2017-05-18, 20:52
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Clinton Foundation är iskalla fakta. Till och med Sverige betalade dit för Clintons gentjänster som president. Att FBI chefen som skulle utreda detta sparkades av Trump var väntat. Sen vill man ensidigt säga att han fick sparken på grund av de påstådda rysskontakterna.

Om det inte hade med Ryssland att göra borde Trump vara mycket glad nu. Det hela kommer att utredas av en oförvitlig person som alla accepterar, och om han friar från alla misstankar kommer inget moln hänga kvar över Trumps huvud.
Det hade det fortsatt göra om utredningen letts av en FBI-chef utsedd av Trump.

Konstigt nog verkar han mer förbannad än någonsin och gnäller om "häxjakt" i sin senaste tweet.
2017-05-18, 20:52
Bannlyst
Tack Organet...

jag är en oldtimer (född -77) med stooor svensk/amerikansk släkt i Florida, jag har vart aktiv på FB ända sedan janne axelsson körde med fanzine. Ok, jag var ej gammal, men jag var faan värdekonservativ sedan jag var 5 år gammal har mina älskade föräldrar berättat (ps dom är socialliberala numera pensionerade lärare!!!)

Amerikansk inrikespolitik är min specialitet. Många skulle nog kalla mig US Citizen. Men åter till din fråga, vad har jag på fötterna att trumpen fortfarande är populär bland gräsrötterna...låt mig förklara.

Senaste ralliet han körde i tampa så var stämningen så jävla brutal att det inte finns, en kusin till mig jämförde det med en Slipknot konsert han var på 2001.

gräsrötterna skiter fullständigt i att trumpen knäcker FBI-chefen. gräsrötterna skiter fullständigt i att trumpen kör lite boyssnack med Lavrov, gräsrötterna skiter fullständigt i hur det hela tas emot på östkusten.

I norra fattiga Florida har vita/bruna/svarta människor ej haft en enda jävla löneökning på 22 år.

Det om nånting är Trumpland, Donald J Trump har ingen hudfärg.

Tycker att ni äckliga socialliberaler som dränker denna tråd tänker på det.

Alla vet att Donald J Trump är en player, alla vet att han ej är den optimala ledaren, men han är 10 ggr bättre än vad gammelfittan varit.
2017-05-18, 21:01
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Tack Organet...

jag är en oldtimer (född -77) med stooor svensk/amerikansk släkt i Florida, jag har vart aktiv på FB ända sedan janne axelsson körde med fanzine. Ok, jag var ej gammal, men jag var faan värdekonservativ sedan jag var 5 år gammal har mina älskade föräldrar berättat (ps dom är socialliberala numera pensionerade lärare!!!)

Amerikansk inrikespolitik är min specialitet. Många skulle nog kalla mig US Citizen. Men åter till din fråga, vad har jag på fötterna att trumpen fortfarande är populär bland gräsrötterna...låt mig förklara.

Senaste ralliet han körde i tampa så var stämningen så jävla brutal att det inte finns, en kusin till mig jämförde det med en Slipknot konsert han var på 2001.

gräsrötterna skiter fullständigt i att trumpen knäcker FBI-chefen. gräsrötterna skiter fullständigt i att trumpen kör lite boyssnack med Lavrov, gräsrötterna skiter fullständigt i hur det hela tas emot på östkusten.

I norra fattiga Florida har vita/bruna/svarta människor ej haft en enda jävla löneökning på 22 år.

Alla vet att Donald J Trump är en player, alla vet att han ej är den optimala ledaren, men han är 10 ggr bättre än vad gammelfittan varit.

Liberalerna i denna tråd tänker bara på sig själva "Men jag då? Jag måste få fint och lungt i min ekonomi!". Detta vet vi.

Men du måste tänka på att gräsrötterna har igen makt. Det är media som har makten.
2017-05-18, 21:02
Medlem
Citat:
Tack Organet...

Hur mycket har lönerna höjts nu sen Trumps tillträde då?

De vill ha högra löner och om de får det är de nöjda om de inte får det och läser om Trumps tramsande med allt annat som ser idiotiskt ut?
2017-05-18, 21:04
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Tack Organet...

Du verkar glömma att Trump är republikansk president, även om han verkar sakna egentlig ideologi.
Vad tror du partiet säger om höjda minimilöner för lågavlönade? Om jag minns rätt blockerade dom Obama när han försökte.
Det bli nog inga höjda löner på 4 år till - inte för fattiga arbetare i alla fall.

