Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 21:53
Medlem
Browndawgs avatar
Finns det någon med lite insyn som kan skaka fram den verkliga tidpunkten för samtalet när hon ringde väninnan på kvällen och sa att allt är bra och att hon är på gården?

Tidpunkten för detta samtal är ju oerhört viktig. För hon var påväg till festen när dom hörde av henne senast och efter det svarade hon aldrig mer i telefonen.

Uppgiften om att hon var påväg till festen vid senaste samtalet finns i någon intervju i media och bekräftat i tråden hundra sidor sedan. Hittar inte artikeln bara.

Obs "på väg" kan ju mena att hon fortfarande var på gården och strax skulle dra därifrån. Det är så jag tolkar det iallafall. Att när hon skulle dra så hände något.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Han kanske ville att hon skall försöka få dem att dra tillbaka polisanmälningen. Nu tror jag inte att det är motivet utan att något har gått riktigt snett vid ett eventuellt bråk/tjafs. Där han fått snedtändning av alkohol alternativt narkotika. Hon levde sent på lördagskvällen, 21.30, om vi utgår från vittnet talar sanning om samtalet.

Jag gissar att hon skulle dra därifrån till festen men han ville inte det och ett bråk uppstod. Han försökte hålla kvar henne men hon knuffade ifrån och detta trigga honom. Som sagt det har framkommit att han är svartsjuk och kontrollerande samt relation har varit destruktiv. Därför troligt att han ville ha henne kvar så hon inte gick på fest och hade det roligt utan honom.

Frågan är om de varit tillsammans tidigare (efter misshandeln). Familjen verkar ju inte trott detta men hon kan såklart gått bakom ryggen på dom. Annars att nu åka själv till gården för att han nu om möjligt ville prata ut känns ju minst sagt riskabelt. Borde väl i så fall haft åtminstone en kompis med. För dessa övriga två verkar ju bara vara ytligt bekanta med henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jag tror ju inte det är säkert för någon tjej oavsett ålder att gå ensam, tyvärr , det är knappast jättesmart gå ensam efter krogstängning tex.
Har nog aldrig varit helt säkert gå ensam , men nu har ju detta inget med risk för våldtäkt att göra .
Detta är ju en annan typ av händelse.

Det farligaste en kvinna/tjej kan göra är att inleda en kärleksrelation med en man. Får väl förbjuda tjejer att umgås med män för att garantera deras säkerhet.

Tillbaka till ämnet. Inte alls ovanligt att tjejer vill stanna kvar i ohälsosamma relationer, se bara på alla kvinnor som blir misshandlade av deras män. Det sker sällan bara en gång. Därav att hon inte ser honom som ett hot. Passion slår försiktighet alla dagar i veckan.
Citera
2017-05-16, 21:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
+1. Svårare än så är det nog inte. Man ska inte krångla till det, som GW brukar säga.

Sannolikt att de skulle prata ut, men också att T inte kunde hålla sig ifrån droger. Finns ett exempel på en kvinna som hittades ingjuten i betong i Upplands Väsby, hon drogs till en narkoman som en magnet då stunderna med honom och droger var oemotståndligt.

Därmed inte sagt att narkomanen i det fallet är den som mördade kvinnan.

Vissa människor kan helt enkelt inte motstå det goda trots att det dåliga alltid kommer som på beställning.

Jag tror att det aktuella fallet kommer att klaras upp, kanske därför att någon av de tre misstänkta inte klarar av att ljuga hela vägen.

Tre kan holde på en hemmelighet hvis to av dem er døde.
Bertolt Brecht (1898-1956)
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Hon borde ju planerat hur hon skulle åka till festen. Körde hon eller skulle få skjuts av ex eller buss/taxi.

Jag vet inte hur bussförbindelserna ser ut däruppe men troligtvis inga där han bor, gissar på taxi eller skjuts av exet till en hållplats eller själva festen.
Citera
Medlem
Expressen har publicerat en artikel där de går igenom de tre MGMs straffregister.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vet du att hon skulle tävla? Det jag läst i tråden tyder på att hon skulle på en avslutning för barn som hon tränat.

Det var någon som sa att hon skulle tävlingssimma på söndagen och att på lördagen var det avslutning för barnen i simskolan. Men jag kan ha rört ihop det hela.
Citera
2017-05-16, 21:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Tycker det är lite märkligt ändå hur ofta man hör vid såna här mordfall att deras polare hjälper till att dumpa kroppen efteråt... visst, mördare har väl likasinnade kompisar, men ändå. Det borde väl finnas nån form av reflex som säger "kontakta polisen" eller åtminstone agera passivt. Har de ingen självbevarelsedrift eller förstår dom inte att de hamnar bakom lås och bom?

Polisen är nåt negativt, någon de inte litar på. Så det kan absolut spela in. Själv litar jag på polisen och kontaktar dem vid problem.
Citera
2017-05-16, 21:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hon är ju ett unikum vilket alla krimjournalister också anser. Men hon är ju enkel - hon drivs av pengar.

Ja, det här verkar vara ett klassiskt mord i vredesmod/svartsjuka.

Vet vi om den som Tova hade telefonkontakt med den aktuella kvällen var en man eller kvinna, vilket kön har vederbörande?

Den som dödade Tova kan ha gjort det därför att kontakten var en man, sjuklig svartsjuka kan då vara den utlösande faktorn.
Citera
2017-05-16, 21:57
Medlem
Aftonbladet formulerar sig luddigt i deras artikel om händelsen.

I ingressen skriver dom:
"Tova Moberg, 19, skulle bli hämtad på festen av sina föräldrar."

För att senare i artikeln skriva:
"Att Tova på lördagskvällen skulle åka ut till gården, där 22-åringen bodde, hade hennes föräldrar ingen aning om."
Citera
2017-05-16, 21:57
Medlem
Såg detta först nu:

"I polisförhöret sa han:
– Jag vill slippa rättegång om det skulle vara nåt.
Han berättade sedan att han hade festat hårt den gångna helgen och att han hade druckit mycket alkohol. Kanske, sa han, hade han kommit i kontakt med cannabis i form av cigaretter med iblandat hasch eller genom att ha rökt det i pipa."

och

En annan han gick på samma gymnasieskola som den nyss nämnde mannen och fick godkänt eller bättre i alla ämnen. Även han har ett brottsligt förflutet. Den 30 mars 2014 togs han av polis efter att ha uppvisat tydliga tecken på att vara narkotikapåverkad.

Dessa gärningsmän... fan dråp.
Citera
2017-05-16, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Hur menar du nu? Tova hittades väl en tid efter att hon försvunnit? Det brukar inte finnas något större behov av att hitta personer innan de försvinner.
Jag kommenterade ett annat inlägg -och gav beröm till den person som bevittnade grabbarnas båtfärd i sjön-detta vittne kontaktade polisen, och pekade ut var båten befunnit sig- och tack vare vittnet kunde flickans kropp hittas innan den försvann i vattnet. Och- sökhund har visst också använts för att lokalisera var exakt de dumpade flickans kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in