2017-05-20, 02:37
Medlem
flygandeflaxs avatar
Ja just obildad tror jag inte man skulle kunna säga att jag är. Men visst naiv. Och det är väl inget som 1. är jätteovanligt 2. Har med intelligens att göra (det är faktiskt inte en synonym till mindre intelligent)

Det går att leva sida vid sida. det vi ser nu är människor med en helt ny uppsättning lagar som hör hemma på medeltiden. Som varje dag går här i Sverige /Frankrike/Danmark etc och hatar det västerländska samhället.

Men vad vet jag. Kanske är det jag som ligger i riskzonen, jag får ju vissa föraningar om detta när jag läser tråden. Kanske är det inte sharialagar jag ska oroa mig för utan den stora nolocausten - naivas holocaust - som kommer att stegvis utföras när Meiji et al tar makten. Brinnande förtorter å sido, det värsta är ju alla naiva svenskar. Vi skjuts prydligt uppställda mot väggen när det är dags för rätt och rättarting... kanske var det vi som var problemet från början? Kanske handlar det inte alls om extrema religiösa riktningar? Kanske var det t o m VI som stod bakom terrordåden?
Nu får ni fan ta och ge er. Hata på rätt personer/grupper.
Citera
2017-05-20, 05:56
Medlem
Våldsam smitningsolycka

Gymnasistgatan När räddningsmanskapet kom fram hade redan en eller flera personer springande lämnat en krockad och vält bil. Polisen försökte att söka med hund men fick ge upp då många personer rörde sig i området. Enligt uppgift på platsen hade bilföraren lekt med bilen och sedan kort in i parkerade bilar längs längs gatan.

http://www.pppress.se/index.php?option=com_content&view=article&id=16203 %253APPOLY2-20170519&catid=77%253Apppress&Itemid=435
Senast redigerad av ascheberg 2017-05-20 kl. 06:01.
Citera
2017-05-20, 07:54
Medlem
Nattens händelser i Malmö

– Flera personer har ringt in om bilar som buskört vårdslöst på Gymnasistgatan och uppges ha tävlat med varandra, säger Kim Hild vid polisens ledningscentral.

En bil ska i samband med buskörningen har voltat. Men när polis kom till platsen var inga personer kvar i bilen.

– Det är någon som larmar att en bil voltar och ser sedan en person springa från platsen, så vi har ingen misstänkt, säger Kim Hild.

Den bil som voltade ska ha stulits tidigare samma kväll på Bergsgatan.

06.14: Tidigt på fredagsmorgonen inträffade en skadegörelse på en förskola i Malmö. Händelsen inträffade på Idaborgsgatan där en man krossade en eller flera rutor på förskolan.

http://24malmo.se/2017/05/20/nattens-handelser-i-malmo/
Senast redigerad av ascheberg 2017-05-20 kl. 07:58.
Citera
2017-05-20, 12:09
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
Ja just obildad tror jag inte man skulle kunna säga att jag är. Men visst naiv. Och det är väl inget som 1. är jätteovanligt 2. Har med intelligens att göra (det är faktiskt inte en synonym till mindre intelligent)

Det går att leva sida vid sida. det vi ser nu är människor med en helt ny uppsättning lagar som hör hemma på medeltiden. Som varje dag går här i Sverige /Frankrike/Danmark etc och hatar det västerländska samhället.

Men vad vet jag. Kanske är det jag som ligger i riskzonen, jag får ju vissa föraningar om detta när jag läser tråden. Kanske är det inte sharialagar jag ska oroa mig för utan den stora nolocausten - naivas holocaust - som kommer att stegvis utföras när Meiji et al tar makten. Brinnande förtorter å sido, det värsta är ju alla naiva svenskar. Vi skjuts prydligt uppställda mot väggen när det är dags för rätt och rättarting... kanske var det vi som var problemet från början? Kanske handlar det inte alls om extrema religiösa riktningar? Kanske var det t o m VI som stod bakom terrordåden?
Nu får ni fan ta och ge er. Hata på rätt personer/grupper.

Projicerar du? Vill *du själv* skjuta andra människor "prydligt uppställda mot väggen", varför det faller sig naturligt för dig att tro, att det vill (de flesta) andra människor också göra??

Du har "levt i förhoppning", att det skulle vara möjligt att skapa ett samhälle i Sverige, där många människor från m-y-c-k-e-t olika kulturer "lever ihop" på ett sätt, som aldrig tidigare skett i världshistorien.

Nu ser du resultatet av dina "förhoppningar", som du själv skriver, du ser "människor med en helt ny uppsättning lagar som hör hemma på medeltiden. Som varje dag går här i Sverige /Frankrike/Danmark etc och hatar det västerländska samhället."

Du ser en galopperande kriminalitet, terrordåd, en eskalerande korruption, dagliga mordbränder m.m.... och det kommer att öka och öka i omfattning. Det som rapporteras om "nattens händelser" i Malmö är bagateller i Nya Sverige:

Citat:
– Flera personer har ringt in om bilar som buskört vårdslöst på Gymnasistgatan och uppges ha tävlat med varandra, säger Kim Hild vid polisens ledningscentral.

En bil ska i samband med buskörningen har voltat. Men när polis kom till platsen var inga personer kvar i bilen.

– Det är någon som larmar att en bil voltar och ser sedan en person springa från platsen, så vi har ingen misstänkt, säger Kim Hild.

Den bil som voltade ska ha stulits tidigare samma kväll på Bergsgatan.

06.14: Tidigt på fredagsmorgonen inträffade en skadegörelse på en förskola i Malmö. Händelsen inträffade på Idaborgsgatan där en man krossade en eller flera rutor på förskolan.

-----

Som sagt, tänkande människor var givetvis "emot från början" att svenska politiker sjösatte ett fullskaligt projekt, som aldrig tidigare realiserats under världshistorien.
Senast redigerad av Meiji 2017-05-20 kl. 12:12.
Citera
2017-05-20, 12:55
Medlem
flygandeflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Projicerar du? Vill *du själv* skjuta andra människor "prydligt uppställda mot väggen", varför det faller sig naturligt för dig att tro, att det vill (de flesta) andra människor också göra??

Du har "levt i förhoppning", att det skulle vara möjligt att skapa ett samhälle i Sverige, där många människor från m-y-c-k-e-t olika kulturer "lever ihop" på ett sätt, som aldrig tidigare skett i världshistorien.

Nu ser du resultatet av dina "förhoppningar", som du själv skriver, du ser "människor med en helt ny uppsättning lagar som hör hemma på medeltiden. Som varje dag går här i Sverige /Frankrike/Danmark etc och hatar det västerländska samhället."

Du ser en galopperande kriminalitet, terrordåd, en eskalerande korruption, dagliga mordbränder m.m.... och det kommer att öka och öka i omfattning. Det som rapporteras om "nattens händelser" i Malmö är bagateller i Nya Sverige:

-----

Som sagt, tänkande människor var givetvis "emot från början" att svenska politiker sjösatte ett fullskaligt projekt, som aldrig tidigare realiserats under världshistorien.

Men du verkar inte förstå ironi. Och dessutom blir det hela lite fel när vissa av er i Sd (om du nu röstar på sd) hatar naiva svenskar mer än vad ni hatar sharia-fradgande våldsmän...
- som sagt har jag diskuterat frågan med vettiga sd-are som inte hade något intresse av att stämpla mej som korkad vänsterpartist som "vaknat för sent". I stället givande diskussion om vad som borde göras. Hoppas att den typen av personer dominerar partiet.
Citera
2017-05-20, 13:09
Medlem
flygandeflaxs avatar
Vi kan också tala om trafiken i Malmö. Ingen säger det rätt ut men i stort sett alla som "Kör rally" är unga mena-män i BMW. Så trafiken i Malmö är ännu ett stort problem.
Likadant med alla nyanlända som inte vet vad skyltar betyder. De går mitt i cykelbanor, de cyklar helt utan hänsyn och det sorgliga är att det inte ens beror på elakhet utan okunskap.
Att kör bil i Malmö är en mardröm, att vara fotgängare i Malmö är en mardröm och att vara cyklist i Malmö är... ja fyll i själva.
Vi måste tala om alla dessa körkort som utfärdas på oseriösa körskolor och all olovlig körning.
Det är kaos på många områden i den här stan, trafiken är ett av dem.
Citera
2017-05-20, 13:10
Medlem
flygandeflaxs avatar
Om jag kör i Malmö är det alltid en BMW bakom mig i röven som tutar fast jag håller hastigheten. Ok en och annan sur jävel med svenskt påbrå kan man också skymta i backspegeln men många extremt otåliga män som tydligen inte kan läsa svenska siffror.
Citera
2017-05-20, 13:55
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Men du verkar inte förstå ironi. Och dessutom blir det hela lite fel när vissa av er i Sd (om du nu röstar på sd) hatar naiva svenskar mer än vad ni hatar sharia-fradgande våldsmän...
- som sagt har jag diskuterat frågan med vettiga sd-are som inte hade något intresse av att stämpla mej som korkad vänsterpartist som "vaknat för sent". I stället givande diskussion om vad som borde göras. Hoppas att den typen av personer dominerar partiet.

