2017-05-18, 00:43
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Jag tänker att om hans flickvän är försvunnen så har han viktigare saker att tänka på än rutan, och han skulle ha skämts för att besvära den oroliga pappan med sånt.

Ligger nog något i ditt resonemang trots allt.
Citera
2017-05-18, 00:46
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Men om deras förhållande (pappan och Billy) var tokdålig, varför skulle han skämmas då?

För att ett jävla fönster hinner man nog lösa ersättningen för när flickan har hittats. Eller jag hade nog bett ägaren av huset ta det förresten i och med att den som slog sönder fönstret tidigare polisanmält honom för misshandel av hans dotter. Hade inte känt att det är läge att skicka sms om fönstret till honom.

Det är så jävla konstigt så man svimmar ta mig fan.
Citera
2017-05-18, 00:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Men om deras förhållande (pappan och Billy) var tokdålig, varför skulle han skämmas då?
Man kan väl skämmas ändå.

Förövrigt tänker jag att om Tova hittas, och Tova får reda på att Billy brydde sig mer om sin fönsterruta än Tova, så skulle hon inte bli glad.
Citera
2017-05-18, 00:56
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
Såg nyss bilderna på föräldrarna som brast ut i gråt, fyfan alltså hur kan en människa ta någon annans liv, speciellt när det gäller en tjej.

Jag med. Tappade nästan lusten att ens skriva mer. Även fast jag försökt vara rättvis i mitt skrivande och inte skrivit illa om dom utan försöker få oklarheter undanröjda.

Artikeln finns här om nån undrar:
http://www.aftonbladet.se/a/knOev

Är det någon här inne som var på manifestationen som kan berätta hur det var där?
Citera
2017-05-18, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
spelar ingenroll om det är en tjej eller ej, alla är lika mycket värda!

sant, men i detta fallet var det en söt tjej, och att döma utav bilden så var hon nog inte en liten narkoman hora som skickades runt bland killar utan en normal tjej vilket får mig att fundera på hur störd idioten måste ha varit för att mörda henne.
Citera
2017-05-18, 01:03
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Den stora skillnaden är att Lisa Holm mördades av en person som hon inte kände och det är väldigt ovanligt, hela tillvägagångs sättet är också ovanligt. Tova mördades av ett ex som hon själv sökt upp och det är dessvärre väldigt vanligt och kommer att lösas inom kort

MO avviker såklart, Lisa dog för någons eget nöjes skull, vad detta handlar om lär visa sig snart. Att rätt person är gripen är klart.
För jävligt vilket motiv som än ligger bakom.
Senast redigerad av PeoFallmo 2017-05-18 kl. 01:07.
Citera
2017-05-18, 01:08
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Dom verkar ju inte helt avskrivna än. Även om dom har för lite för att begära häktning. Har hänt vid otaliga tillfällen att personer släppts i brist på bevis för tillfället, för att sedan tas in igen och slutat som dömda. Tror inte vi ska räkna bort dom andra två helt än.

Givetvis har polisen övervakning på de två släppta. Telefonavlyssning, span... u name it!
Citera
2017-05-18, 01:09
Medlem
SeanAverys avatar
Visst hade Billy en profilbild på Fejjan när det började länkas dit? Visst man kan se bilder, men profilbilden är borttagen. Han kan väl inte haft tillgång till att gå in där?
Citera
2017-05-18, 01:14
Medlem
Ortmoss avatar
Märkligt att Billy inte har tappat fler vänner på Facebook, antalet vänner har legat relativt konstant, i liknande fall har det unfriendats väldigt kvickt.
Citera
2017-05-18, 01:24
Medlem
Jag orkar inte gå igenom alla kommentarer då det kommer ta för mycket tid att bearbeta sig igenom, men en kort fråga: Vet vi hur hon blev mördad, alltså vad som hänt och eventuella motiv etc?
Citera
2017-05-18, 01:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kekland
Jag orkar inte gå igenom alla kommentarer då det kommer ta för mycket tid att bearbeta sig igenom, men en kort fråga: Vet vi hur hon blev mördad, alltså vad som hänt och eventuella motiv etc?
nej
Citera
2017-05-18, 01:27
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Bara jag som tycker det är oerhört osmakligt av media att basunera ut föräldrarnas förtvivlan? Visst diskutera fallet men visa inte sånt för helvete.

Jo men i artikeln står det att föräldrarna godkänt att bilden lägga ut i tidningen.

Var nog ett litet verklighets-vaknande för många men jag har från början tyckt så vidrigt om detta fall så det spädde på min förtvivlan om vad fan som egentligen hänt där ute. Inget får ju henne tillbaka men vill få klarhet i hur fasen hon tog sig till gården och tusen andra saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in