheterna (TV4)
https://www.youtube.com/watch?v=yJSmk1SN0Lw

"Karismatisk utstrålning"...

Undrar förresten om det är någon utländsk media som bevakar rättegången?

Bra att man äntligen också uppmärksammar den helt absurda cirkusen med de ensamkommande
och miljonerna och åter miljonerna som omsattes i "handeln" med dessa.
Det har man ju tidigare nogsamt undvikit att sätta belysning på.

Tack för länkar! Målande beskrivningar.

Jag kollar ibland hur fallet bevakas. Det är inte mycket bevakning utomlands, speciellt inte utanför Skandinavien.

En liten påminnelse om JMs tillvägagångssätt. Hon placerade tio barn i veckan samtidigt som en annan person i branschen hävdar att det tar en vecka att göra en bra placering.

Miljonerna rullade in...

Citera
2017-05-22, 21:33
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Tror inte det är straffbart att låna ut sin bil till någon som saknar körkort. Däremot att låna ut den till någon som är berusad eller narkotikapåverkad.
Jo, det är det. Det är tillåtande av olovlig körning och kan ge böter.
(Källa: http://lawline.se/answers/9426)

I Johannas fall är det dock "en piss i Mississippi" och därför lär hon inte åka dit för det.
Citera
2017-05-22, 21:40
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
När då det har jag missat, det är mkt att läsa och komma ihåg i FUP?

Finns någonstans i FUP, bland alla papper som avser A**i M.

Kan också rekommendera FUP, som kvällslektyr, vad gäller hedersbetygelser.............
Citera
2017-05-22, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Återigen snackar du goja och svänger dig med felaktigheter
Ett tips: använd inte svårare ord än du begriper dig på. Då skulle du bli tagen mer på allvar.

För det första så bestämde inte advokaten i vilken roll MR skulle höras, det gjorde rätten.
För det andra så finns inget som heter "nergradering". Advokaten begärde en precisering eftersom MR, om han hörts som vittne under ed, skulle kunnat upplysas om att han inte behövde vittna mot en närstående. (Oklart hur advokaten i så fall kunnat få MR till närstående men det behövde hon aldrig förklara närmare.) Samt att hon skulle ha kunnat erinra om att han vittnades under ed, vilket hon sagt till flera andra vittnen.
Genom rättens beslut att höra honom som medåtalad blev detta aldrig aktuellt.
Så det var snarare till nackdel än fördel för den åtalade.
Men eftersom vi har fri bevisprövning i Sverige så tror jag inte detta har någon som helst betydelse. MRs trovärdighet hänger på helt andra omständigheter. Som du säkert vet valde han att erkänna mord under häktningen, och därefter har hans berättelse varit konsekvent. Till skillnad från JM som ändrat sig återkommande.

Du har vidare fått om bakfoten att MR påstod att GM och AM var där. Han pratade om hela familjen och det klargjordes senare att han då menade JMs familj.
Nu leker du ordpolis så pass att du tappar tänket tillika som förståndet. MR förhördes inte som vittne under ed utan som medåtalad vilket betyder att hans vittnesmål skall tolkas med försiktighet. Det är vad som gäller. Stor skillnad på att vittna som vitten under ed mot som att vittna som medåtalad, släkting osv. Så jajamensan här talar vi NEDGARDERING av rang, Hikes trollade bort vittne under ed och spydde fram medåtalad till åklagarna.
Senast redigerad av 6nysningar 2017-05-22 kl. 21:42.
Citera
2017-05-22, 21:41
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Har aldrig påstått att hon varit någon skönhet
Hon har varit för snygg för sitt eget bästa, tror jag mamman menade i nåt förhör.
"Den Möllerska förbannelsen" kallade hon det har jag för mig.

Visst har hon haft ett klart fördelaktigt utseende och dragit stor nytta av det också.
Har sett bilder på henne från några år tillbaka och inte är hon ful direkt där.

Men som mamman väl sagt till sin bångstyriga och bara alltför självmedvetna dotter
en gång i tiden: Det räcker inte med att bara se bra ut.

Nu har vederbörande förvisso rasat ihop rätt betänkligt. Följden av medicinering, gott käk,
stillasittande, bekymmer (såna bör hon rimligen ha rätt många av...) och förmodligen
för mycket handlande i kiosken. Det har väl blivit en förskräcklig massa chipspåsar och
sega råttor under den här långa tiden...