Det du skrev var oförskämt. Du skrev:

Citat:
Kanske är det inte sharialagar jag ska oroa mig för utan den stora nolocausten - naivas holocaust - som kommer att stegvis utföras när Meiji et al tar makten. Brinnande förtorter å sido, det värsta är ju alla naiva svenskar. Vi skjuts prydligt uppställda mot väggen när det är dags för rätt och rättarting...

Om detta var ironi, så är den synnerligen smaklös. Vidare är det svårt att kommunicera ironi på nätet och därför bör man tydligt ange, om man ägnar sig åt ironi tex. genom att avsluta med "(ironi)".

IRL skulle jag f.ö. aldrig framföra någon kritik till en naiv/obildad/enfaldig (välj själv vad du tycker stämmer bäst) vänsterpartist (?), som upptäckt att hon "vaknat för sent". Vad vore vitsen med det?

Citat:
Vi kan också tala om trafiken i Malmö. Ingen säger det rätt ut men i stort sett alla som "Kör rally" är unga mena-män i BMW. Så trafiken i Malmö är ännu ett stort problem.
Likadant med alla nyanlända som inte vet vad skyltar betyder. De går mitt i cykelbanor, de cyklar helt utan hänsyn och det sorgliga är att det inte ens beror på elakhet utan okunskap.
Att kör bil i Malmö är en mardröm, att vara fotgängare i Malmö är en mardröm och att vara cyklist i Malmö är... ja fyll i själva.
Vi måste tala om alla dessa körkort som utfärdas på oseriösa körskolor och all olovlig körning.

Citat:
Om jag kör i Malmö är det alltid en BMW bakom mig i röven som tutar fast jag håller hastigheten. Ok en och annan sur jävel med svenskt påbrå kan man också skymta i backspegeln men många extremt otåliga män som tydligen inte kan läsa svenska siffror.

Ja, så här blev det, föga förvånande. Läste att körskolor (förmodligen med svensk personal) specifikt måste lära ut, att högerregeln eller vem som ska ha företräde i en rondell gäller även när en man möter en kvinnlig bilförare...
Senast redigerad av Meiji 2017-05-20 kl. 14:02.
Citera
2017-05-20, 14:33
Medlem
it-takes-2s avatar
Ni släpper vi diskussionen om naiva människor som sent (men bättre än aldrig) vaknat upp och insett hur illa det är i samhället. Det viktiga nu är att stoppa ytterligare asylinvandring innan vi har återställt förtroendet för ledares och myndigheters förmåga att vända samhällsutvecklingen. Tyvärr ser resan dit ut att vara väldigt lång. Det politiska läget med minoritetsallianser gynnar enbart mörkerkrafterna.

Släpp in SD i värmen på allvar och inse att de gjort upp med sitt förflutna och vill landet Sveriges bästa. En fjärdedel av befolkningen skulle idag lägga sin röst på SD och ytterligare en femtedel på M som nu slår full bakut mot Reinfeldts mångfaldsexperiment. Dessa partier representerar alltså 4 av 10 personer som fått nog. Det räcker nu. Ge oss tillbaka ett samhälle vi vill fortsätta leva i.
Citera
2017-05-20, 14:55
Medlem
Citat:
Tack för ditt tidigare inlägg om hur du ändrat dig och hur du upplever Malmö. Jobbar i ett berikat område i en liten stad och vi har det stökigt hela tiden. Då brukar jag fundera på hur det ser ut i de större städerna.
Citera
2017-05-20, 17:34
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
INVANDRARVÅLD. Han skrek på morfin mot smärtan efter ett skott genom lungan, men fick inget. Då hotade den 20-årige mannen att våldta och döda sköterskan. Nu dömer Malmö tingsrätt honom till 100 dagsböter á 50 kronor och skadestånd på 5.000 kronor var till två sköterskor. Totalt 15.000 kronor.
https://petterssonsblogg.se/2017/05/19/skottskadad-doms-for-dods-och-valdtaktshot-mot-skoterskor-men-far-lindrigare-straff-an-snattare/#more-215742
Citera
2017-05-20, 19:19
Medlem
ufomongos avatar
Citat:

Som boende i Malmö undrar jag konstant varför vi tillåter araber att ha körkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in