2017-05-21, 12:53
Medlem
0174Affes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Mjo det blev nån miss där på LED-skärmarna inne på Friends eller hur var det?

Mnja, lite derby är det ju. AIK-Sirius skulle man kunna kalla för ett Upplandsderby, Solna ligger trots allt i Uppland.

Men derbyn är lag från samma stad tycker jag. Så varken AIK eller Sirius spelar några derbyn i år.
Citera
2017-05-21, 14:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Mnja, lite derby är det ju. AIK-Sirius skulle man kunna kalla för ett Upplandsderby, Solna ligger trots allt i Uppland.
Liksom åtminstone halva Stockholm?
Citat:
Men derbyn är lag från samma stad tycker jag. Så varken AIK eller Sirius spelar några derbyn i år.
Ser att du vägrade ta in infon jag skrev i tråden om allsvenskan, vad är grejen med det?
Citera
2017-05-21, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
vinner vi inte imorgon heter jag nils-eric åhman persson

Du får ta det lugnt med ketaminet imorgon .
Citera
2017-05-21, 18:24
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Kan vi inte lägga ner den här diskussionen en gång för alla? Det här börjar bli tröttsamt, och då är jag ändå djurgårdare. Solna sitter mer eller mindre ihop med Vasastan och är en del av tätorten Stockholm. Eller menar du att det hade varit mer derby om ett lag spelade sina hemmamatcher i t.ex. Kista eller Skarpnäck än Solna? Eller att det bara är lag från City of London som får kalla sig för Londonlag?
Citera
2017-05-21, 18:48
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Du får ta det lugnt med ketaminet imorgon .

Låt han va, han har inte vunnit ett derby sen Thor-Andre Olsen vakta kassen. Ajuste, du också..
Citera
2017-05-21, 20:00
Medlem
LT10s avatar
Fet ångest nu, lär mig aldrig hantera de förbannade derbyna. Måtte vi vinna imorgon..
Citera
2017-05-21, 20:05
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
varför? ett derby är ju en match.
Det är jag fullt medveten om. Dock får alla 3 08-lag vars två matcher där deras publiksiffra kryddas rejält av motståndarnas stora följe. Något vi andra lag inte får. Därav hade varit mer jämförbara siffror om derbyna inte hade räknats med. Förstår du min poäng?
Citera
2017-05-21, 20:07
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Norrköping, helt jävla knäpptysta förutom vid era mål och vinstfirande. Försökte ni ens sjunga? Sen måste ni väll erkänna att ert bortafölje var under all kritik med tanke på förutsättningarna? Söndag, fint väder, matchstart kl 17.30, toppmöte, näst sista match innan uppehåll... och ni kom med 200(?) stycken?
Senast redigerad av ItchyNScratchy 2017-05-21 kl. 20:31.
Citera
2017-05-21, 20:15
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItchyNScratchy
Norrköping, helt jävla knäpptysta förutom vid era mål och vinstfirande. Försökte ni ens sjunga? Sen måste ni väll erkänna att ert bortafölje var under all kritik med tanke på förutsättningarna? Söndag, fint väder, matchstart kl 17.30, toppmöte, näst sista match innan uppehåll... och ni kom med 400 stycken?
Inte så att det brukar komma stora busslaster från Malmö till Norrköping heller om vi bortser ifrån ifjol.
Citera
2017-05-21, 20:26
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Inte så att det brukar komma stora busslaster från Malmö till Norrköping heller om vi bortser ifrån ifjol.
Med dom förutsättningarna ni hade hade vi minst dubblat eran siffra (vad den nu är)
Citera
2017-05-21, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Låt han va, han har inte vunnit ett derby sen Thor-Andre Olsen vakta kassen. Ajuste, du också..

De matcherna kommer jag inte ihåg efter allt kletintag .
Citera
2017-05-21, 21:27
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
De matcherna kommer jag inte ihåg efter allt kletintag :evilgrin39: .

Hmm, har du glömt SöS -97. I doubt :)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in