2017-05-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Varför är det svårt att ifrågasätta det UA har tillförts? Alla andra ifrågasätts... Statistik talar för närstående... Man frågar gång på gång vem som var HA's bästa vän, det var UA enl dem man frågar. "Synd, då skiter det sig för UA kan vi inte ifrågasätta"....

VARFÖR?

UA är inte helt klar i sina uttalanden.
Hon har god lokalkännedom, känner HA bättre än någon annan, pratade med henne denna kväll, befann sig i närheten av brottsplatsen. I respekt för henne tystnar man här, så om man är hennes vän eller bekant IRL så ligger det nära till hands att även de tystnar.

Hon, om någon har en mycket god anledning till att vara tyst om hon på något vis varit inblandad i det som jag tror är en olyckshändelse.
Familjen är redan väldigt drabbad, skulle det komma mest bra eller dåligt ur en inblandning av henne, om man tänker efter?

Jag har pekat på detta förut och blivit bortscrollad men aldrig fått förklarat för mig varför... Är det en sådan orättvis och ful tankegång av mig?
Vanligtvis är det familjen man ser över först men inte i detta... Här är det annorlunda!

Här borde jag lägga till att "jag anklagar inte UA, absolut inte...." men då vi inte gör det på andra vi spekulerar om då anser jag att om denna tråden handlar om Helenas och då figurerar UA i allra största grad bland dem man inte ska räkna bort alls!

Det handlar inte om respekt (eller disrespekt) utan om Helenas försvinnande och tänkbara alternativ om hur det gått till och vem/vilka som är inblandade!

Jag har inte sett någon känna för övriga "misstänktas" familj eller vänner...
Finns absolut oklarheter kring hennes uttalanden. Kanske döljer hon något kriminellt (behöver inte vara något extremt) och tycker inte det är relevant kring HA försvinnande men det kan det visst vara. Förvånar inte mig om det är drogrelaterat lik förbannat. Då skulle inte mamma och pappa bli så glada... Vad bråkade PR och HA om? Någon som vet och som vill berätta. Vet ju att prinzessan vet men den infon delar hon inte med sig av..
Citera
2017-05-16, 20:36
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Finns absolut oklarheter kring hennes uttalanden. Kanske döljer hon något kriminellt (behöver inte vara något extremt) och tycker inte det är relevant kring HA försvinnande men det kan det visst vara. Förvånar inte mig om det är drogrelaterat lik förbannat. Då skulle inte mamma och pappa bli så glada... Vad bråkade PR och HA om? Någon som vet och som vill berätta. Vet ju att prinzessan vet men den infon delar hon inte med sig av..

Vi kan väl försöka bolla frågan vidare till honom då han läser och skriver här....
Eller är frågan ställd och svar uteblev?
God kväll!
Citera
2017-05-16, 20:41
Medlem
Citat:
Vi kan väl försöka bolla frågan vidare till honom då han läser och skriver här....
God kväll!
Fick svar på pm och svaret löd att PR var skyldig UA pengar och HA var på honom om detta. God kväll.
Citera
2017-05-16, 20:42
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
God kväll!

Det sägs att dom bråkade om en skuld mellan UA och PR men hur stor den var vet vi inte och detta togs aldrig upp i FU som motiv kan tyckas vara lite konstigt.
Citera
2017-05-16, 21:01
Medlem
Citat:
Varför är det svårt att ifrågasätta det UA har tillförts? Alla andra ifrågasätts... Statistik talar för närstående... Man frågar gång på gång vem som var HA's bästa vän, det var UA enl dem man frågar. "Synd, då skiter det sig för UA kan vi inte ifrågasätta"....

VARFÖR?

UA är inte helt klar i sina uttalanden.
Hon har god lokalkännedom, känner HA bättre än någon annan, pratade med henne denna kväll, befann sig i närheten av brottsplatsen. I respekt för henne tystnar man här, så om man är hennes vän eller bekant IRL så ligger det nära till hands att även de tystnar.

