2017-05-20, 14:40
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Regnr kollas automatiskt sedan 2011 av alla polisbilar.
Poliserna får bara en notis på skärmen, de behöver aldrig "kolla upp" bilar på det viset längre.

Du ser en bil Vem är ägare ? Vem kör ?
Du tror inte polisen ser i datorn att en viss ägare ej har körkort?
Senast redigerad av kardashanarsel 2017-05-20 kl. 14:43.
Citera
2017-05-20, 14:45
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ja. Du är medveten om att polisens bilar idag med automatik scannar av alla nummerplåtar? Om en bil framförs där ägaren inte har körkort blir man stoppad.
Samma sak gäller obesiktat, oskattat, dömd rattfyllerist osv.

Men herregud det är ju det jag säger
Citera
2017-05-20, 14:46
Medlem
Citat:
Tova Moberg hittades av polisens dykare 20 meter ut från stranden, på grunt vatten vid gården söder om Hudiksvall. Enligt misstankarna tog 22-åringen livet av henne med ett tillhygge och dumpade henne i sjön för att dölja sitt brott.

Vattenståndet är rekordlågt i år. Tror han drog ut henne i sjön och dumpade henne..
Ingen båt har krävts. Har säkert synts från Polishelikoptern när de lyste vid mörkrets infall.
Skulle tippa på vitt lakan motsvarande.
Citera
2017-05-20, 15:02
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satriale
Vattenståndet är rekordlågt i år. Tror han drog ut henne i sjön och dumpade henne..
Ingen båt har krävts. Har säkert synts från Polishelikoptern när de lyste vid mörkrets infall.
Skulle tippa på vitt lakan motsvarande.

Vitt lakan är nog mycket troligt men riktigt korkat av MGM. Tror inte han planerat detta, för då hade han nog gömt undan kroppen bättre. Kanske redan grävt en grop i förväg i skogen.

Jag skulle inte bli förvånad om han knappt tänkt på det här med teknisk bevisning. Tror inte han har så mycket kunskap om det heller.
Citera
2017-05-20, 15:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Du ser en bil Vem är ägare ? Vem kör ?
Du tror inte polisen ser i datorn att en viss ägare ej har körkort?

Tror att det var ett helt oplanerat mord.

Mgm får väldigt bråttom att plötsligt bli av med en kropp, som dessutom förmodligen är blodig. Han kanske måste städa undan bevis. Inte många timmar kvar till morgonen, Tova ska på tävling och hans kompisar vet att hon varit där. Dessutom är de utslängda. Han VET att han kommer bli nummer ett som misstänkt.

Att lyfta ca 50 kg eller mer i bilen (dessutom slapp) är inte lätt. Kanske tänkte han på att han inte ville lämna spår i sin bil. Han bor nära vatten. Kan vara lättare och fr a snabbare att dra kroppen dit. Kanske tänkte han att han i senare skede skulle flytta kroppen.

Att lämna kroppen där ju visserligen nära hans hem (understatement), men han kanske också vill verka oskyldig genom att åka till sin släkting (visst alibi) och inte vara oanträffbar hela natten. Dessutom finns risken att någon ser hans bil på natten om han är ute och letar efter dumpningsplats. Inte många bilar ute och kör då.

Tror inte att han tänkte helt klart i den situationen. Han var kanske också både berusad och påverkad av annat.

Sen har han ju tagit sig till sin släkting? Hur?
Citera
2017-05-20, 15:12
Medlem
Citat:
Regnr kollas automatiskt sedan 2011 av alla polisbilar.
Poliserna får bara en notis på skärmen, de behöver aldrig "kolla upp" bilar på det viset längre.

Jag måste svara på denhär, skriver sällan men lägg av nu förfan för det första, har du en bil och inget körkort skriver du den på någon annan och kör utan körkort, för det blir dyr försäkring om du skriver den på dig själv som inte har körkort, det trodde jag va SJÄLVKLART! Idioter, mördar man nån så skiter man i körkort och regler för att dumpa säckarna med kött... helt otroligt att ni tror att Alla radiobilar är utrustade med att kolla regnr automatiskt.. Det finne EN sån bil som åker runt i Stockholmstrakten, tror inte dom har fler i hudik.. polisen hade varit tvungen att stoppa var 10onde bil dom åker förbi annars, vilket helvetes jävla massa jobb det skulle bli, vet ni hur Jävla mycket äckligt pappersarbete det krävs för en bot på 1500kr? Ett skämt, och Många poliser skiter i hillbillys olovliga körning om inte nån kärringjävel ringer och tjatar om att han kör olovligt för då måste man visa att man "bryr" sig, medans dom förbannade svartingarna jävlas 24/7 och det finns det inga resurser till för man tar in dom och så har dom ingen id-handling och så släpper man ut dom och får sitta 6 timmar med jävla pisspappersjobb!! Sluta tro att polisen bryr sig om skitsaker, dom ser det hela tiden och dom skiter i det till 100% det lovar jag! Polisen gör BARA sånt som syns utåt och som folk kräver att dom gör!

