2017-05-21, 17:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det där mailet i dec 2014 kan man helt bortse ifrån. Han hade inte begärt skilsmässa på 8 månader, det är det enda intressanta.
Självklart är det en indicie som sammanfaller med skilsmässopapper i juni.
6 månader är nada - att komma ur hennes klor är givetvis ett helvete om hon har bestämt sig och slickar sig om munnen gällande 2 mille. Fort hon öppnar mun så pratar hon pengar. Blev full i skratt då jag läste brevet till David nyss:

" Ja vi måste hålla ihop o inte tvivla på varandra. Familjen är viktigast av allt. ♥
Jag håller tummarna att du får jobbet. Det är väll ganska bra betalt med lagerjobb?!!"

" Livet är kort och fullt av prövningar. ♥ Men VI är ju gjorda av stål så vi fixar det mesta, visst!?!!!
Jag längtar så himla mycket efter dig och dina syskon. Ni är mitt allt mitt guld. Jag hoppas du förstår det. "

Ja, det var till sonen då som hon ämnade placera mitt i mordet på sin far, gosiga gumsegumsan!

Edit. Jag glömde ju att det är samma ord som till Julia med - eller uppmaning är väl mer korrekt ordval...

" Jag fick nyss veta vad som hänt var inte orolig, jag tar allt ansvar."

" Det är bra att ni syskon håller ihop. Det är när det "stormar" det gäller att hålla samman de man (hjärta med David ritat) älskar och bryr sig om"
Senast redigerad av develi 2017-05-21 kl. 17:42.
Citera
2017-05-21, 17:42
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
6 månader är nada - att komma ur hennes klor är givetvis ett helvete om hon har bestämt sig och slickar sig om munnen gällande 2 mille. Fort hon öppnar mun så pratar hon pengar. Blev full i skratt då jag läste brevet till David nyss:

" Ja vi måste hålla ihop o inte tvivla på varandra. Familjen är viktigast av allt. ♥
Jag håller tummarna att du får jobbet. Det är väll ganska bra betalt med lagerjobb?!!"

" Livet är kort och fullt av prövningar. ♥ Men VI är ju gjorda av stål så vi fixar det mesta, visst!?!!!
Jag längtar så himla mycket efter dig och dina syskon. Ni är mitt allt mitt guld. Jag hoppas du förstår det. "

Ja, det var till sonen då som hon ämnade placera mitt i mordet på sin far, gosiga gumsegumsan!
DB : " Ja, mamma tänk när du bad mej släppa myssoffan rätt ner på tvillingarnas pappa " = nu har sonen iallafall förstått och accepterat läget 2) Sen kan jag inte låta bli att kommentera på den universitetsutbildades ordval efter en fråga : " visst " : heter det inte : " eller hur " ? Har JM någon typ av dyslexi ( hon ändrar ju förövrigt även handstil ) ?
Citera
2017-05-21, 17:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
DB : " Ja, mamma tänk när du bad mej släppa myssoffan rätt ner på tvillingarnas pappa " = nu har sonen iallafall förstått och accepterat läget 2) Sen kan jag inte låta bli att kommentera på den universitetsutbildades ordval efter en fråga : " visst " : heter det inte : " eller hur " ? Har JM någon typ av dyslexi ( hon ändrar ju förövrigt även handstil ) ?
Hon har nåt som heter narcissolexi tror jag? Det är nåt alldeles eget som nog ingen når upp till.
Citera
2017-05-21, 17:47
Avslutad
Citat:

Edit. Jag glömde ju att det är samma ord som till Julia med - eller uppmaning är väl mer korrekt ordval...

" Jag fick nyss veta vad som hänt var inte orolig, jag tar allt ansvar."

" Det är bra att ni syskon håller ihop. Det är när det "stormar" det gäller att hålla samman de man (hjärta med David ritat) älskar och bryr sig om"
När folk blir arga vräker de ur sig saker. "Jag vill skiljas" är en klassiker i de sammanhangen.

Gåta: Vet du hur man skiljer ett förhastat ord uttalat i ilska från en genuin önskan att skiljas?

Svar: I det senare fallet lämnar man in en skilsmässoansökan.
Citera
2017-05-21, 17:49
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
När folk blir arga vräker de ur sig saker. "Jag vill skiljas" är en klassiker i de sammanhangen.

Gåta: Vet du hur man skiljer ett förhastat ord uttalat i ilska från en genuin önskan att skiljas?

Hur vet du att han inte försökt få henne att skriva på? Det ligger ju i hennes intresse att förneka det.

Han hade ju skrivit ut skilsmässopapper som låg hemma hos hans föräldrar. Det har hans syster vittnat om.
Citera
2017-05-21, 17:52
Medlem
develis avatar
Citat:

Hahahaha! Med tanke på familjära ting såsom barns språkutveckling och skilsmässor:
finns du på riktigt?

Hon är det galnaste fruntimmer inom svensk rättshistoria och du försöker dig på långsökta bortförklaringar så man gapskrattar!
Citera
2017-05-21, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Hur vet du att han inte försökt få henne att skriva på? Det ligger ju i hennes intresse att förneka det.

Han hade ju skrivit ut skilsmässopapper som låg hemma hos hans föräldrar. Det har hans syster vittnat om.
Bägge behöver inte ha skrivit på för att man ska kunna ansöka om skilsmässa. Det kan den ena parten göra helt på egen hand.
Citera
2017-05-21, 17:55
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren

Tror snarare att hon styr med ordet "visst". Skulle hon skriva "eller hur" skapar det en tvekan.

Dock funderar jag fortfarande om hon verkligen har en akademisk examen som Socionom.

För övrigt har jag börjat haja till när jag hör någon heta Johanna. Förr klingade namnet varmt, generöst och vackert. Nu klingar det kallt, hårt och grymt.
Citera
2017-05-21, 17:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Bägge behöver inte ha skrivit på för att man ska kunna ansöka om skilsmässa. Det kan den ena parten göra helt på egen hand.
De har två minderåriga barn. Plingar det till nånstans?
Slår snart i gonggongen för din del.
Citera
2017-05-21, 17:56
Avslutad
Citat:
Hahahaha! Med tanke på familjära ting såsom barns språkutveckling och skilsmässor:
finns du på riktigt?

Hon är det galnaste fruntimmer inom svensk rättshistoria och du försöker dig på långsökta bortförklaringar så man gapskrattar!
Intressant att nån finner anledning att skratta åt det här.

Nu spelar det ingen roll vad du hittar på - inlämnad skilsmässoansökan or in didn't happen.
Citera
2017-05-21, 17:57
Medlem
Zisselas avatar
Citat:

Ja, men om man inte är överens måste man göra en ansökan om stämning.

Och dessutom har gemensamma barn är det vanligt att oeniga parter gör livet surt för varandra med barnen som slagträ.
Senast redigerad av Zissela 2017-05-21 kl. 18:02.
Citera
2017-05-21, 17:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Intressant att nån finner anledning att skratta åt det här.

Nu spelar det ingen roll vad du hittar på - inlämnad skilsmässoansökan or in didn't happen.
Ja jag ASGARVAR åt dig för närvarande, men finner rättsfallet i sig otroligt tragiskt för barnens skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in