Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-21, 07:52
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Ja, svensken min er forjævlig, det er vi helt enige om, men jeg får så kjeft herinne når jeg skriver norsk. Nuvel, nå blir det norsk likevel.
Tova lyktes med sitt liv. B*lly lyktes ikke med sitt. Om B*lly er GM? Nei det vet vi ikke.
Om man besitter ett uns av intelligens och har ett spår av logiskt tänkande så vet man att Billy är mördaren. Du verkar sakna både och.
Citera
2017-05-21, 07:58
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av determinedtobeme
Vad vet man om mgm:s föräldrar? God relation till sonen? Var befann de sig denna natt?
Det man vet är att MGM far är en kvinnomisshandlare och glad i flaskan. Var dom var kvällen /natten då deras son mördade Tova har inte framgått någonstans.
Citera
2017-05-21, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av determinedtobeme
han har fått tag på något tillhygge och drämt till...

Det där med "tillhygge" har blivit korrigerat. De har bara bekräftat att hon blivit utsatt för "yttre våld" och att skjutvapen inte använts.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tovas-kropp-slapades-langs-strandkanten/

Kolla vad förhörsledaren svarar 50 sekunder in i videoklippet.

Billy kanske tog strypgrepp på henne tills hon avled, eller klådde upp henne. Blåmärken, alltså.

Inget tillhygge är angivet.
Citera
2017-05-21, 08:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av midfuckyou
Vet ej, men köper han på nätet eller får av läkare o säljer de vidare för o täcka sina kostnader av de han sysslar med. De är SVINDYRT att vara piller torsk om man inte kan täcka med annat fuffens.

Här nere är det vardagsmat sedan många år tillbaka, det skickas upp. idiot.
Citera
2017-05-21, 09:21
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretty-spry
Det där med "tillhygge" har blivit korrigerat. De har bara bekräftat att hon blivit utsatt för "yttre våld" och att skjutvapen inte använts.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tovas-kropp-slapades-langs-strandkanten/

Kolla vad förhörsledaren svarar 50 sekunder in i videoklippet.

Billy kanske tog strypgrepp på henne tills hon avled, eller klådde upp henne. Blåmärken, alltså.

Inget tillhygge är angivet.

Men man kunde i alla fall inte se några tydliga märken/skador på hans händer på häktningsförhandlingen. Har man slagit någon så mycket att den avlider borde det väl bli några synliga märken, typ på knogarna, även om det är en person som är betydligt mindre?
Citera
2017-05-21, 11:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det måste ju finnas några i tråden som känner Billy och kan berätta mer om honom.
Lite flyttfågel då han han har bott både i Vännäs och i Forsa, Hudiksvalls kommun.

Från Expressens info om Billy. Mina tillägg inom parentes.

22-ÅRINGEN
• Uppvuxen i Hudiksvallstrakten men har spenderat delar av uppväxten på en annan ort, där han bland annat gått grundskolan och fordonsprogrammet på gymnasiet. Såväl på grundskolan som i gymnasiet fick han godkänt i allt.
(Han gick enligt hans facebook på Liljaskolan i Vännäs i Västerbotten. Bodde troligen hos mamman som bor i närheten av Vännäs)

• Tillbringade nyligen tid i en annan svensk stad för att ta taxikort, men flyttade tillbaka till Hudiksvall efter att ha stoppats drogpåverkad i en bil.
(Har studerat taxi förare vid Grönlunds Yrkesutbildningar i Stockholm enligt hans facebook.)

• Har inte gjort värnplikten.

• Hade varit tillsammans med Tova Moberg i flera års tid när förhållandet tidigare i år tog slut efter att han polisanmälts för att ha misshandlat henne.
(Billy polisanmäldes den 19 mars 2017 för misshandel av Tova. Brottsplatsen för misshandeln angavs till samma by där Tova hittades avliden.)

