Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-17, 22:28
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globalwanderer
nu är det så att personen som sitter misstänkt har ett icke klingande svenskt namn dessutom väldigt mörk, påtänd nysvensk eller tillfällig vistelse med stundande utvisning kanske? och därav tystnaden i media, så detta avfärdar med all tydlighet övriga spekulationer eller hur ?

Ytterst tveksamt, utan några källor på nått sånt så förblir även det en teori.
Citera
2017-05-17, 23:53
  #122
Medlem
I vissa inlägg står det södra skolan, andra säger östra...Av beskrivningarna låter det som östra. Vad gäller?

Är det verkligen inte någon som vet vem som är häktad i sin frånvaro?
Det känns som att några av trådskrivarna sitter inne med info
Citera
2017-05-18, 00:01
  #123
Medlem
Braakenkepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broderbanan
I vissa inlägg står det södra skolan, andra säger östra...Av beskrivningarna låter det som östra. Vad gäller?

Är det verkligen inte någon som vet vem som är häktad i sin frånvaro?
Det känns som att några av trådskrivarna sitter inne med info

Det var Östra Skolan, som för övrigt ligger på norr. Södra Skolan (Järvenskolan Södra numera) ligger relativt centralt så det kanske var så de resonerade då det i diverse artiklar stått att dådet inträffade i de centrala delarna av Katrineholm.
__________________
Senast redigerad av Braakenkeps 2017-05-18 kl. 00:14.
Citera
2017-05-18, 00:07
  #124
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrow
Han hade en dobbermann

Det är rätt. Fel av mig.

Citat:
Ursprungligen postat av broderbanan

Är det verkligen inte någon som vet vem som är häktad i sin frånvaro?
Det känns som att några av trådskrivarna sitter inne med info

Känns som det är många läsare men ingen som vill eller kan berätta. Jag har endast spekulerat sedan inlägg ett och kan tyvärr inte bidra med så mycket mer. Det känns dock ganska öppenbart att det var något hat bakom brottet då MGM enligt vittnen har avlosat 5 skott.

Skulle det vara A. L/S som tidigare nämnt så måste det vara ett köpt mord då han sitter inne enligt vad vi i tråden vet. Vi får nog spekulera vidare när den anhållne mannen eventuellt blir häktad och vi kan få tag i dokumentet från häktningsförhandlingen. Men skäligen misstänkt känns vagt, då det gått mer än ett dygn. Åklagaren kanske inte har mycket att gå på.
Citera
2017-05-18, 01:13
  #125
Medlem
tack för svar.

Vi får väl vänta och se.

5 skott känns som skytten verkligen ville ha jobbet gjort ordentligt.
Skulder kanske inte är förstahandsvalet för man vill ha in pengarna.
Svartsjukedrama känns inte heller rätt.
Ett jobb som gått fel, blåst folk på pengar - någon som inte ville dela med av kakan?

Vallavägen, Lövåsvägen har varit lite sunkigt i 30 år, även delar av Gersnäsgatan...kanske finns gm närme än man tror.
Men han bodde i Lasstorp?
Citera
2017-05-18, 01:46
  #126
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broderbanan
tack för svar.

Vi får väl vänta och se.

5 skott känns som skytten verkligen ville ha jobbet gjort ordentligt.
Skulder kanske inte är förstahandsvalet för man vill ha in pengarna.
Svartsjukedrama känns inte heller rätt.
Ett jobb som gått fel, blåst folk på pengar - någon som inte ville dela med av kakan?

Vallavägen, Lövåsvägen har varit lite sunkigt i 30 år, även delar av Gersnäsgatan...kanske finns gm närme än man tror.
Men han bodde i Lasstorp?

Ja det känns märkligt, eftersom vi som kände honom verkligen kan konstatera att han var en genomsnäll kille. Det får mig att se bort från det faktum att han skulle lura folk på stora pengar. Får min magkänsla att säga att det var något helt onödigt som t.ex svartsjuka. Men jag kan givetvis ha fel.

Han var skriven hos sina föräldrar på Krusbärsvägen i Lasstorp.

Kan instämma med att hela vägen från Stensättersgatan/Gersnäsgatan inte var det roligaste kvarteret för 20 år sedan. Men snäppet värre (i närheten) var nog Skolgatan på väster och Lövåsvägen/Vallavägen mitt emot gamla kiosken som numera är pizzeria.

MGM kan ju ha haft en bil på stensättersgatan/Brogränd och tagit sig därifrån också.
Citera
2017-05-18, 03:15
  #127
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butiksagare
Antar att du menar Nävertorp . Där finns mest hyreshus på 3-4 våningar . Men det är blandad bebyggelse där med många villor också

Katrineholm är ju inget jag förknippar med gangland.
Men jag har bara passerat hålan.
Citera
2017-05-18, 04:14
  #128
Medlem
smutsomirs avatar
Även jag vill påstå att A. Li*dma* inte är en frisk människa, väldigt aggressiv. Kände till han för drygt 10-15 år sedan. Då var han nazist och hade redan vid den åldern torskat för en massa idiot saker, slogs och knarkade en hel del.
Han ägde även ett hagelgevär så helt obekant med vapen är han inte. Min åsikt är att han är kapabel till detta dåd.

Ad*a* A. är några år äldre än ovannämnda och BO. Känner även till denna herre men även det för 10-15 år sedan. Tror inte han är kapabel till att utföra skjutningen dock har han en äldre bror som nämnts som är desto mer kapabel. Men precis som Li*dma* så verkar de båda sitta på anstalt nu?
Kopplingar till organiserad brottslighet har båda bröderna.

Notera att detta snappades upp av mig för många år sedan, är osäker på hur det ser ut nuförtiden.

BO är jag inte särskilt bekant med men jag känner igen hans namn. Är det någon som vet om han hade ett arbete när han mördades?
Citera
2017-05-18, 08:50
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Katrineholm är ju inget jag förknippar med gangland.
Men jag har bara passerat hålan.
Finns som på alla andra ställen, en fd bekant ifrån hålan fick byta identitet och flytta då han hamnade på fel kant med en kriminell gruppering i byn....

Annars verkar det vara Afrikaner i Katrineholm som styr drogmarknaden och en finns hel del stöldgods i omlopp som text mobiler. Orten har även ner lowlifes och WT än andra liknande städer i samma storlek.
Citera
2017-05-18, 10:02
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Finns som på alla andra ställen, en fd bekant ifrån hålan fick byta identitet och flytta då han hamnade på fel kant med en kriminell gruppering i byn....

Annars verkar det vara Afrikaner i Katrineholm som styr drogmarknaden och en finns hel del stöldgods i omlopp som text mobiler. Orten har även ner lowlifes och WT än andra liknande städer i samma storlek.

Nej, det är inte afrikaner som styr
Citera
2017-05-18, 10:37
  #131
Medlem
Just i detta område så är det ett stort antal afrikaner som utmärker sig med droger och kriminalitet
och just denna 30 åring är en av dem och sitter även häktad as we speak
Citera
2017-05-18, 16:01
  #132
Medlem
Tyrranics avatar
Har du mer information att ge? Den misstänkte gärningsmannen är väl endast anhållen och inte häktad? En häktning skulle i och för sig ha blivit av efter 3 dagar då åklagaren måste göra en häktningsframställan efter den tiden.

Det bör vara idag då om man inte räknar från när mannen anhölls fysiskt vilket bör betyda klockan 12 imorgon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback