2017-05-22, 15:24
Medlem
Försvarsadvokaten ifrågasätter hur ex-pojkvännen ska höras. Enligt Hikes är han att betrakta som närstående till den 42-åriga kvinnan. Hon vill avbryta förhöret
Citera
2017-05-22, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Försvarsadvokaten ifrågasätter hur ex-pojkvännen ska höras. Enligt Hikes är han att betrakta som närstående till den 42-åriga kvinnan. Hon vill avbryta förhöret

Tjuvtrick från försvaret. Snyggt av Hikes. Nu blev det en paus medan rätten lämnar för överläggning. Press på MR.
Citera
2017-05-22, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
varför visar man bilder på mr men censurerar dem man lägger upp på jm?
Som jag förstår det så har MR erkänt och då är det offentligt men JM har ju förnekat allt. Tills hon är dömd så skrivs nog varken namn eller foto ut.
Citera
2017-05-22, 15:28
Medlem
lasternassummas avatar
Tydligt försök till psykning av MR från AHs sida.

Hon är tyst fram till att förhöret med MR, som tolkas, kommer fram till punkten där MR ska berätta om hur JJ har sagt att han dödade Aki på uppdrag av JM. Då avbryter AH med en procedurfråga, om i vilken egenskap MR ska vittna...

Hoppas inte MR störs alltför mycket.
Borde inte rätten invända mot sådant agerande.

Citera
2017-05-22, 15:30
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Rätten har kommit fram till att expojkvännen inte ska höras som vittne, han ska bara höras som medåtalad.
Va? Han är ju inte medåtalad för detta Åtal!? Vad har dom rökt där under överläggningen?

Hans egen advokat säger ju att MR kan vittna!
Citera
2017-05-22, 15:31
Medlem
lasternassummas avatar
Men MR lyckades. Hon fick MR "omklassad" från vittne till medåtalad.

Citera
2017-05-22, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tjuvtrick från försvaret. Snyggt av Hikes. Nu blev det en paus medan rätten lämnar för överläggning. Press på MR.

Men alltså: denna 'problematik' måste man ju ha tänkt till om innan, parterna vet ju givetvis på förhand vilka som kallas som vittnen och de bör ju då i god tid innan huf påtala ev 'klagan' på vilka som kallats. Och alla vittnen skall väl godkännas av rätten, att de har något att tillföra målet och vilken relation de har till åtalade etc.. Känns mkt märkligt det hela.

Tippar på att de kommer fram till att han skall höras upplysningsvis.

Edit: var lite långsam.. han var alltså först där som vittne; någon som vet om han avlade vittnesed?
Senast redigerad av Rubar 2017-05-22 kl. 15:37.
Citera
2017-05-22, 15:33
Medlem
Ska höras som medåtalad! Han är väl inte medåtalade i det här fallet med AP! Ingen vittnesed alltså.
Citera
2017-05-22, 15:33
Medlem
Karin Fagerlund Jerrstedt
Rätten har kommit fram till att expojkvännen inte ska höras som vittne, han ska bara höras som medåtalad.

Svt

Hepp, så hade jag fel igen då. Men halvrätt ändå lol intentionen var att han skulle höras som vittne
Citera
2017-05-22, 15:34
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Men MR lyckades. Hon fick MR "omklassad" från vittne till medåtalad.

Hur kan MJ bli medåtalad i detta mål?
Citera
2017-05-22, 15:35
Medlem
JJ sa åt mig att 42-åringen har svårt att kontrollera sina tanker och att det kan hända att jag skulle råka ut för samma sak som hände med hennes man.
Citera
2017-05-22, 15:36
Medlem
han sa också att han själv var inblandad i händelsen. Det var därför han tyckte att jag skulle flytta ifrån 42-åringen. Han sa också att jag vet redan för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in