• Förekommer under sex avsnitt i belastningsregistret. Har fått strafföreläggande tre gånger: Brott mot vägtrafikregisterlagen, brott mot knivlagen och ringa narkotikabrott. Lika många gånger har han dömts till dagsböter i tingsrätten. Domarna gäller olovlig körning, ringa narkotikabrott i två fall samt rattfylleri.
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tovas-expojkvan-skulle-ta-tag-i-sitt-liv/

Jag har tidigare i tråden lagt ut en intervju med vänner från tiden i Vännäs. Alla har bara gott att säga om honom. De som känner honom från Njutånger/Forsa här tråden och i artiklar har annan bild. Svartsjuk, kontrollerande, våldsam.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-21 kl. 12:09.
Citera
2017-05-21, 12:36
Medlem
Ambelains avatar
Hade Tova blivit Strypt?
Dvs finns det tydliga uttalanden från polisen om den saken, eller är det bara en tori från Flashback?

Men ... hade inte detta kunnat vara ett sk "Älg-fall" ... ?

Det är ju inte första gången en kvinna blir attackerad av en arg älg, som då lämnar märken på kroppen som får polisen att omedelbart tänka på misshandel.

Vad tyder isf på Älg ?

- Pojkvännen blev "mycket förvånad" när Tovas pappa kom och letade på morgonen.

- Tova hittades i grunt strandvatten bara 20 meter utanför pojkväns hus.

- Tovas kropp var full av blåmärken och tydligt mörbultad.

- Tova hade tydligen Inte avlidit på fyndplatsen, utan släpats ut i vattnet. (hade det inte kunnat bero
på att hon Flydde ut i vattnet istället? För att tex försöka freda sig från den attackerande älgen?)

och ja, det är ju mitt ute i skogen, i älgens hemmamiljö.

Men, precis som i det tidigare uppmärksammade fallet med en älgattack så kan det bli svårt att bevisa något sådant.
och här i detta fallet så hittades ju dessutom ofret i vatten. Dvs vatten som kanske kan tvätta bort eventuella älg-relaterade spår (hår, saliv etc).

En älgattack ger väl väldigt många blåmärken, antar jag iaf.
För att det skulle bli likadant under en "kvinnomisshandel" så hade det väl isf krävts att gärningsmannen totalt gick bärsärkagång, tappade förståndet fullständigt och bara slog och slog helt besinningslöst.

Ja jag vet inte, men jag tycker iaf att det är Så Skrämmande att så många så fort bara bestämmer sig för att den Misstänkte bara Måste vara skyldig.
Allt från privatpersoner till tidningsskribenter (som borde ha ett större ansvar, som borde mana till lugn och eftertanke).
Polisen kommer naturligtvis att ta till sig av det som skrivs, tolka det som "folkopinionen".
När det de Borde göra är att vara öppna under hela utredningens gång, pröva både möjliga och omöjliga spår och teorier.

För, det låter ju bara SÅ urbota jävla korkat som helst att släpa ut den nyss mördade fd flickvännen bara 20 meter i vattnet utanför det Egna Huset.
och sen Gå och Lägga sig för att Sova ... !!!
Med fd flickvännen Död, direkt Utanför Huset ?!?!?!

Det är ju så idiotiskt att det faller på sin rimlighet.
Vem hade gjort något sådant liksom?
På vilket sätt hade det varit att "försöka gömma undan kroppen"??
Citera
2017-05-21, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Hade Tova blivit Strypt?
Dvs finns det tydliga uttalanden från polisen om den saken, eller är det bara en tori från Flashback?

Det är ju inte första gången en kvinna blir attackerad av en arg älg, som då lämnar märken på kroppen som får polisen att omedelbart tänka på misshandel.

Vad tyder isf på Älg ?

- Tova hade tydligen Inte avlidit på fyndplatsen, utan släpats ut i vattnet. (hade det inte kunnat bero
på att hon Flydde ut i vattnet istället? För att tex försöka freda sig från den attackerande älgen?)

Men, precis som i det tidigare uppmärksammade fallet med en älgattack så kan det bli svårt att bevisa något sådant.
och här i detta fallet så hittades ju dessutom ofret i vatten. Dvs vatten som kanske kan tvätta bort eventuella älg-relaterade spår (hår, saliv etc).

För att det skulle bli likadant under en "kvinnomisshandel" så hade det väl isf krävts att gärningsmannen totalt gick bärsärkagång, tappade förståndet fullständigt och bara slog och slog helt besinningslöst.

