Citat:
Ursprungligen postat av
Jubbero
Precis som Pastakrydda har jag återkommit efter lite frånvaro, dels beroende på jobb men också kombinerat med en intressant resa genom "skymningslandet" där Mats och inte minst Lars, både håller till och tidigare hållit till.
Jag vill också passa på att ge en extra eloge till Singlestar, för ditt enorma arbete.
I skrivande stund vill jag fråga om det har diskuterats nåt mer djupgående varför just Norr Bertilsbo valdes till den makabra fyndplatsen.
Efter att ha besökt området och talat med ett par engagerade och rätt insatta personer, framstår valet av plats som rätt intressant.
Det är definitivt inte ett ställe man hamnar på av slumpen, utan en viss kännedom fanns redan innan mordet skedde.
En given följdfråga uppstår då om det är troligt att en kinesisk triad kan se stället som en logisk plats eller om eventuellt Lindas, dåvarande, blivande make har en tidigare koppling till platsen.
Medan några förhoppningsvis funderar en stund kring detta, vill jag passa på att påminna Fagro om att det kanske är dags att ta tag i det det där som Mats inhandlade tiden innan mordet.
Du vet, Fagro.......de där förpackningarna med engångsmaterial. Troligen tre förpackningar varav en var öppnad och uppenbarligen använd. Hör med Mats....han kommer att veta vad det handlar om.
Skulle du kunna utveckla lite mer kring varför du upplever att platsen inte är nånstans man hamnar av en slump? Eller vill du, av någon anledning, hålla inne med de tankarna än så länge?
Spontant tänker jag att huruvida MA kände till platsen sedan innan eller ej kan påverka sannolikheten både vad gäller huruvida "fyndplats = brottsplats" och huruvida Lindas död var "dråp eller mord". Givetvis skulle det även vara ytterligare ett indicium till Mats nackdel i skuldfrågan.
Om, som t.ex.
SingleStar menar, det är så att fyndplatsen är brottsplatsen - hur kom det sig att Mats fick med sig Linda till en plats mitt ute i skogen? Vad var "ursäkten" för att köra in där? Och vet vi ens vem som körde bilen?
I sammanhanget tänkte jag även påminna om ett par tidigare inlägg i tråden, som kan vara intresse att ta sig en titt på igen för de som redan sett dom, eller en första titt för nya läsare i tråden.
Inlägg 1 handlar om MAs redogörelse för "rundturen" och ifall den ens delvis har skett alls.
Inlägg 2 handlar om vilka versioner av rundturen som MA presenterat i olika sammanhang.