2017-05-21, 19:18
Medlem
KeithRichardss avatar
Miauu...
Citat:
Gamalielssons katteri, kennel och familjehem
2006-06-29 - 2007-11-15
http://www.solidinfo.se/foretag/gama...-per/grunddata
Citera
2017-05-21, 19:18
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Har du en källa på det? Min livserfarenhet säger det motsatta men ser inte vad det har för betydelse i det här fallet.

Jag är benägen att tro att fenomenet är nära könsneutralt.

Jag kan inte minnas ha sett något som indikerar motsatsen.
Helt säkert finns stora individuella variationer.

https://www.psychologytoday.com/blog...-relationships

Citera
2017-05-21, 19:23
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Miauu...

På tal om strängar på lyran...

Gamalielssons katteri, kennel och familjehem

Körde IVO och SKK med samordnade inspektioner?

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-21 kl. 19:35.
Citera
2017-05-21, 19:23
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Ja, det är nog så dumt, hur otroligt det än låter. Hur lång tid tar det att scanna 7000 sidor ? En arbetsvecka ? Slöseri med skattemedel !

Jag har ett enkelt tips, som kan lösa problemet med att kunna hitta tillbaka, när man väl har läst texten. I PDF-verktyget kan man använda Kommentarsfunktionen ("pratbubbla"). Med dess hjälp kan man föra in de markeringar man har lust med i godtyckligt antal. T ex "Här förhörs JM den....", "Här ljuger JM för fjärde gången om....." Dessa kommentarer kan sedan visas i ett sidofönster för ett visst dokument. Men man kan också söka på kommentarerna. Man väljer då Avancerad sökning/inkludera kommentarer. Eftersom grundmaterialet är bara bilder, så sker sökningen bara i kommentarerna, så man kan bygga upp en metastruktur på hela klabbet. Det är faktiskt möjligt att söka över en struktur av kataloger också, medan man befinner sig i ett av dokumenten. T ex kan man märka alla förhörstexter med en enhetlig tag, som "Förhör JM 2017-01-01" eller "Förhör 2017-01-01". Inte alla program kan söka med jokertecken. Då kan man lägga in flera märken för olika sökbehov, t ex båda ovanstående. Därigenom kan man söka på förhörd, på förhörsdatum och på båda samtidigt.

Det kan ju kännas motbjudande att behöva göra detta, som skulle ha varit gjort från början, men det är till viss hjälp.
Inom polis- och rättsväsendet råder en föråldrad hierarki som gör att helt inkompetenta personer ofta får ansvaret att sköta viktiga saker, som dokumenthantering. Det är ett rätt stort problem.
Citera
2017-05-21, 19:28
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Miauu...

Aaa..men, va f**n, rektorn verkar ju vara medskyldig.....
Citera
2017-05-21, 19:32
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Inom polis- och rättsväsendet råder en föråldrad hierarki som gör att helt inkompetenta personer ofta får ansvaret att sköta viktiga saker, som dokumenthantering. Det är ett rätt stort problem.

Inte så konstigt att behov att anställa ett stort antal civilanställda föreligger!

Kan man lita på att högsta chefen begriper vad det är som organisationen behöver?

Här finns ju uppenbarligen en betydande rationaliseringspotential!

Om materialet riktas upp, konverteras till text och indexeras så blir ju sökning oerhört mycket enklare!

Citera
2017-05-21, 19:33
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Majoren hade just blivit permitterad efter P10:s nedläggning. Senare blev han inblandad i Andra chansen i Uppsala, där både Johanna och Uppsala-kriminella var med.
Citera
2017-05-21, 19:36
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tror att du rört ihop det här rejält.
– Det finns skriftligt och muntligt vittnesmål från Akis ex om hur JM förtalat Aki.
– Det finns vittnesmål från Akis chef om hur JM förtalat Aki.
– Det finns vittnesmål från JMs mor om hur JM förtalat Aki.
– Det finns vittnesmål från JMs dotter och hennes pojkvän om hur JM förtalat Aki.
Bara för att ta några exempel...

Är det detta som du kallar att "Aki snackat skit om JM"?

Kanske har du siktet inställt på ett oövervakat besök?

Onsdag 13.15-15.45
Lördag, söndag och helgdag 14.00-17.00

(Vid storhelg kan avvikelser förekomma)

https://www.kriminalvarden.se/hitta-...nseberg/#besok

- Aki har påstått att JM försökt förgifta honom i Egypten
- Han har påstått att hon varit otrogen
- Han har kommit med teasers "om du visste vad hon har gjort" men vägrat prata ur skägget

Ändå åker han till henne titt som tätt - fast han står inte för det utan ljuger om vart han ska
Citera
2017-05-21, 19:38
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Majoren hade just blivit permitterad efter P10:s nedläggning. Senare blev han inblandad i Andra chansen i Uppsala, där både Johanna och Uppsala-kriminella var med.

Var inte tanken med Andra Chansen att vara någon slags "rehab" för frigivna, eller minns jag fel?

Citera
2017-05-21, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
2006-2007- var de tillsammans och som vanligt får vi anta att JOhanna var den drivande.
Kanske har Per G kvar någon katta fortfarande, vilken ras kan det ha varit?
Och så familjehem samtidigt.. Full rulle.
Citera
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Miauu...

JM kallade afghanerna för apor
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero

Som inkallat vittne för länge, länge sedan, fick jag bistå den kvinnliga förhörsledaren.
Vid inledningen av förhöret, hände det sig att inspelningsbandet trasslade (upp) sig till ett nystan.
Som på en haspelrulle. Ingen teknisk, kunnig fanns att tillgå - det var fredag, jag tror dom åt munkar.

Nåväl, jag fick briljera med en kontorssax, klippa av bandet och linda upp det på den tomma spolen.

Jag hade redan försagt mig - men det var ju bortklippt, dessbättre. Vad jag kan minnas, så förflöt resten av förhöret klanderfritt.
Jag själv var ju hyvens, och hade en ren i håret som man numera beskriver, renhårig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in