2017-05-22, 18:12
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Sanningshalten är osäker. Det bör nog betraktas som hörsägen tills någon har kollat med polisen i Afghanistan.

Jag förstår att jag lever i en annan värld än den som JJ lever i. I min värld skulle ingen tala om sig själv som mördare. Här finns iofs. inga mördare. Som jag känner till...

Är helt med dig där.

OM jag nu inte minns helt fel så har jag för mig att jag läste något om att JJ hade dödat någon i de handskrivna dokumenten som var inscannade från JM. Nåt hon hade skickat till polisen i Uppsala (kan minnas åt skogen)... men hon hade skrivit för hand en himla massa klotter om olika familjemedlemmar/vänner som på något sätt skvalpar runt i den här soppan. Det fanns handskrivna anteckningar med fakta på de olika personerna.

Dock är väl erfarenheten nu, att det det mesta som kommer ur både JMs mun och penna, får helt enkelt tas med ett "saltsäckskast"....
Citera
2017-05-22, 18:19
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Tror inte JJ siter i någon båt.....tror inte han är simkunnig

Behöver man väl inte vara heller på en meters djup.. eller så gav Aki bort flytvästarna till de icke simkunniga i gänget
Citera
2017-05-22, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Det var bär MR som mördat tidigare? Eller är jag ute och cyklar?
JJ
Citera
2017-05-22, 18:22
Medlem
Grandiosos avatar
Det var värst vad det varar länge idag med rättegången. Klockan är snart halv sju och det
håller på än.

Åklagare Fahlander frågar om relationen mellan de unga männen, och killen bekräftar att de känner varann allihop. Även den här killen säger att 42-åriga kvinnans expojkvän sagt att kvinnan mördat sin make.

Den mordlystna nymfomanen från Eskilstuna tyckte att hon var värd 10 000 för att få ha
intimt umgänge med som framgick från gårdagen. De här killarna som nu vittnar fick
sätta på henne gratis. Och tackar genom att gå och anmäla henne. Sicket sätt.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=112&grupp=23169&artikel=6 698911
Senast redigerad av Grandioso 2017-05-22 kl. 18:30.
Citera
2017-05-22, 18:27
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det var värst vad det varar länge idag med rättegången. Klockan är snart halv sju och det
håller på än.

Åklagare Fahlander frågar om relationen mellan de unga männen, och killen bekräftar att de känner varann allihop. Även den här killen säger att 42-åriga kvinnans expojkvän sagt att kvinnan mördat sin make.

Den mordlystna nymfomanen från Eskilstuna tyckte att hon var värd 10 000 för att få ha
intimt umgänge med som framgick från gårdagen. De här killarna som nu vittnar fick

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=112&grupp=23169&artikel=6 698911

Åtminstone en av dom fick permanenta hjärnskador på köpet.
Det är inte alla som får knäskålarna sönderslagna och behöver rullstol.
En del kommer inte ihåg vad dom åt i går.
Utredning pågår, fick vi veta i dag.

Finns det ingen regel om krav på snabb utredning när unga är inblandade?

Citera
2017-05-22, 18:32
Bannlyst
Hur blir det nu med kräftlådan som åk lanserat som "mordlådan"? Ev kvävd? Till på köpet sitter åklagarnas guldklimp MR endast och gissar och säger emot allt åk försöker lägga fram: Aki mördades inte i Hjälmaren är vad dessa vill framföra, Mr säger att en stupfull aki mördats i Hjälmaren av JJ med Anki och Göran på plats, tror han eller tror han inte eller tror han eller.......

Inte undra på att åk konstant avbryter Hikes och vaktar MR med näbbar och klor men lyckades dom? Nej. Åk lyckades inte ens med sitt fuldrag att få MR presenterat i rätten som vittne utan det fuldraget justerade Amanda och sänkte honom till "medåtalad". Snyggt Hikes.
Detta "kronvittne" (brotts-immun som han är) skall nu ro iland mordet på GM ensam? Med tanke på hur illa det gick idag för MR så sänktes hans trovärdighet rejält och man fick en klar bild av hur det kommer att bli i nästa mål.
Citera
2017-05-22, 18:35
Medlem
Smhfs avatar
Målsägandebiträdet har inga frågor, men försvarsadvokaten Hikes har det. Hon undrar vilken uppfattning 17-åringen hade om henne i början.
- När de hänvisade mig till boendet som 42-åringen drev sa de att vi skulle få komma till en familj. Vi var tre personer där, inom två veckor var vi 11 personer

Inom två veckor var de 11 personer, det gällde att handla snabbt så kulorna rullade in.

Det fanns/finns ju att fylla på med.
Senast redigerad av Smhf 2017-05-22 kl. 18:39.
Citera
2017-05-22, 18:37
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
håller på än.

Snipp, snapp, snut, så var sagan slut för JM
Citera
2017-05-22, 18:42
Medlem
Jag kan inte låta bli att fundera på om Advokaten och lille pojkleksaken planerat att få straff liknande knutbypastorns lille barnflicka...

En plan vilken advokat som helst skulle anta tror jag då dennes klient erkänt, allt för att minska straffet.
Citera
2017-05-22, 18:43
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Tycker Expressens rapporterar riktigt dåligt idag,jämfört mot vad de gjort tidigare.SVT har lite utförligare rapporter,men överlag så har det varit väldigt segt.

Håller helt med dig. Tidigare har expressens live varit briljant - idag: not so much! Men beror säkert på vem som sitter och skriver på plats. Om jag inte minns fel så har de varit två "journalister" från expressen förut. Idag fick det blir ping-pong mellan expressen+svt = lite mer tidskrävande men mest utdelning.

Är det någon som har koll på vad som händer imorgon och på onsdag?
Citera
2017-05-22, 18:43
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Åtminstone en av dom fick permanenta hjärnskador på köpet.
Det är inte alla som får knäskålarna sönderslagna och behöver rullstol.
En del kommer inte ihåg vad dom åt i går.
Utredning pågår, fick vi veta i dag.

Finns det ingen regel om krav på snabb utredning när unga är inblandade?

Det har jag inte hört förut att det blev så illa för en av dem.
Såg bilder inifrån lägenheten efter attackerna och det var onekligen en hel del blod där
så det gick våldsamt till har man förstått men trodde inte att någon skadats så pass att det
blev permanenta hjärnskador.

Tydligen har ju JM velat se killarna inte bara ordentligt skadade, de skulle visst helst
dödas. Har för mig att jag läst det nånstans.

Hon är mycket för det där med att ta livet av folk, den otäcka varelsen som under dagens
förhandlingar tydligen knappt rört en min.
Citera
2017-05-22, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Tycker Expressens rapporterar riktigt dåligt idag,jämfört mot vad de gjort tidigare.SVT har lite utförligare rapporter,men överlag så har det varit väldigt segt.
Jag tycker ekuriren har ganska bra rapportering. Lite längre inlägg än Expressen:
http://www.ekuriren.se/eskilstuna/live-08-30-mordmisstankta-42-aringen-infor-ratta/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in