Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-16, 22:50
Medlem
AdFontess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Svarttaxi är en möjlighet.

Han har misshandlat henne flera gånger, blivit polisanmäld så nyligen som i mars och förmodligen har förhållandet mer eller mindre legat på is tills den här dystra kvällen då hon "i hemlighet" utan föräldrars vetskap befinner sig på hans gård.

Svarttaxi må vara en möjlighet men inte rimligt. Det rimliga är att hon har fallit ett offer för våld i en nära relation.

Den där polisanmälan måste ha kommit på tal, förmodligen krävde han att hon skulle dra den tillbaka. Hon kanske dök där upp i god tro att han ville försonas, få relationen att fungera och istället mötte hon nån som var mer intresserad (besatt) av att polisanmälan dras tillbaka än en försoning.
Citera
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nej. Står i nån artikel att hon så att hon var påväg till festen vid det senaste samtalet. Ska leta ifall jag hittar det.

Ja, men det är skillnad på olika att vara "på väg". Och var det verkligen "på väg". Eller snarare, "jag kommer till festen, ska dit sen..."

"Jag är på väg" kan hon säga, även fast hon fortfarande är kvar på gården.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Nej hon var på gården och hade det bra är väl det som framkommit?

Hon hade pratat med en tjejkompis vid 21:30, är väldigt rimligt att det är vid den tiden som hon skulle röra sig mot festen.
Citera
2017-05-16, 22:51
Medlem
Citat:
Säg att det är taxichauffören som är GM. Inte precis att han kommer berätta att han kört henne. Har taxibolagen gps på alla bilar så de kan se att ingen varit där under kvällen?

Gps och kamera i numera alla taxi bilar.
Citera
Medlem
Jag brukar inte kommentera här på fb men nu känner jag att jag vill för detta fallet berör mig väldigt mycket.

Jag får en känsla av att Tova åkt ut till gården för att träffa/umgås med Billy för att hon fortfarande hade väldigt starka känslor för honom, trots det han gjort mot henne. Jag skulle tro att Tovas föräldrar förbjudit henne från att träffa honom men hon sa att hon skulle på fest hos NN.

Väl ute på gården så tror jag att alla har festat (Tova, Billy, Jimmy samt Fredrik) men att Jimmy och Fredrik har lämnat efter ett tag. Jag tror inte att droger har spelat en central roll i det här. När Tova och Billy blir ensamma så börjar de tjafsa om t ex polisanmälan som pappan har gjort. Tova blir arg och ledsen och vill gå därifrån och Billy blir tokig och sparkar henne i ryggen så att hon trillar ner från en trappa och slår i huvudet och avlider. Billy får panik och ringer kompisarna och ber om hjälp. De kommer dit och ser vad som har hänt och även de får panik! Billy som De beslutar sig för att de måste göra sig av med liket och undanröja alla spår och sen försvinna från platsen.

De bär ner liket till båten och åker ut på sjön och släpper ner henne i tron att ingen ska hitta henne. Efter detta så återväder de till gården och hittar på en historia som de tror ska hålla. Jag tror dock inte att de är så samspelta så att deras historia håller hela vägen. Jag är helt säker på att minst en av de anhållna har börjat prata.

Hur som helst så är detta fruktansvärt och mina tankar går till familjen, nära och kär och alla vänner!
Citera
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Varför ska han hämnas på henne när det är hennes föräldrar som anmält honom?

Ge pappan en liten hint om att han ska akta sig o lägga sig i, kanske
Citera
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don-elias
21,30 ca... 1002 ggr...

Vad hände 21.30 ca 1002 gånger? Telefonsamtal? Sms?
Citera
Medlem
"Nu planerade både hon och familjen inför studentavslutningen.
– Hon skulle åka från skolan i sin farbrors raggarbil på studenten, sen såg hon fram emot att börja jobba och tjäna egna pengar, säger Maria Hällström.
Tanken var att fortsätta på heltid inom hemtjänsten under sommaren, ett extrajobb hon haft vid sidan av gymnasiestudierna."

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tova-planerade-sin-studentavslutning/

Raggarbil? Heltid inom hemtjänsten?
Citera
2017-05-16, 22:52
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Säg att det är taxichauffören som är GM. Inte precis att han kommer berätta att han kört henne. Har taxibolagen gps på alla bilar så de kan se att ingen varit där under kvällen?

Polisen har tömt alla telemaster i närheten, och kan se vilka mobiler som kopplat upp sig. Har en taxibil varit på platsen lär detta kunna verifieras antingen genom gps i bilen, eller mobiluppkoppling mot master i området.
Citera
2017-05-16, 22:53
Medlem
Citat:

Japp de kan se var bilarna är. Och med tanke på hur off stället låg så måste ju någon ha ringt en taxi, inte direkt ett ställe man ställer sig och försöka vinka in en som i städer.

Alternativ svarttaxi, men då ska det också vara någon som de redan haft numret till. Och denne taxichaufför ska då sen ha känt sig bekväm nog att låna en båt och ha i henne i vattnet precis bredvid där han hämtat upp henne.

Jag skulle säga att om det ser ut som en anka, går som en anka, låter som en anka, ja då är det en anka och inte en taxichaufför.
Citera
Medlem
KuKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axl92
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tova-planerade-sin-studentavslutning/

I artikeln nämns att hon såg fram emot att åka "raggarbil" på sin student. Verkar som att hon haft ett intresse för bilar själv och då är det väl inte så konstigt om hon varit tillsammans med en EPA/volvo-raggare. Samma intressen dvs.

Btw. Står i artikeln att hon jobbade extra inom hemtjänsten och fått heltid där efter studenten? Verkar som att hon planerat lägga av med simmningen?

Vadå? Tror du hon arbetat som heltidsproffs med simning? Är du allvarlig?
Enda simmaren i Sverige som kan försörja sig på sin sport är Sara Sjöström.
Citera
Medlem
Citat:
Vad hände 21.30 ca 1002 gånger? Telefonsamtal? Sms?
Telefonsamtal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in