Ja jag vet inte, men jag tycker iaf att det är Så Skrämmande att så många så fort bara bestämmer sig för att den Misstänkte bara Måste vara skyldig.
Allt från privatpersoner till tidningsskribenter (som borde ha ett större ansvar, som borde mana till lugn och eftertanke).
Polisen kommer naturligtvis att ta till sig av det som skrivs, tolka det som "folkopinionen".
När det de Borde göra är att vara öppna under hela utredningens gång, pröva både möjliga och omöjliga spår och teorier.

För, det låter ju bara SÅ urbota jävla korkat som helst att släpa ut den nyss mördade fd flickvännen bara 20 meter i vattnet utanför det Egna Huset.

Mörbultad och full av blåmärken?? Har jag missat något? "Utsatt för yttre våld" behöver inte betyda mörbultad. Räcker med ett slag i huvudet.

Sen säger du att hon inte avlidit på fyndplatsen men ändå kanske flytt dit(till vattnet) för att söka skydd från den påstådda älgen.

Man har heller ingen rätt att häkta någon bara för att man känner för det.

Läs igenom det du skrev och ta en funderare på hur logiskt det är...
Citera
2017-05-21, 13:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Hade Tova blivit Strypt?

Vad tyder isf på Älg ?

Ok, hört om ett fall av älgattack på en kvinna som försvann spårlöst i USA, om jag inte minns fel. Men....

Vet inte om du skämtar, eller är ironisk?

Detta låter väl ändå som det minst troliga av alla scenarior? Skulle ingen hört något? Billy var hemma då, hon skulle gå ut själv till en "taxi" av något slag. Och taxin skulle åkt därifrån utan passagerare och dessutom skulle de i bilen aldrig hört av sig om den uteblivna medåkaren?

Dessutom har man väl sagt att man har en trolig plats för var mordet skett.

Sen undrar jag om detta med att Billy lagt sig för att sova. Har detta kommit fram i media?

Tråden har tyvärr blivit alltför otymplig, med så mycket onödigt bråk och troll. Orkar inte läsa alla inlägg eller ens söka på allt jag undrar över.
Senast redigerad av notknapparen 2017-05-21 kl. 13:15.
Citera
2017-05-21, 13:14
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Mörbultad och full av blåmärken?? Har jag missat något? "Utsatt för yttre våld" behöver inte betyda mörbultad. Räcker med ett slag i huvudet.

Sen säger du att hon inte avlidit på fyndplatsen men ändå kanske flytt dit(till vattnet) för att söka skydd från den påstådda älgen.

Man har heller ingen rätt att häkta någon bara för att man känner för det.

Läs igenom det du skrev och ta en funderare på hur logiskt det är...
Hehe, jag tror nog att det är Du som är i behov av att läsa vad du skrev en gång till ...

För ... hur Menar du egentligen att åklagaren har gjort när han beslutade sig för att just häkta den misstänkte?

Var det inte för att åklagaren just "kände för det" (uttryckt på ett krasst cyniskt vis slart).
Men du Vvet såklart lika bra som alla andra att det inte fanns några bevis i det läget.
orsaken till att de beslöt sig för att häkta honom var ju för att han var en traditionell, statistisk, huvudmisstänkt (som fd pojkvän, som boende på fyndplatsen, som hade registrerad historia av våld mot det aktuella brottsoffret).

Men inget av de saker är några bevis för mord.
Det vet du lika bra som alla andra.

I ett sånt läge så Häktar man den som är huvudmisstänkt.
orsaken till att man just Häktar är för att kunna Utreda den misstänktes eventuella skuld.
Genom bla Förhör.

Krasst och cyniskt uttryckt så är det åklagaren gör faktiskt inget annat än att han Tror.

Du, å andra sidan, kanske Tror att det räcker med att just Tro att någon är skyldig för att den ska vara skyldig också.
Men så enkelt är det inte riktigt ...

---

Kommer du inte ihåg det så omtalade fallet med älgen som dödade en kvinna?
Hennes man blev inte bara misstänkt för att ha mördat henne, han dömdes för mord också.

Inte förrän Långt, Långt senare var det nån som analyserade dna-spåren och hittade spår av ... ÄLG.

