2017-05-17, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69

Är det några speciella tips som Du känner till som de ej tagit seriöst??

Isåfall, sjung ut...
Ja.
Citera
2017-05-17, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Skulle du kunna tydliggöra detta inlägg?
Svårt att förstå vad du menar, och vill inte missförstå och riskera en massa onödiga diskussioner.
Vad är svårt att förstå? En av systrarna fick drogproblem efter detta med försvinnandet och en av systrarna har alltid varit rädd att lämna sina barn i trädgården utan uppsikt. Tips är skickat till polisen om platser som bör undersökas utan att något gjorts på 20 år. Kolla bara han som körde på en säck i Vänern i samband när H försvann och fick svar på sitt tips 16 år efter.
Citera
2017-05-17, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamya
Vad är svårt att förstå? En av systrarna fick drogproblem efter detta med försvinnandet och en av systrarna har alltid varit rädd att lämna sina barn i trädgården utan uppsikt. Tips är skickat till polisen om platser som bör undersökas utan att något gjorts på 20 år. Kolla bara han som körde på en säck i Vänern i samband när H försvann och fick svar på sitt tips 16 år efter.

Tack
i första inlägget framgick inte om tex Helena ingick i "systrarna", nu framgår det att problemen uppstod efter försvinnandet och därmed är ju Helena utesluten.
Kan du berätta något mer om rädslan att ha barnen i trädgården?
Citera
2017-05-17, 22:56
Medlem
Greenskys avatar
Citat:

Tyvärr Lillamya men:
1: Kanske inte så konstigt.
2: Kanske inte så konstigt att hon blev överbeskyddande.
3:? Ingen aning?
4: Vet du hur stor Vänern är? Vet du hur många meter en dykare i Vänern ser? (det är inte många meter det) Det är helt omöjligt kolla upp.
Citera
2017-05-18, 00:12
Medlem
Citat:

Det du beskriver kan stämma. Det är ganska vanliga symptom för det som inom psykologin kallas post traumatisk stress. Men det behöver inte innebära att de varit inblandade i brottslighet.
Missbruk av narkotika kan kanske vara mediciner......
Citera
2017-05-18, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Tyvärr Lillamya men:
4: Vet du hur stor Vänern är? Vet du hur många meter en dykare i Vänern ser? (det är inte många meter det) Det är helt omöjligt kolla upp.
Punkter 1,2,3 och 4. Varför punktar du upp? Känner du dig träffad eller vad är det du håller på med?
Citera
2017-05-18, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Det du beskriver kan stämma. Det är ganska vanliga symptom för det som inom psykologin kallas post traumatisk stress. Men det behöver inte innebära att de varit inblandade i brottslighet.
Missbruk av narkotika kan kanske vara mediciner......
va? Berätta mer tack.
Citera
2017-05-18, 02:49
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:

Vet du något om vilka platser som ej har undersökts?? Det vore isåfall intressant att veta.
Och varför de ej blivit undersökta.
Säcken i vänern?? Var skulle detta ha varit i sjön?

Att man kan må fruktansvärt dåligt efter något sådant här händer är inte så konstigt(
Kan nån av systrarna tagit hjälp av medecin för att bota sitt psykiskt dåliga mående?
Det är inte detsamma som drogproblem. Men nu har jag ingen insyn i vad som skedde.
Det verkade finnas någon slags narkotika med i bilden innan som de hittade,
men med *narkotika* kan det betyda mkt. Tabletter, röka osv och det kanske bara var
någon av deras vänner som förvarade den där just då..?! Har väl aldrig fått ngt klart svar
och det är kanske kan vara förståligt av någon anledning.

Jag hade nog oxå varit rädd att lämna mina barn ute utan uppsikt efter denna händelse

Har du fler tips, tankar så delge dem gärna om du tror det är något som kan peka på vad som
verkligen hände?

Vet du vilka som åkte tillsammans från festen i Töreboda till Stadt den kvällen??
Citera
2017-05-18, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Vet du något om vilka platser som ej har undersökts?? Det vore isåfall intressant att veta.
Och varför de ej blivit undersökta.
Säcken i vänern?? Var skulle detta ha varit i sjön?

Att man kan må fruktansvärt dåligt efter något sådant här händer är inte så konstigt(
Kan nån av systrarna tagit hjälp av medecin för att bota sitt psykiskt dåliga mående?
Det är inte detsamma som drogproblem. Men nu har jag ingen insyn i vad som skedde.
Det verkade finnas någon slags narkotika med i bilden innan som de hittade,
men med *narkotika* kan det betyda mkt. Tabletter, röka osv och det kanske bara var
någon av deras vänner som förvarade den där just då..?! Har väl aldrig fått ngt klart svar
och det är kanske kan vara förståligt av någon anledning.

Jag hade nog oxå varit rädd att lämna mina barn ute utan uppsikt efter denna händelse

Har du fler tips, tankar så delge dem gärna om du tror det är något som kan peka på vad som
verkligen hände?

Vet du vilka som åkte tillsammans från festen i Töreboda till Stadt den kvällen??
Som jag skrev är tips lämnade till polis. Nej jag vet inte det (vilka som åkte tillsammans från festen).
Senast redigerad av Lillamya 2017-05-18 kl. 03:05.
Citera
2017-05-18, 08:10
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Punkter 1,2,3 och 4. Varför punktar du upp? Känner du dig träffad eller vad är det du håller på med?

I ditt inlägg nr 12027 kommer du med ett flertal påståenden och jag radar upp dom som punkter och besvarar dom i tur och ordning, enkelt, eller hur?
Vadå säck i Vänern? Menar du segelbåten som åkte på ngt som det stått i tidningarna om?
Citera
2017-05-18, 10:07
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
I ditt inlägg nr 12027 kommer du med ett flertal påståenden och jag radar upp dom som punkter och besvarar dom i tur och ordning, enkelt, eller hur?
Vadå säck i Vänern? Menar du segelbåten som åkte på ngt som det stått i tidningarna om?

Citat:
Tyvärr Lillamya men:

Den numera framlidne Sten Ekholm rapporterade till polisen att han körde på något tungt och mjukt i närheten av Mariestad. Sten var mycket sjövan, fartygskonstruktör och medarrangör till flera vetenskapliga expeditioner till Arktis, han hade nog ganska exakt kunnat peka ut platsen.
Citera
2017-05-18, 18:16
Medlem
MrsPollifaxs avatar
Förutom frågorna om vem H seglade med på lördagen, resorna till och från festen, hur U kom hem, varför H glömde sin plånbok och varför U bad H ta en taxi (något hon enligt henne själv hon aldrig brukade be om) har jag funderat på om U bytte om till pyjamas och gick och la sig i sängen den där kvällen. Hon väntade ju hem H om en stund för the och prat. Eller la hon sig påklädd i t ex soffan. När jag har gjort det har jag alltid vaknat på natten, stel och förvirrad. När vaknade hon på morgonen och var?
Bara en tanke.
MrsP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in