Det blev långt, förlåt, Sluta bara vara dumma i huvudet nu.
Citera
2017-05-20, 15:26
Medlem
notknapparens avatar
Man kan nog glömma det där med styckning.

Otroligt blodigt jobb, spår överallt. Utan motorsåg hur jobbigt som helst. Många timmars jobb.
Citera
2017-05-20, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Otroligt blodigt jobb, spår överallt. Utan motorsåg hur jobbigt som helst. Många timmars jobb.

Nej, grisfest med motorsåg-
Vass filékniv vid alla leder och sen bara hammare eller köttyxa på leden.
Citera
2017-05-20, 15:36
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Absolut. finns inget att vinna på det heller när han ändå dumpade hela kroppen i samma sjön intill huset.
Citera
2017-05-20, 15:36
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kagelkung
Jag måste svara på denhär, skriver sällan men lägg av nu förfan för det första, har du en bil och inget körkort skriver du den på någon annan och kör utan körkort, för det blir dyr försäkring om du skriver den på dig själv som inte har körkort, det trodde jag va SJÄLVKLART! Idioter, mördar man nån så skiter man i körkort och regler för att dumpa säckarna med kött... helt otroligt att ni tror att Alla radiobilar är utrustade med att kolla regnr automatiskt.. Det finne EN sån bil som åker runt i Stockholmstrakten, tror inte dom har fler i hudik.. polisen hade varit tvungen att stoppa var 10onde bil dom åker förbi annars, vilket helvetes jävla massa jobb det skulle bli, vet ni hur Jävla mycket äckligt pappersarbete det krävs för en bot på 1500kr? Ett skämt, och Många poliser skiter i hillbillys olovliga körning om inte nån kärringjävel ringer och tjatar om att han kör olovligt för då måste man visa att man "bryr" sig, medans dom förbannade svartingarna jävlas 24/7 och det finns det inga resurser till för man tar in dom och så har dom ingen id-handling och så släpper man ut dom och får sitta 6 timmar med jävla pisspappersjobb!! Sluta tro att polisen bryr sig om skitsaker, dom ser det hela tiden och dom skiter i det till 100% det lovar jag! Polisen gör BARA sånt som syns utåt och som folk kräver att dom gör!

Det blev långt, förlåt, Sluta bara vara dumma i huvudet nu.

...bara ett passus från ett "körkortslöst slödder":
kört i det här landet sedan 1986 med utländskt körkort, dvs finns INTE registrerat i det svenska systemet. Kört MKT i både tjänst och privat, i Sthlm, andra städer och ute på landet. Inte blivit stoppad en endaste gång - so far! (NU kanske jag blir stoppad varje gång jag rattar ut från gården!!! ...nåväl... ...). Har man dödat något, med vilje eller ej, så skiter man i körkortstatus. Punkt.

Så nu slutar vi att vara dumma och inväntar på väsentlig brake, annan värdefull info som kan föra fallet eller tillföra tråden vidare på ett konstruktivt sätt.

(Fast det kanske blir extra tjafs när det inte händer så mycket i informationsväg som leder vidare?)

Nu tar jag mig en liten åktur....
Citera
2017-05-20, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Jag menar i små samhällen kollar polisen mer på reg nr på nätter tex Vet att de brukade stoppa ett fyllo utan körkort då o då de kände igen hans bil
Ja jag menar om han kör med bilen och om en polisbil dyker upp kan de kolla reg nr och sen stoppa den som kör Ja det menar jag !
Bor du i ett litet samhälle och vet det eller är du Polis?
Citera
2017-05-20, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Vitt lakan är nog mycket troligt men riktigt korkat av MGM. Tror inte han planerat detta,

Min gissning: hon har börjat att träffa/dejta Billy igen efter misshandeln, men har underlåtit att berätta detta för sin far (förstås). Lördag kväll sticker hon hem till Billy innan hon ska vidare på fest med kompisarna - antingen för lite lördagsmys eller kanske för att plocka upp lite sprit eller droger att ta med till festen.

Billy, eller möjligen båda två, blir fulla/höga allt eftersom det blir sent. Han hör hennes telefonsamtal med partypolarna, bli sur, och vill att hon ska stanna. Han ör ordentligt packad vid det här laget och börjar dra i henne, och bråk uppstår. Smockar till henne tills hon är livlös. Nu är klockan efter midnatt och Billy somnar, i tron att Tova "bara" svimmat/somnat. Han vaknar efter några timmar och konstaterar att hon är kall och död, och får panik.

Drar ut henne på gården och förmodligen rakt ner i vattnet. Antagligen utan vare sig bil eller skottkärra - hon väger "bara" 50 kilo och han går ju på adrenalin vid det här laget. Dumpar henne i tidiga morgontimman och drar så fort han kan ifrån gården.

Vad hände med hennes kläder/handväska/mobil, kan man undra.
Senast redigerad av pretty-spry 2017-05-20 kl. 16:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in