Ps. Hon ser faktiskt numera ut som om hon redan suttit flera år på det där stället där hon snart
obönhörligen ska hamna....
Senast redigerad av Grandioso 2017-05-22 kl. 21:50.
Citera
2017-05-22, 21:43
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det av mig fetmarkerat.
Är det detta?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/Aam23/arbogakvinnans-valdslakejer-pekades-ut-fore-mordet--forhordes-aldrig

Tack!
Det var den intervjun jag tänkte på, men det finns (fanns?) även en video där åklagare Thomas Bergström är med i bild också. Då ser man ännu bättre hur han våndas när han ska förklara varför inget har hänt. Självklart blir det lite extra skämmigt när en av de som inte hörts begår ett mord och ett mordförsök några veckor efter misshandeln.
Självklart är det många som undrar vad som hänt, eller snarare inte hänt, om det varit lite mer fart på polisen i Eskilstuna. Kanske är det den skrattande polisen jag då tänker på i första hand. Även om det förefaller ha funnits fler poliser i Eskilstuna som JM hade god hand med.

Citera
2017-05-22, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Nu leker du ordpolis så pass att du tappar tänket tillika som förståndet. MR förhördes inte som vittne under ed utan som medåtalad vilket betyder att hans vittnesmål skall tolkas med försiktighet. Det är vad som gäller. Stor skillnad på att vittna som vitten under ed mot som att vittna som medåtalad, släkting osv. Så jajamensan här talar vi NEDGARDERING av rang, Hikes trollade bort vittne under ed och spydde fram medåtalad till åklagarna.

Skillnad? Milsvid. Denna skvaller-FUP och därtill skvaller-åtal kryddas ändå ibland av ett och annat vittne som får ed.

Mäklaren.

Han upplevde Aki som "obehaglig", drogpåverkad och tillsynes omgiven av massvis med tomma vinflaskor.

Jag undrar just vad åkl tänkte på när man går till rättegång mot JM för mord, nu medelst KVÄVNING också och vittnen som tillstår att det var JJ som utförde? en ny rättsskandal antar jag GW tänker. Fast han hör man icke ett pillkvitt av.
Citera
2017-05-22, 21:47
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Synd att TV4 missade att motivet till "flyktingbarnens" tilltag var att JM skulle bli av med sitt jobb enligt förhör idag. En slags hämnd alltså, vem vet men dåligt sex kan leda till oväntade tilltag.

Därtill får vi gratulera JM till de 3 miljoner hon tagit ut i aktieutdelning i mars i år och desto mindre gratulera åklagarna att föra fram ekonomiska motiv för gärningar påstodna begångna.

I övrigt så har vi en rättsläkare som säger sig inte ha en aning om halten kiselalger i Hjämaren 2015 och som fick ändra i sitt protokoll.

Vad tror du, fällande dom..eller inte?

Den som väntar på nåt gott, väntar aldrig för länge, brukar det heta. En devis som inte JM tycks leva efter. Nej hon kunde inte vänta på några pengar, hon skulle ha dem NU! Eller rättare sagt tisdagen efter helgen då hennes make avled.

Vad tror du, fällande dom eller inte?
Citera
2017-05-22, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Den som väntar på nåt gott, väntar aldrig för länge, brukar det heta. En devis som inte JM tycks leva efter. Nej hon kunde inte vänta på några pengar, hon skulle ha dem NU! Eller rättare sagt tisdagen efter helgen då hennes make avled.

Vad tror du, fällande dom eller inte?

3 mille i aktieutdelning och JM ville ha ihjäl båda sina föräldrar? Jag tror inte åkl kommer så långt med sitt motiv iaf.

En som däremot erkänt att han en vacker dag gjorde detta lite "frilans" var MR, med tillhörande historia om svart Megane och VW som står att finna hos vittnet P*t*r (*=e). Ja hur ska det gå när endast halvsanningar är serverad ännu??
Senast redigerad av stativera 2017-05-22 kl. 21:57.
Citera
2017-05-22, 21:57
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
3 mille i aktieutdelning och JM ville ha ihjäl båda sina föräldrar? Jag tror inte åkl kommer så långt med sitt motiv iaf.

En som däremot erkänt att han en vacker dag gjorde detta lite "frilans" var MR, med tillhörande historia om svart Megane och VW som står att finna hos vittnet P*t*r (*=e). Ja hur ska det gå??

När hon lät mörda sin make väntade inga tre millar i potten. Endast den tecknade livförsäkringen som han...ursäkta HON tecknat.
Sen höll Granliden på att rinna henne ur händerna också. Då är det bäst att mörda igen, jajamensan och Yes!!,
Citera
2017-05-22, 21:58
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Jo, det är det. Det är tillåtande av olovlig körning och kan ge böter.
(Källa: http://lawline.se/answers/9426)

I Johannas fall är det dock "en piss i Mississippi" och därför lär hon inte åka dit för det.

Med tanke på att både JJ och MR förefaller kunna köra obegränsat utan körkort så undrar jag vad som händer. Har dom här grabbarna någon slags dispens eller något frikort? Jag trodde att upprepad olovlig körning blev grov och renderade fängelse.
Har vi just fått en förklaring till varför man ser mer och mer efter vägarna som aldrig borde förekomma där?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in