Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-19, 07:21
Citat:
Ursprungligen postat av Veganista
Att de tre männen är GM and friends vet vi inte, men sannolikheten är ganska stor.
Det kan också vara andra. Hur ser befolkningstätheten ut vid aktuell plats?

Oerhört låg, att det skulle vara tre andra män, som dessutom ska ha döljt sina ansikten är väldigt osannolikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Nej, att det skulle kommit tre män ur skogen på söndagen är nog en sammanblandning av vittnesmålet om lördag kväll, då tre män sågs.

Nu kan jag missat något men det enda vittnesuppgifter jag hört om är båtturen på lördag em och de tre männen vid skogen på söndag em/kväll?
Citera
2017-05-19, 07:23
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louisepettersson
Vad hände med "båt vittnet"?? Var det på lördagen eller söndagen han såg 3 st? Var det de 2mgm och GM? Eller är det nå helt andra?

Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det är ett mysterium ännu. Här kan du läsa mer om det:

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/ulf-sag-mystisk-bat-innan-tova-forsvann/

Vi vet inte vilka det var och vad dom gjorde.

Förresten intressant flygbild över gården där. Är flera gamla Volvos och en stor jävla grävmaskin på gården.

Kan grävmaskinen vara ett tillhygge eller är det mja på den?

Citat:
Du behöver AM-behörighet för att få framföra en traktor (EPA) på allmän väg, jo.

AM ryker om du ertappas drogpåverkad, som vilket körkort som helst.
Oops. Blev lite felciterat här. Skulle citera sista bara. Får skylla på att man e nyvaken 😊

Nu gick det ju en liten skogsväg i princip hela vägen från huset och ner till vattnet enligt översiktsbilderna. Så epa körkort eller vanligt spelar ju ingen större roll i detta sammanhang.
Citera
2017-05-19, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Nu gick det ju en liten skogsväg i princip hela vägen från huset och ner till vattnet enligt översiktsbilderna. Så epa körkort eller vanligt spelar ju ingen större roll i detta sammanhang.

Det har jag inte påstått heller. Om du kollar inlägget igen ser du att jag svarade på ett påstående om körkortskrav eller ej för EPA. Ingenting annat.
Citera
2017-05-19, 07:24
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wyxlock
Det går däremot inte att utesluta att "grabbarna grus" anslutit till gården senare för att hjälpa till med bortforsling.
Men om man ska tro på deras vittnesuppgifter har de kommit till gården först söndag morgon, och Mr B bör då ha skött allt grovjobb själv under natten.
Känns dessutom väldigt konstigt att han skulle lämna gården mitt i natten om han inte hade något att dölja där?

Det jag funderar mest över är att de påstås ha kommit tre män ur skogen där på söndagen. Om detta är dessa tre, så känns det som att det ändå finns en risk att kompisarna har vetat om vad som hänt, och att de gått dit för att kolla läget eller liknande?

Jag har en teori om skogsgrabbarna någon sett. Ifall han är skyldig så har han sagt till polarna att Tova är försvunnen att hennes pappa varit och letat efter henne sen har han låtsats vara orolig och dragit med sig grabbarna ut i skogen för att leta efter Tova och sett till var dom letade också. För att se oskyldig ut.
Citera
2017-05-19, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Men HUR fraktar en ensam gärningsman en död kropp till en båt och ut på sjön? Han har knappast tagit flickan på en båttur och slagit ihjäl henne i samband med den?

Bära är en möjlighet.
Citera
2017-05-19, 07:28
Medlem
bozzhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Undrar om han börjat prata än? Tycker han borde gjort det om han öht tänkt berätta sanningen, men advokaten har ju inte gått ut med nåt nytt iaf.

Å ena sidan förstår jag att han vill rädda sitt skinn genom att neka och vara tyst, men tror inte det hjälper och då är det schysst mot Tovas anhöriga att åtminstone få veta vad fan som hände, istället för att de ska leva i ovisshet.