Hon, om någon har en mycket god anledning till att vara tyst om hon på något vis varit inblandad i det som jag tror är en olyckshändelse.
Familjen är redan väldigt drabbad, skulle det komma mest bra eller dåligt ur en inblandning av henne, om man tänker efter?

Jag har pekat på detta förut och blivit bortscrollad men aldrig fått förklarat för mig varför... Är det en sådan orättvis och ful tankegång av mig?
Vanligtvis är det familjen man ser över först men inte i detta... Här är det annorlunda!

Här borde jag lägga till att "jag anklagar inte UA, absolut inte...." men då vi inte gör det på andra vi spekulerar om då anser jag att om denna tråden handlar om Helenas och då figurerar UA i allra största grad bland dem man inte ska räkna bort alls!

Det handlar inte om respekt (eller disrespekt) utan om Helenas försvinnande och tänkbara alternativ om hur det gått till och vem/vilka som är inblandade!

Jag har inte sett någon känna för övriga "misstänktas" familj eller vänner...

Instämmer.
Men det tar emot.
Det är dubbelt.
Om U skulle veta mer än vad som sagts och medvetet hålla inne och samtidigt hålla ihop sej själv utåt, känns som en omöjlighet. Med all respekt till hennes förlust och sorg.
Och ändå landar frågetecknen hos U och blir till återvändsgränd, backa bakåt, tugga om allt igen, hamna åter igen på samma ställe, och så går det runt.
Hoppas att utredarna är/var professionellt objektiva. GW är kanske för mjuk och påverkbar...
Citera
2017-05-16, 23:32
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil

Ser att du drar upp mig igen... Varför skriver du satt jag vet men inte delar med mig av infon? Det här har ju diskuterats i tråden tidigare. Det var, som skrivits förut, en summa pengar som UA och PR var oense om. De ska ha betalat för olika saker under sin tid tillsammans, och där UA efteråt menade att PR skulle ha betalat henne mer, om jag inte minns fel.

Så värst stora ovänner torde inte HA (och UA) och PR ha varit, eftersom UA och HA sov över hos PR och hans familj i Göteborgstrakten natten innan de skulle med flyget till Grekland. (Vilket också skrivits i tråden tidigare.)

Om du läser igenom tråden så ser du vilken info jag har lämnat i tråden tidigare under åren. Kom inte och hitta på saker som inte är sanna! För då kan man börja att fundera över vilken agenda du egentligen har.
Citera
2017-05-17, 03:00
Medlem
Någon av systrarna fick större drogproblem. Någon av systrarna fick har xtra kontroll över sin trädgård så inte barn skulle hamna i fara. Varför?
Och varför tog inte poliser i maiestad tips seriöst ? VARFÖR ÄR ALLA TIPS LIGGADES DÄR I EN HÖG?
Citera
2017-05-17, 03:22
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamya
Någon av systrarna fick större drogproblem. Någon av systrarna fick har xtra kontroll över sin trädgård så inte barn skulle hamna i fara. Varför?
Och varför tog inte poliser i maiestad tips seriöst ? VARFÖR ÄR ALLA TIPS LIGGADES DÄR I EN HÖG?

Är det några speciella tips som Du känner till som de ej tagit seriöst??

Isåfall, sjung ut...
Citera
2017-05-17, 11:18
Medlem
Greenskys avatar
Citat:

Tips?

Frågan du bör ställa dig är nog snarare varför är inte gm (-arna) gripna?

Då blir svaret förmodligen på okunskap från polisens sida.
Citera
2017-05-17, 17:14
Medlem
Citat:

Skulle du kunna tydliggöra detta inlägg?
Svårt att förstå vad du menar, och vill inte missförstå och riskera en massa onödiga diskussioner.
Citera
2017-05-17, 20:12
Medlem
Citat:

Vem av de två systrarna hade haft problem med narkotika ?
Citera
2017-05-17, 20:19
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Vem av de två systrarna hade haft problem med narkotika ?

Enligt folk som känner dom tittade dom ens aldrig på droger men säkert en del av deras vänner som BW med flera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in