2017-05-17, 11:40
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vi var alltså strax under 600 en måndag 50 mil hemifrån under en dryg månad där vi har och skall avverka Sirius, Östersund, Sthlm, Sundsvall away. Det våra tre längsta resor samt en som hamnar delad fyra i den listan.
Det är inte direkt gratis med alla dessa matcher på kort tid och vi spelar fullständigt värdelöst vilket givetvis påverkar alla följen.
Man får ändå ge det att det var helt okej följe, en annan minns ju när vi knappt fick ihop en minibuss till sthlms-matcher på en vardag...

Jag håller med dig om att det är ett helt okej, eller rentav bra, följe givet förutsättningarna. Några gånger hördes ni under matchen, men utan att vara alltför dryg: ni skulle nog tjäna på att lämna trumman hemma. Det låter illa med monotont trummande och blir lite pinsamt när man inte sjunger samtidigt. Låt gå om det vore Östersund, J-Södra eller så, men jag inbillar mig att Glenns ambitioner är högre än så.
Citera
2017-05-17, 13:12
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshamn
Jag håller med dig om att det är ett helt okej, eller rentav bra, följe givet förutsättningarna. Några gånger hördes ni under matchen, men utan att vara alltför dryg: ni skulle nog tjäna på att lämna trumman hemma. Det låter illa med monotont trummande och blir lite pinsamt när man inte sjunger samtidigt. Låt gå om det vore Östersund, J-Södra eller så, men jag inbillar mig att Glenns ambitioner är högre än så.

Trumman var bara jobbig ja, den behövs ju om det är ett megafölje och det blir svårare att höra capos etc men i måndags hade det funkat ändå.
Dock var en del folk väck i måndags med så det påverkar.
Det var givetvis även så att vår totala brist på spel börjar märkas, vi har sedan ifjol ändå kört på trots brist på spel men nu börjar många tröttna när det ser likadant ut.
Citera
2017-05-17, 14:29
Medlem
Flytten till Friends har helt klart varit mycket sämre för oss jämfört med vad det varit för bajen och dif med deras flytt till tele 2. Bajen har fått en arena där dom som inte fick plats på söderstadion nu har möjlighet att gå och egentligen samma sak för dif. När det gäller läget och dess kommunikationsfärdmedel är den helt överlägsen jämfört med Friends och på det akustiken och storleken.
Som jag ser det finns det ingenting som är positivt med Friends jämfört med Råsunda, men jag kommer ändå gå på matcherna, vilket tyvärr många andra inte gör. En positiv sak med flytten är att bortamatcherna (derbyna inräknade) känns mer intressanta och bättre ur dels ett stämningsperspektiv, men också i.o.m att den där känslan av att det är roligt att gå på en hemmamatch inte riktigt finns där lika mycket som på Råsundatiden gör att man lägger mer fokus på bortamatcherna mentalt mm.
Citera
2017-05-17, 15:34
Medlem
SoderortFTWs avatar
malmö? får vi se ett riktigt följe från er ikväll? sen vår återkomst har ni inte reppat en banderoll ens (vilket jag vet hade med stök 15 och husrannsakningar 16 att göra, så ta det inte som nån diss)
Citera
2017-05-17, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
malmö? får vi se ett riktigt följe från er ikväll? sen vår återkomst har ni inte reppat en banderoll ens (vilket jag vet hade med stök 15 och husrannsakningar 16 att göra, så ta det inte som nån diss)

Vad är ett "riktigt följe"? Enligt Malmös SLO var det 650 biljetter sålda för 3 timmar sedan.
Citera
2017-05-17, 15:58
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Vad är ett "riktigt följe"? Enligt Malmös SLO var det 650 biljetter sålda för 3 timmar sedan.

Ett aktivt följe då, inte bara en massa stillastående döda holkar som tidigare år
Citera
2017-05-17, 17:47
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
När Jimmy W, iförd bomberjacka, drog igång polisrazzia från staketet på Råsunda - då var det stil på Gnaget.

Vet att jag var överdrivet raljant, men ärligt talat hade jag varit djupt oroad om jag vore er. Säga vad man vill om vår plastmatta men vi har redan fått många minnesvärda matcher på nya arenan medan ni mest verkar harva på inne i NA. Det är svårt att få till bra stämning, 35 000 tomma stolar, mörkt och deppigt, samt ett spel som inte täcker hela vägen fram.

Gör ni en sämre säsong och slutar åtta är risken stor att ni har ett derbyrensat snitt på 11-13000 med nuvarande trend. Är ju nästan lika usla siffror som Sveriges Populäraste Klubb© har på sina hemmamatcher på Gamla Ullevi.
Köper vissa delar men det är fortfarande alldeles för raljant.

Och ja, Jimmy var kung.
Citera
2017-05-17, 19:06
Medlem
Hakapelitas avatar
Bajens tifo var riktigt fult.
Citera
2017-05-17, 19:14
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakapelita
Bajens tifo var riktigt fult.
Förskräckligt.

http://imgur.com/a/eO8zk

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2017-05-17, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Förskräckligt.

http://imgur.com/a/eO8zk

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Pinsamt.
Citera
2017-05-17, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Flytten till Friends har helt klart varit mycket sämre för oss jämfört med vad det varit för bajen och dif med deras flytt till tele 2. Bajen har fått en arena där dom som inte fick plats på söderstadion nu har möjlighet att gå och egentligen samma sak för dif. När det gäller läget och dess kommunikationsfärdmedel är den helt överlägsen jämfört med Friends och på det akustiken och storleken.
Som jag ser det finns det ingenting som är positivt med Friends jämfört med Råsunda, men jag kommer ändå gå på matcherna, vilket tyvärr många andra inte gör. En positiv sak med flytten är att bortamatcherna (derbyna inräknade) känns mer intressanta och bättre ur dels ett stämningsperspektiv, men också i.o.m att den där känslan av att det är roligt att gå på en hemmamatch inte riktigt finns där lika mycket som på Råsundatiden gör att man lägger mer fokus på bortamatcherna mentalt mm.

Men det var svårare att få bra stämning på Råsunda? Serielunkmatcherna är ju betydligt bättre nu än vad det var då, förutom ett par år i mitten på 00-talet när vi snittade 20 tusen.
Citera
2017-05-17, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C00RN
Pinsamt.
För ovanlighetens skull ett misslyckat tifo från Sveriges bästa tifogrupp men man ska som mffare vara försiktig med att slänga sig med sådana begrepp när man är så osynliga på läktaren.

Verkade helt dött hos er i första halvlek. I andra såg man lite mer rörlighet och hörde något oljud någon gång men att urskilja ord behövs givetvis tolk för.

Men jag stod ändå i klacken så kan absolut ha underskattat er läktarinsats då jag vet att det är svårt att höras med det numerära underläget.
Starkt följe dock, kudos för det.

Vi själva var helt okej idag. Några riktigt bra toppar men var några perioder där det blev lite dött också. Överlag så otroligt mycket skönare med vardagsmatcher känner jag bara.

Spyr på alla jävla söndagsmatcher. De dagarna ska spenderas bakfull i sängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in