2017-05-22, 18:45
Medlem
Hur i h....v kan någon tycka att JM är snygg? Hon ser ju ut som en gammal kärring. Överviktig och sitter som en säck potatis på stolen.
Citera
2017-05-22, 18:45
Medlem
Han berättar om attacken som han och kompisen utsattes för.
- Jag kände igen två: ex-pojkvännen och 25-åringen.

Mm, säger åklagaren. Det pågår en utredning om det.

Svt

Visste jag inte. Men bra att de öppnat upp den igen.

Undrar om någon tittar på de två små fosterbarnens fall igen? Jag hoppas det, för säkerhetsskull
Citera
2017-05-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Håller helt med dig. Tidigare har expressens live varit briljant - idag: not so much! Men beror säkert på vem som sitter och skriver på plats. Om jag inte minns fel så har de varit två "journalister" från expressen förut. Idag fick det blir ping-pong mellan expressen+svt = lite mer tidskrävande men mest utdelning.

Är det någon som har koll på vad som händer imorgon och på onsdag?
Imorgon ska fd kollega till JM förhöras och även någon kompis till MR.

Håller med, Expressen var inte alls bra idag. Tror också det beror på vilka som har rapporterat därifrån. Ronge och Rapp har varit väldigt bra tycker jag. Idag var svt bäst.
Citera
2017-05-22, 18:50
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det var värst vad det varar länge idag med rättegången. Klockan är snart halv sju och det
håller på än.

Rätten insåg väl också till slut, att det inte fungerar så väl med en jädrans massa fikapauser och långa luncher i det här målet. OM de ska hinna igenom ALLT innan julafton vill säga...

Undrar vad som rör sig i skallen på JM just nu? Håller den på att implodera eller explodera?

....eller så kanske hon självantänder??? *pjoff*
Senast redigerad av snaffran 2017-05-22 kl. 18:56.
Citera
2017-05-22, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goafton
Hur i h....v kan någon tycka att JM är snygg? Hon ser ju ut som en gammal kärring. Överviktig och sitter som en säck potatis på stolen.

Meh, hon har ju lagt på sig ordentligt under tiden i häktet. Stillasittande plus medicinering.
Citera
2017-05-22, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goafton
Hon har åldrats mycket på kort tid. För ett år sen var hon väldigt snygg.
Citera
2017-05-22, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
manda Hikes: I polisförhör säger du: "Varför skulle jag vara rädd för en kvinna?"
– Nej, jag säger ju att jag var rädd, säger pojkvännen och höjer rösten en aning för första gången.
– Jag var lite rädd för henne men inte helt och hållet för jag och XX (42-åringen) hade en bra relation hela tiden.
eskilstunakuriren

I FUP sitter han och hånskrattar åt fhl när dom håller på tjatar sönder han om han inte var rädd för JM. Han skulle aldrig vara rädd för en kvinna men det är ju där han landar även i rätten idag och säger:. "Vi hade en bra relation hela tiden." Förhörsledarnas hjärntvätt på denna sönderknarkade kommer inte hålla någon ifrågasättning alls.
Citera
2017-05-22, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Jaha, så det blev 3 millar i aktieutdelning, före skatt? Finns alltså lite kvar även efter ev skadestånd att ev använda som påtryckningsmedel. Hmmm...
Tjänade 3 miljoner bara på aktieutdelningen trots att deras flyktingboende var i så dåligt skick att det tvingades stänga. Ofattbart. Hon och kompanjonerna borde åtalas för ekonomisk brottslighet också.
Citera
2017-05-22, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Hur blir det nu med kräftlådan som åk lanserat som "mordlådan"? Ev kvävd? Till på köpet sitter åklagarnas guldklimp MR endast och gissar och säger emot allt åk försöker lägga fram: Aki mördades inte i Hjälmaren är vad dessa vill framföra, Mr säger att en stupfull aki mördats i Hjälmaren av JJ med Anki och Göran på plats, tror han eller tror han inte eller tror han eller.......

Inte undra på att åk konstant avbryter Hikes och vaktar MR med näbbar och klor men lyckades dom? Nej. Åk lyckades inte ens med sitt fuldrag att få MR presenterat i rätten som vittne utan det fuldraget justerade Amanda och sänkte honom till "medåtalad". Snyggt Hikes.
Detta "kronvittne" (brotts-immun som han är) skall nu ro iland mordet på GM ensam? Med tanke på hur illa det gick idag för MR så sänktes hans trovärdighet rejält och man fick en klar bild av hur det kommer att bli i nästa mål.

Förlåt men nu tar du i. Åklagaren har inte haft möjlighet att höra de båda rättsläkarna föräns idag. Så att ny information kommit i dagen är inte så konstigt.

Mohammad var lugn och svarade på frågorna han fick. Hans vittnesmål var inte så detaljerat kanske, Men, det var trovärdigt. Han återberättade vad han tidigare hört vid restaurangbesöket. Ingen tvivlar på att samtalet ägt rum.

Du verkar vilja framhålla Hikes excillence, jag tycker att det enda hon försökte göra, precis som du nu gör, var att misskreditera vittnen. Detta får Hikes att framstå som substanlös.

Tvärtemot vad du tycker om dagen så tycker jag att den var väldigt informativ och förde åtalet framåt.
Citera
2017-05-22, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar

I FUP sitter han och hånskrattar åt fhl när dom håller på tjatar sönder han om han inte var rädd för JM. Han skulle aldrig vara rädd för en kvinna men det är ju där han landar även i rätten idag och säger:. "Vi hade en bra relation hela tiden." Förhörsledarnas hjärntvätt på denna sönderknarkade kommer inte hålla någon ifrågasättning alls.

Tro mig när jag säger att det kommer hålla till att JM får några sköna år på hinsan för "rehabilitering"
Citera
2017-05-22, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redpeas
Jag tycker ekuriren har ganska bra rapportering. Lite längre inlägg än Expressen:
http://www.ekuriren.se/eskilstuna/live-08-30-mordmisstankta-42-aringen-infor-ratta/

Tack. Här framkommer en sak av betydelse:

"Det låga antalet påvisade kiselalger i lungorna och att det inte finns i vävnadsproverna talar emot drunkning i kiselalgrikt vatten, säger han."

Se där den saknade pusselbiten!
Citera
2017-05-22, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Åtminstone en av dom fick permanenta hjärnskador på köpet.
Det är inte alla som får knäskålarna sönderslagna och behöver rullstol.
En del kommer inte ihåg vad dom åt i går.
Utredning pågår, fick vi veta i dag.

Finns det ingen regel om krav på snabb utredning när unga är inblandade?

Hur gammal är MR?
Har du sett inspelningen "under tvång" by the way?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in