För att han skall dömmas i rätten för mord måste åklagarsidan ha väldigt mycket på fötterna, han kan dömmas till dråp eller grovt vållande till annans död, döms han mot sitt nekande så tror jag det blir så, indiciedommar är väldigt få, det finns ju en term i lagboken som heter utan rimlig tvivel, kan någon kolla i lagboken vad det står i brottsbalken, vad gäller mord
Citera
2017-05-19, 07:28
Citat:
Du behöver AM-behörighet för att få framföra en traktor (EPA) på allmän väg, jo.

AM ryker om du ertappas drogpåverkad, som vilket körkort som helst.

Känns relativt irrelevant i vilket fall då det, för det första i princip inte existerar poliser där ute, dvs att olovlig körning är väldigt vanligt.

För det andra har personen i fråga tidigare kört bil drogpåverkad vilket betyder att han har struntat i lagen tidigare.

För det tredje, om han nu begått ett mord är nog det sista han tänker på om han får köra eller inte, finns det ett fordon och han vill ta sig därifrån bör vi nog utgå ifrån att han kommer använda sig av det fordonet.

Edit:
Såg att du bara hade svarat på en fråga, svaret får riktas till diskussionen i allmänhet.
Senast redigerad av wyxlock 2017-05-19 kl. 07:32.
Citera
2017-05-19, 07:32
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Men HUR fraktar en ensam gärningsman en död kropp till en båt och ut på sjön? Han har knappast tagit flickan på en båttur och slagit ihjäl henne i samband med den?

Släpa. Antingen som hon var, eller på presenning eller liknande. Alternativt köra i bil, skottkärra eller annat fordon. Eller bära.

Ingen jättesträcka ner till vattnet från huset.

Jag tror nog inte ens att han var ute på sjön för att dumpa henne. Mest troligt dumpade han henne vid udden - och vadade kanske ut på sin höjd. Om nu inte båten ligger väldigt enkelt och bekvämt förtöjd precis där.
Citera
2017-05-19, 07:32
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafouz
Ett hedersmord men utfört av svenskar.
Förstår hur du tänker men håller inte med.
För att klassas som hedersmord skulle det varit offrets släktingar som gjort det, inte hennes ex.
Citera
2017-05-19, 07:33
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Jag vet inte om han använt någon båt vid dumpningen.

Hon hittades inte mitt ute på sjön utan det var precis vid någon udde. (Finns bilder på stället i tidningarna). Hon hittades inte mitt ute på sjön.
Citera
2017-05-19, 07:36
Medlem
Sant, en anmälan kan inte dras tillbaka som i usa men däremot kan målsägande vägra berätta i tingsrätten och då kan den misstänkte gå fri pga det.

Läste även något inlägg att endast målsägande kan anmäla men det är inte sant. Vem som får anmäla ett brott, inte bara den som blir utsatt.

Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Det var hennes pappa som anmälde. Och jag tror inte anmälan om kvinnomisshandel kan dras tillbaka. Läste nåt om det här.
Citera
2017-05-19, 07:36
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bozzho
För att han skall dömmas i rätten för mord måste åklagarsidan ha väldigt mycket på fötterna, han kan dömmas till dråp eller grovt vållande till annans död, döms han mot sitt nekande så tror jag det blir så, indiciedommar är väldigt få, det finns ju en term i lagboken som heter utan rimlig tvivel, kan någon kolla i lagboken vad det står i brottsbalken, vad gäller mord

Vet inte HUR många som döms till mord trots att de nekar till gärningen. Lisa Holms mördare är ju ett väldigt känt exempel.

Det hänger på de tekniska bevisen. Hur dödade han henne? Med vad? Och var det utdraget? Med tex tio knivhugg i hjärtat av en gaffel blir det ju garanterat mord, oavsett nekande eller ej.

Åklagaren tycker sig redan nu se ett uppsåt.
Senast redigerad av ace_sec 2017-05-19 kl. 07:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in