Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 21:46
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
+1. Svårare än så är det nog inte. Man ska inte krångla till det, som GW brukar säga.

Tycker det är lite märkligt ändå hur ofta man hör vid såna här mordfall att deras polare hjälper till att dumpa kroppen efteråt... visst, mördare har väl likasinnade kompisar, men ändå. Det borde väl finnas nån form av reflex som säger "kontakta polisen" eller åtminstone agera passivt. Har de ingen självbevarelsedrift eller förstår dom inte att de hamnar bakom lås och bom?
Citera
2017-05-16, 21:47
Medlem
Citat:
Kan detta verkligen stämma? Om anmälan var i Mars. Gick det ens till åtal? Och var rättegången avklarad?

Personen som skrev detta sa att det var en väldigt osäker källa, så stämmer nog inte att det fanns besöksförbud emellan dom.
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Varför ska han hämnas på henne när det är hennes föräldrar som anmält honom?

Han kanske ville att hon skall försöka få dem att dra tillbaka polisanmälningen. Nu tror jag inte att det är motivet utan att något har gått riktigt snett vid ett eventuellt bråk/tjafs. Där han fått snedtändning av alkohol alternativt narkotika. Hon levde sent på lördagskvällen, 21.30, om vi utgår från vittnet talar sanning om samtalet.

Jag gissar att hon skulle dra därifrån till festen men han ville inte det och ett bråk uppstod. Han försökte hålla kvar henne men hon knuffade ifrån och detta trigga honom. Som sagt det har framkommit att han är svartsjuk och kontrollerande samt relation har varit destruktiv. Därför troligt att han ville ha henne kvar så hon inte gick på fest och hade det roligt utan honom.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Hennes föräldrar skulle tydligen hämta henne på den andra festen. Verkar ju troligt med tanke på att hon skulle tävlingssimma på söndagsmorgonen.
Vet du att hon skulle tävla? Det jag läst i tråden tyder på att hon skulle på en avslutning för barn som hon tränat.
Citera
2017-05-16, 21:48
Medlem
Citat:
Precis. Mördare i verkliga livet är inte lika avancerade och komplicerade som i böcker och filmer.

Finns ju olika typer av mördare, ta t.ex. den här "arbogakvinnan" där tycks hon ju planerat en hel del före hon mördade folk eller manipulerade till mord.

Men detta är ju solklart fall av mord i vredesmod och de är sällan avancerade just för att mycket av "efterarbetet" sker i panik och man har inte hunnit utarbeta en särskilt bra mordplan.
Citera
2017-05-16, 21:49
Medlem
remixutoheavens avatar
Har någon sammanfattat hennes sista 24 timmar i livet eller får man vänta tills FUP alternativt media?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Han kanske ville att hon skall försöka få dem att dra tillbaka polisanmälningen. Nu tror jag inte att det är motivet utan att något har gått riktigt snett vid ett eventuellt bråk/tjafs. Där han fått snedtändning av alkohol alternativt narkotika. Hon levde sent på lördagskvällen, 21.30, om vi utgår från vittnet talar sanning om samtalet.

Jag gissar att hon skulle dra därifrån till festen men han ville inte det och ett bråk uppstod. Han försökte hålla kvar henne men hon knuffade ifrån och detta trigga honom. Som sagt det har framkommit att han är svartsjuk och kontrollerande samt relation har varit destruktiv. Därför troligt att han ville ha henne kvar så hon inte gick på fest och hade det roligt utan honom.

Hon borde ju planerat hur hon skulle åka till festen. Körde hon eller skulle få skjuts av ex eller buss/taxi.
Citera
Medlem
Citat:
Menar du försvann ner i djupet? För hon var ju försvunnen först.
ja precis- så menade jag. -
(jag är illa berörd - tänker på en annan ung flicka som slängdes i vatten och aldrig hittades. Hände i Ådalen.)
Citera
Medlem
Citat:
+1. Svårare än så är det nog inte. Man ska inte krångla till det, som GW brukar säga.

Absolut!
Men?
Vilken grad de två andra är inblandade är intressant då jag inte får ihop tiden.
Är dom med under hela gärningen eller kommer dom bli inblandad för att dom hjälper honom att göra sig av med kroppen?

Om dom är inblandade före att hon försvann (sista bekräftade tidpunkt 21,30 ca)i och med att man ser dom på sjön vid senast 19 -19,30 så kan scenariot vara helt annorlunda, och att dom planerat att utföra det i samförstånd.

Pga vad? Kommande rättegång? Vet hon om något annat dom pysslat med? Är hon ett hot mot trion pga att hon vet något?

Jaja jag vet att det kommer nån kommentar om att jag är korkad men det köper jag🤔
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jag tror ju inte det är säkert för någon tjej oavsett ålder att gå ensam, tyvärr , det är knappast jättesmart gå ensam efter krogstängning tex.
Har nog aldrig varit helt säkert gå ensam , men nu har ju detta inget med risk för våldtäkt att göra .
Detta är ju en annan typ av händelse.

Krasst är det farligare för kvinnor att umgås med en våldsam man hon känner än att gå hem ensam efter krogen. Överfallsvåldtäkter och överfallsmord på mindre orter är extremt sällsynta.
Citera
2017-05-16, 21:50
Medlem
Citat:
Kan detta verkligen stämma? Om anmälan var i Mars. Gick det ens till åtal? Och var rättegången avklarad?

Kan vara en "svensk misshandel" dvs att han knuffade omkull henne. i Sverige överdriver vi väldigt mycket när det berör misshandel och det är lönsamt och attraktivt att överta offermentaliteten, dvs ett offer för våldet i dagens samhälle.
Hade det varit en "riktigt misshandel" hade hon aldrig fått sett eller velat se "billy" igen. Och likaså hade hennes pappa betett sig bra mycket mer misstänksamt mot Billy när han frågade var hon befann sig.
Senast redigerad av quezen 2017-05-16 kl. 21:52.
Citera
2017-05-16, 21:52
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Finns ju olika typer av mördare, ta t.ex. den här "arbogakvinnan" där tycks hon ju planerat en hel del före hon mördade folk eller manipulerade till mord.

Men detta är ju solklart fall av mord i vredesmod och de är sällan avancerade just för att mycket av "efterarbetet" sker i panik och man har inte hunnit utarbeta en särskilt bra mordplan.

Hon är ju ett unikum vilket alla krimjournalister också anser. Men hon är ju enkel - hon drivs av pengar.

Ja, det här verkar vara ett klassiskt mord i vredesmod/svartsjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in