Trump har ju redan visat i handling vilka han ömmar för - den rikaste 1 procenten och sig själv.
2017-05-18, 21:09
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Frågan är väl varför de skiter i det. Det är precis det här partisanbeteendet som gör amerikansk politik så jävla hjärndöd. Bättre att ha en politiker som slickar utländska politikers arslen än politiker som slickar Wall Streets diton?

Citat:

Och varför är det presidentens fel när de röstar republikanskt både i presidentvalen, i delstatsvalen och till kongressen? Och har de fått löneökning nu eller? Hur har representanthuset, senaten och vita huset sett ut de senaste 22 åren och hur har de hjärndöda Floridanerna i norr röstat sen dess?

Citat:

Ribban sänks hela tiden, först skulle Trump vara den bästa presidenten någonsin, sen skulle han vara tusen gånger bättre än Obama, nu verkar Trumptardsen nöja sig med att han var bättre än Hillary, antagligen för att man slipper bevisbördan.
2017-05-18, 21:16
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Du verkar glömma att Trump är republikansk president, även om han verkar sakna egentlig ideologi.
Vad tror du partiet säger om höjda minimilöner för lågavlönade? Om jag minns rätt blockerade dom Obama när han försökte.
Det bli nog inga höjda löner på 4 år till - inte för fattiga arbetare i alla fall.

Trump har ju redan visat i handling vilka han ömmar för - den rikaste 1 procenten och sig själv.

Förklara då varför dom attackerar han då?
2017-05-18, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Liberalerna i denna tråd tänker bara på sig själva "Men jag då? Jag måste få fint och lungt i min ekonomi!". Detta vet vi.

Men du måste tänka på att gräsrötterna har igen makt. Det är media som har makten.

Mullret från Florida, Carolinas, texas, Alabama, Georgia osv osv + hela midwest inkl Michigan kommer vara ännu värre 2020.

Om inte demokraterna får ordning på ekonomin så kommer dom att utrotas. Dom stora (befolkningsmässigt) staterna NYC/California räcker ju ej. Kolla hur jävla röd CNN-kartan var på valnatten...

Vill demokraterna vinna finns bara två sätt;

1. Att ekonomin förbättras grymt mycket, just detta hände ungefär två år in i Bill Clintons första session. Min syrra for över då och var aupair och det var bisarrt hur bra det var där kring -97.

2. Elektorssystemet måste ändras. är ingen statsvetare, men antar att det görs ej i en handvändning.
2017-05-18, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Hur mycket har lönerna höjts nu sen Trumps tillträde då?

De vill ha högra löner och om de får det är de nöjda om de inte får det och läser om Trumps tramsande med allt annat som ser idiotiskt ut?

Svårt att avgöra, det vi vet är att hans jobbsiffror är potenta. I stort sett så ligger han minst 100k över vad som är "prognos". Månad för månad.

Kan bara gå till min egen aktiestock och se att jag blivit jääääävligt mycket tätare sen 14 november 2016. Sumtin´like that.
2017-05-18, 21:20
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Mullret från Florida, Carolinas, texas, Alabama, Georgia osv osv + hela midwest inkl Michigan kommer vara ännu värre 2020.

Om inte demokraterna får ordning på ekonomin så kommer dom att utrotas. Dom stora (befolkningsmässigt) staterna NYC/California räcker ju ej. Kolla hur jävla röd CNN-kartan var på valnatten...

Vill demokraterna vinna finns bara två sätt;

1. Att ekonomin förbättras grymt mycket, just detta hände ungefär två år in i Bill Clintons första session. Min syrra for över då och var aupair och det var bisarrt hur bra det var där kring -97.

2. Elektorssystemet måste ändras. är ingen statsvetare, men antar att det görs ej i en handvändning.

Ekonomin måste bättras. Därför är Trump här.

Elektronsystemet bör inte förändras då det inte är lönt att införa ett system som Sverige har - där huvudstaden får all makt.
2017-05-18, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre

Donald J Trump är de facto ingen egentlig president. Han är enbart en akut replay på att statsförvaltningen retirerat från sina grundpremisser, det vi ser nu i Staterna kommer vi få se med magnitud ggr 10 i vårt eget land om en tre eller fyra år.
2017-05-18, 21:27
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Citat:
Donald J Trump är de facto ingen egentlig president. Han är enbart en akut replay på att statsförvaltningen retirerat från sina grundpremisser, det vi ser nu i Staterna kommer vi få se med magnitud ggr 10 i vårt eget land om en tre eller fyra år.
Det ska bli roligt sen när Sverige och EU måste komma ut ur russofobin. Kanske dröjer det in i nästa period när Trump blir omvald.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in