Han frikändes.
Fick till slut upprättelse alltså.

Men han kunde aldrig flytta tillbaka till sin hemby, för hans forna grannar var precis såna som Du - dvs såna som bara automatiskt Tror att allt som polisn säger bara måste vara sant, oavsett bevis.

Jag säger bara att man Bör söka andra alternativ, inte bara följa en teori.
och Älg-teorin är fullt gångbar.
Det har, bevisligen hänt förr.

Dessutom så Nekar den misstänkte som bekant (eller har du glömt det)?
Det är dessutom väldigt vansinnigt att gömma den person man nyss slagit ihjäl bara 20 meter från ens eget hus, för att sen till på köpet Gå och lägga sig, för att sova ...
Vilken galning hade gjort ngt sådant
T.o.m. en vansinnesman hade ju haft vett nog att faktiskt Gömma kroppen (nej, inte utanför sitt eget hus haha.)
Citera
2017-05-21, 13:23
Medlem
Gällande polisen och koll på bilar och det här uppe så har polisen rätt så bra koll.
Trafikpolisen och de i yttre tjänst är väldigt ofta ute på kontroller, i princip dagligen och cirkulerar alltid kvällstid under helger osv. De har bra koll på alla yngre som är ute och hänger runt i bilarna, dvs "volvoraggarna" och epakillarna osv. Det finns ju alltid samlingsplatser för detta lite här och där.
Tom jag som inte ens känner den yngre generationen har liksom koll på hur människorna ser ut som kör den och den bilen och som är ute jämt och cirkulerar.
Förra året stoppades farsan min typ 5 ggr under loppet av några månader då han körde en äldre mercedes, enbart för att de varit så mycket stölder och liknande i området med mercedes inblandade så dom hade span på alla mercor som var av modell äldre.

För övrigt åkte jag förbi gården sent igår kväll, stora avspärrningar, några gravljus stod fortfarande och brann vid vägkanten. Riktigt kusligt att vara på plats och tänka tillbaka på "vad hände egentligen den där natten" när man satt där igår, helt öde, verkade inte vara bevakning på huset nu, om de inte stod inne vid huset då.
Citera
2017-05-21, 13:24
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, hört om ett fall av älgattack på en kvinna som försvann spårlöst i USA, om jag inte minns fel. Men....

Vet inte om du skämtar, eller är ironisk?

Detta låter väl ändå som det minst troliga av alla scenarior? Skulle ingen hört något? Billy var hemma då, hon skulle gå ut själv till en "taxi" av något slag. Och taxin skulle åkt därifrån utan passagerare och dessutom skulle de i bilen aldrig hört av sig om den uteblivna medåkaren?

Sen undrar jag om detta med att Billy lagt sig för att sova. Har detta kommit fram i media?

Tråden har tyvärr blivit alltför otymplig, med så mycket onödigt bråk och troll. Orkar inte läsa alla inlägg eller ens söka på allt jag undrar över.
Älg-fallet är från Sverige.

Du kan Googla, det tar inte lång tid. Det är ett väldigt uppmärksammat fall.
Just eftersom den dömde alltså blev rentvådd efter att först ha tvingats sitta i fängelse för ngt han alltså inte gjort.

Men vadå "taxi"?

Menar du att Billy hade varit i maskopi med taxichauffören eller?

Jag vet inget om någon taxi.

Men jag kan mkt väl tänka mig att Billy alltså lade sig för att sova efter att Tova gått.
Hade han sen varit både berusad och omtöcknad av "piller" så hade han ju sovit så djupt att han inte hade hört något.
Enligt hans kompisar hade han handlat både alkohol samt "piller", så de båda satt förmodligen och söp och kanske pillertrillade under kvällen, in på natten.

På morgonen när Tovas pappa kom för att söka efter in dotter så blev tydligen Billy "mycket förvånad" när han fick reda på att Tova alrig kommit hem.
Dvs det var pappans ord, hur pappan förstod Billys reaktion på de nyheterna.

Du hade väl också blivit "mycket förvånad" om du fått reda på att den gäst som gått ifrån dig på kvällen aldrig kommit hem till sitt hem efter att ha gått från dig, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in