2017-05-20, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Hur kan övergrepp betyda oskyldighet?
Förhören var inte bara ett övergrepp. De innebär även att erkännandet om det finns saknar värde. dessutom så har de faktiskt åstadkomma en sak. De visar faktiskt att Robin med all sannolikhet inte såg något.
Citera
2017-05-20, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Varför säger du att det är hörsägen?
Vad är det annars?
Citera
2017-05-20, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Som sagt. Inget av bevisvärde finns, bara indicier.
Tror du att bröderna ens var vid platsen inom tidsramen för dråpet ?
De indicier han byggde på var alltså fabrikat. Det finns vad jag vet inget som tyder på att de var vid flytbryggan.
Citera
2017-05-20, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Förhören var inte bara ett övergrepp. De innebär även att erkännandet om det finns saknar värde. dessutom så har de faktiskt åstadkomma en sak. De visar faktiskt att Robin med all sannolikhet inte såg något.

Så du menar att andra brodern såg något?
Citera
2017-05-20, 12:58
Medlem
Citat:

Jasså ? På vilekt sätt då menar du ? Jag ser inte kopplingen. Du påstår att Robin blivit manipulerad från stund 1 ?
Tänk lite bredare på dessa scenarion, vilket är mest troligt ?
1. Polisen får efter någon vecka en bra känsla för vilka som ligger bakom mordet och vill pressa sig fram till sanningen på ett tveksamt sätt och lyckas till slut halvdant, utan att bevisa ngt.
2. Polisen manipulerar barnen från dag1 att komma med osanningar och falska påståenden och till slut också ett falskt erkännande som heller inte bandas.
Citera
2017-05-20, 12:58
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Men hallå !
Det var just det som var vinklingen.
De vill inte bevisa brödernas oskuld i dokumentären, utan snarare peka på hur dåligt undersökningen genomfördes och det är fastställt utom all rimlig tvivel !!!
Ja just det. Hur kan du då hävda att dom är skyldiga.
Eftersom jag har för lite kunskaper och det som finns är undermåligt så är jag helt neutral i skuldfrågan tills en domstol dömt någon
Citera
2017-05-20, 12:59
Medlem
Citat:
De indicier han byggde på var alltså fabrikat. Det finns vad jag vet inget som tyder på att de var vid flytbryggan.

Förutom att de är huvudmisstänka mördare samt att Christian påstås ha kommit hem med blöta byxor menar du ?
Citera
2017-05-20, 12:59
Medlem
Citat:
[/b]

Så du menar att andra brodern såg något?
Nej uppenbarligen inte då de var tillsamans. Däremot är det Robin som pratar och pratar försöker vara till lags men aldrig har en siffra rätt.
Citera
2017-05-20, 13:00
Medlem
Citat:
Jasså ? På vilekt sätt då menar du ? Jag ser inte kopplingen. Du påstår att Robin blivit manipulerad från stund 1 ?
Tänk lite bredare på dessa scenarion, vilket är mest troligt ?
1. Polisen får efter någon vecka en bra känsla för vilka som ligger bakom mordet och vill pressa sig fram till sanningen på ett tveksamt sätt och lyckas till slut halvdant, utan att bevisa ngt.
2. Polisen manipulerar barnen från dag1 att komma med osanningar och falska påståenden och till slut också ett falskt erkännande som heller inte bandas.
Du glömmer det troligaste av allt. Polisen följer fel spår drabbas av tunnelseende. Vad de sedan gjorde vet vi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Vad är det annars?

Du menar att styvmamman inte berättat det i förhör med polisen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Ja just det. Hur kan du då hävda att dom är skyldiga.
Eftersom jag har för lite kunskaper och det som finns är undermåligt så är jag helt neutral i skuldfrågan tills en domstol dömt någon

Jag tror att de är skyldiga ja och det baserat på indicier och andra tänkbara scenarion som förefaller osannolika. Men det går inte att bevisa och då är de av samhället oskyldiga som säkert sagt tio ggr nu.
Citera
2017-05-20, 13:01
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Hur kan övergrepp betyda oskyldighet?
övergrepp betyder att det saknar trovärdighet Helt otroligt att du inte fattar det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in