2017-05-18, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
Självmördare förtjänar ingen respekt annan än att man hoppas att de mår bra var de än befinner sig.

Nu är det dags för hans vänner, familj och hans barn att undra: varför?

Hylla ni. Men för mig är han ett avskum!

Vadfan har han gjort mot dig? Du har ingen aning om hur mycket han led.

Du är ett betydligt större avskum med din kommentar.

Jävla empatilösa förlorare.
Citera
2017-05-18, 21:14
Medlem
evropasfrihetskrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
Självmördare förtjänar ingen respekt annan än att man hoppas att de mår bra var de än befinner sig.

Nu är det dags för hans vänner, familj och hans barn att undra: varför?

Hylla ni. Men för mig är han ett avskum!

Exakt. Så otroligt själviskt och patetiskt.
Citera
2017-05-18, 21:15
Medlem
Var det frun som beställde mordet? Eller någon annan?

Inte en chans på miljonen att han tog livet av sig.
Citera
2017-05-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nu ska vi inte överdriva. Det finns många sångare som är bättre än Cornell, till exempel Eddie Vedder. Men han sjöng bra och gjorde bra musik.
Smaken är som baken, delad i tvenne delar och producerar en hel del skit.

Vedder är givetvis mycket bra, men jag tilltalas mer av Cornells "range" med lite högre toner och screams. På samma sätt som jag gillar Plant och Halford.

Vad gäller Seattle-musiken är både Soundgarden och Pearl Jam bra, men jag håller AIC högst. Dirt är fantastisk.

Något jättefan av Soundgarden har jag aldrig varit, även om Superunknown är nära mästerverksklass. Dock lite för lång.
Citera
2017-05-18, 21:25
Avslutad
Alltid trist när omtyckta människor går bort för tidigt så här, oavsett orsak.

Jag har inte inte haft ett jättenära förhållande till hans musik, bortsett från några få undantag. Trots det har jag alltid gillat att hans röst skarpt, förmodligen den bästa, i mitt tycke, sprungen ur "grunge"-generationen.

Den skiva jag lyssnat mest på är Euphoria morning - den diggade jag hårt när den kom 1999, då den till stilen påminde mig lite om Jeff Buckley. Badmotorfinger med Soundgarden gillade jag också, samt Temple of the dog-skivan, som också hade några grymma låtar.

Han lever vidare genom sin musik.
Senast redigerad av RobRoys 2017-05-18 kl. 21:35.
Citera
2017-05-18, 21:33
Medlem
statoil^s avatar
Usch. Tragiskt alltihop.

Det spelar fan ingen roll om du är känd, berömd eller vad du än må vara. Depressioner visar inte någon nåd oavsett vem man är eller hur mycket du tjänat. Har du problem eller mår dåligt - ta och prata med någon.

RIP, Chris Cornell.
Citera
2017-05-18, 21:35
Medlem
Sqrbankens avatar
Vilket piss.

Vaffan; med hans åtminstone ekonomiska möjligheter tycker man ödmjukt att andra vägar vore möjligt. Är direkt förbannad (vänner/familj) samtidigt som jag sörjer en genialisk musikers och låtskrivares frånfälle. Lider självt av psykisk ohälsa vilket gör att en barndoms/tonårsidols självmord tar lite extra.

Cobain var också en idol för mig. Man blir lite tung i sinnet över sin egen situation när dessa stjärnor (vilka borde ha alla till buds stående medel för advekat psykisk vård) hänger sig i skärp (?) medan den andre sen en längre tid tillbaka blåser bort nyllet sitt med sin hagelbrasare.

Vila frid I guess. Det gör inte anhöriga däremot...

Vilket piss.
Citera
2017-05-18, 21:44
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Varför? Jag har aldrig till fullo förstått åsikten att självmord är egoism och något värt att förakta. Varför skulle han ha ett större ansvar mot någon annan än sig själv, vad gäller hans liv? Ytterst är det ändå hans rätt att leva eller inte leva.

Som sagt, som jag skrev, han förtjänar ingen respekt annan än att jag hoppas att han mår bra var han än befinner sig.

Att du i övrigt inte förstår min åsikt betyder inte ett skit för mig.
Citera
2017-05-18, 21:44
Medlem
Har fortfarande svårt att tro det..

I övrigt är ju hans versatilitet något som får honom att stå högre än någon annan inom grunge-scenen hos mig. I stället för att trampa vatten som många andra - må dom vara väldigt bra ändå - bytte ju bara Soundgarden sound flertalet gånger och blev bara bättre och bättre enligt mig. Sen vidare med solo-grejer, TotD, Audioslave osv.. Han gjorde till stor del soundtracket till min ungdom och det är jag otroligt tacksam för.

https://www.youtube.com/watch?v=1uwT1Q6JeB4
Citera
2017-05-18, 21:55
Medlem
Geomeisters avatar
1994 skrev Chris Cornell två låtar till Alice Cooper på skivan "The Last Temptation". Här har ni några gamla ord ifrån Alice Cooper själv om det hela: https://www.youtube.com/watch?v=M83SOJttpAs
Citera
2017-05-18, 22:10
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMidnatt
Har fortfarande svårt att tro det..

I övrigt är ju hans versatilitet något som får honom att stå högre än någon annan inom grunge-scenen hos mig. I stället för att trampa vatten som många andra - må dom vara väldigt bra ändå - bytte ju bara Soundgarden sound flertalet gånger och blev bara bättre och bättre enligt mig. Sen vidare med solo-grejer, TotD, Audioslave osv.. Han gjorde till stor del soundtracket till min ungdom och det är jag otroligt tacksam för.

https://www.youtube.com/watch?v=1uwT1Q6JeB4
Soundtracket till min ungdom...exakt så tänkte jag tidigare idag...
Citera
2017-05-18, 22:10
Medlem
Patrik2108s avatar
En ganska obekant snubbe för mig. Har hört honom nämnas men mer vet jag inte. Jag är mest intresserad av självmordet och reaktionerna på det. Jag känner folk irl också som klandrar självmord med alla starka ord de känner till.

Vad dessa moralister inte verkar veta är att det krävs mycket för att begå självmord. Man upplever förmodligen ett lidande och en hopplöshet utan like. När folk väl tar självmord har de redan kämpat länge för att hålla upp skenet för nära och kära.

I stället för att klandra dem som tar självmord borde man satsa energi på förebyggande åtgärder om man nu tar det så allvarligt. Vad gör alla ni som ser allvarligt på självmord för att minska dem? Gör ni något alls? Om inte borde ni skämmas å det grövsta över att ni inte engagerar er i en för er så allvarlig sak.

Det är förövrigt lite komiskt att höra en självmordsklandrare. De blir så upp i varv i sitt hat. "De borde ha stryk", "Man borde kunna väcka upp dem och straffa dem för det lidande de orsakar". Ungefär så har en uttryckt det som jag känner.

Det finns bara ett sätt att förhålla sig till självmord och det är att känna sorg. Alla andra reaktioner är empatilösa och korkade. Det går inte att "vinna" över en som abdikerat. Det finns inget att hämnas. Det är bara erbarmligt att skrika ut sitt hat och kräva straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in